• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ben van plan binnenkort mijn pc te gaan upgraden. Ik wil deze onderdelen gaan kopen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 50,82€ 50,82
1AMD Phenom II X6 1055T€ 154,50€ 154,50
1Asrock M3N78D€ 44,18€ 44,18
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 249,50

Daarbij wil ik dan de 500GB WD gebruiken van de pc die wordt gebruikt.

De voeding die er in zit is 550 watts. Hij is al redelijk oud. Weet niet welk merk. Hij is 2e hands overgenomen een jaar of 5 geleden.

De videokaart uit dit systeem blijft een Club3D 4650 :+ (ja ik weet het, maar die wordt later, samen met de voeding vervangen.)

Mijn vraag is nu: zijn er problemen die ik tegen ga komen, waar ik overheen heb gekeken. Dit wordt de eerste pc die ik zelf in elkaar zet. De pc waar ik nu op werk is ook in elkaar gezet, maar door mijn broer.

Ik heb al zoveel mogelijk gechecked(natuurlijk). Het moederbord is volgens vele webwinkels niet compatible met de X6, maar volgens asrock zelf wel (vanaf 1.40).

Geheugen is compatible met MB (1300MHz is ondersteund)

Alle critiek/hulp is welkom!

• Azbest
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 13:51
Ik zie geen problemen met die setup, enkel die voeding misschien. Staat er geen merk/type op?
Overklokken zal er echter niet van komen met dat moederbord ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Azbest op 17-11-2010 01:32 ]

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:30
het geheugen zal waarschijnlijk gewoon werken maar staat niet in de memory qvl (geteste geheugens zeg maar)
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=M3N78D hier staat links boven in de tabs memory qvl.

als je daar het type geheugen selecteert dan weet je zeker dat deze werkt.
voeding is idd vermoedelijk je zwakste punt tenzij je hdd ook al een jaar of 4/5 is dan zou ik overwegen om deze misschien ook te vervangen

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-02 15:37

epic_gram

undercover moderator

Ik zit ook te twijfelen of je cpu ondersteund word door je mobo. Het is al een vrij oud moederbord, misschien moet je eerst even een verse bios flashen.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Verwijderd

epic_gram schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:20:
Ik zit ook te twijfelen of je cpu ondersteund word door je mobo. Het is al een vrij oud moederbord, misschien moet je eerst even een verse bios flashen.
Het mobo is wel X6 ready, dus een bios update zal zeker nodig zijn. Daarnaast zou ik ook een wat moderner mobo nemen, maar dat is mijn mening.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Bedankt voor het advies allemaal.

Het is inderdaad een oud moederbord, maar dat komt allemaal door budget. Niet iedereen heeft massa's geld te besteden. Het moet allemaal vrij low budget voor goede prestatie's.

@dezejongenman

Waarom zou ik een nieuwe voeding moeten nemen als de HDD nieuwer is dan 5 jaar? FYI de HDD is samene met de 4650 aangeschaft ongeveer een jaar geleden.

BTW in die geheugen tabel staat alleen maar 1/2GB geheugen modules, die van mij staat er daarom dus ook niet tussen.

@azbest

De voeding bevat geen merk sticker oid. Wattage weet ik ook alleen maar van geheugen, maar klopt wel. Er heeft namelijk een HD4850 ingedraaid zonder problemen.

Overclocken is btw ook niet de bedoeling. Enkele nare ervaringen mee (videokaart die kapot gaat bij maar 10 MHz sneller... enzo)

OT:
Dus als ik eht zo allemaal lees moet het allemaal net kunnen... Enige waar ik op moet letten is dat het mobo wordt geflashed naar de nieuwste versie voor X6.

BTW wat zou de eventuele schade kunnen zijn mocht de voeding te zwak zijn?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-02 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hier hebben we de bbg upgradetopics voor.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.