Bobine afgebroken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236570

Topicstarter
Zo mensen, ik heb een probleem/uitdaging.
Ik wou zojuist mijn bobine vervangen, dus trok ik hem eruit, maar bleef een vierde van de bobine,afgebroken, in het blok vastzitten.
Ik heb al vanalles geprobeerd maar niks helpt. (met punttang trekken, schroef erlangsaf draaien en omhoog trekken.

Ik durf nu niet meer veel te proberen.

Is er een professional die mij verder kan helpen?

Thank you!

P.s. bespaar me de complimenten voor het doe het zelf werk aub :') ik heb het eerder gedaan met succes, vandaar dat ik het nu weer zelf deed.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 236570 op 16-11-2010 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
bedoel je niet je bougie? je bobine hangt namelijk buiten je blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:50
Inderdaad.

Dit is een bougie: http://minigarage.nl/osCommerce/images/Bougie.JPG

Ik vraag me trouwens af of je hier wel aan had moeten beginnen, als je het verschil niet eens weet :X

[ Voor 38% gewijzigd door ThinkPad op 16-11-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Om welk onderdeel gaat het echt? (foto)
Bij een bougie lijkt alleen de pijpsleutel geschikt.
Bedoel je soms de kabel?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee bij een Seat Leon uit 2002 zit de bobine als het ware in het blok, bovenop de bougie.
Ik weet wel ongeveer waar ik het over heb :P
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/2/d1/ZWnDTXT4Y6xGv2f54H2faQ==.jpg
Bobine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ThinkPadd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:33:
Inderdaad.

Dit is een bougie: [afbeelding]

Ik vraag me trouwens af of je hier wel aan had moeten beginnen, als je het verschil niet eens weet :X
Je moet er niet direct vanuit gaan dat ik het verschil niet weet, als het de bougie was, had ik de bougie getypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:50
Anoniem: 236570 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:42:
[...]

Je moet er niet direct vanuit gaan dat ik het verschil niet weet, als het de bougie was, had ik de bougie getypt.
Sorry :)

Ik denk dat je het beste naar de garage kunt gaan. Kan best zijn dat de kop los moet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Was ik al bang voor :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-06 06:46

MadMan

What the....

Er zijn doppen waarmee je die zo eruit draait. Desnoods stukje voor stukje, maar het is verder geen probleem.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Is uitboren geen idee?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-07 22:44
Nee absoluut niet uitboren, kleppendeksel en kop zitten er rondom omheen.

Heb je al geprobeerd een bougietrekker erom heen te zetten, dat is zo een tang met 2 halve rondjes aan beide kanten.

Desnoods zou je kunnen proberen het kleppendeksel te lichten voor net een paar milimeters extra ruimte.
Kan je er anders even een foto van schieten zodat we iets beter kunnen bepalen waar hij precies is afgebroken.

En is de staaf niet 2 onderdelen bij die staafbobines ? dus een rubber staaf met het bovenste gedeelte dat plastic blokje met stekker.

Zoals een aantal posts hierboven een pijpsleutel.

Wel ongelukkig dat hij is afgebroken.

[ Voor 7% gewijzigd door TRAXION op 16-11-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-06 06:46

MadMan

What the....

Zo'n tang werkt niet ivm de afmetingen, en het klepdeksel loshalen gaat al helemaal niet lukken.
De bobines steken door het klepdeksel op de bougie, die weer in de cilinderkop zit. Als je het klepdeksel losdraait en eraan gaat trekken heb je hoogstens nog minder ruimte, en wellicht een krom klepdeksel.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
Anoniem: 236570 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:41:
Nee bij een Seat Leon uit 2002 zit de bobine als het ware in het blok, bovenop de bougie.
Ik weet wel ongeveer waar ik het over heb :P
[afbeelding]
Bobine.
Dit is trouwens niet de bobine maar de verbindigs staaf dat ding wat erbovenop zit dat vierkante blok is de daadwerkelijke bobine.

Heb je problemen met je ontsteking ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
MadMan schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:30:
Zo'n tang werkt niet ivm de afmetingen, en het klepdeksel loshalen gaat al helemaal niet lukken.
De bobines steken door het klepdeksel op de bougie, die weer in de cilinderkop zit. Als je het klepdeksel losdraait en eraan gaat trekken heb je hoogstens nog minder ruimte, en wellicht een krom klepdeksel.
Ja ik was weer een scheel :) Je hebt wel gelijk maar met een bougietrekker moet je er volgens mij wel langskunnen komen, kleppendeksel loshalen zal niets uithalen.

Maar wat voor dop bedoel jij ? want deze dingen zitten er gewoon overheen geklikt of ik moet helemaal abuis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-07 13:13
WS een electronische 'bobine' die idd op de bougie zit geklikt. Als je een van de anderen er al wel geheel vanaf hebt kunnen halen: kijk heel precies hoe 'ie vast zit. Dan kan je adhv het verwijderde deel precies zien waar je zijn moet. Andere tip: soms is het moeilijk te zien wat en waar aangrijppunten zitten. Maak dan foto's met je mobiel (flits aan :) ) dan kan je mooi op het schermpje zien waar je een punttang/schroevendraaier/whatever kan steken.

Misschien past een bougiesleutel er geheel overheen? En draai je het resterende deel met bougie en al eruit? Wel eerst even goed schoonblazen zodat er geen vuil in je cylinder kan vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azbest
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-07 20:11
wheez50 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:17:
WS een electronische 'bobine' die idd op de bougie zit geklikt. Als je een van de anderen er al wel geheel vanaf hebt kunnen halen: kijk heel precies hoe 'ie vast zit. Dan kan je adhv het verwijderde deel precies zien waar je zijn moet. Andere tip: soms is het moeilijk te zien wat en waar aangrijppunten zitten. Maak dan foto's met je mobiel (flits aan :) ) dan kan je mooi op het schermpje zien waar je een punttang/schroevendraaier/whatever kan steken.

Misschien past een bougiesleutel er geheel overheen? En draai je het resterende deel met bougie en al eruit? Wel eerst even goed schoonblazen zodat er geen vuil in je cylinder kan vallen :)
Mocht dat niks worden dan kan je altijd nog zoiets proberen:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51ohXlS%2BZDL.jpg

En als je lid bent, de ANWB! Ik heb ooit een panda gehad waarvan een plug uit het blok was gevallen, waardoor al het koelwater eruit liep. Samen met de ANWB een oplossing gevonden: Stuk van het handvat van een schep opgeofferd ;) Rijden maar!
Pagina: 1