Beste mede tweakers,
Ik zit met een klein dilemma, ik probeer namelijk met behulp van een korte array een vak te genereren bestaande uit tiles.
Dit lukt maar als ik deze per tile probeer aan te spreken zit ik met een probleem, ik krijg telkens de laatste tile te pakken ookal hover ik over een andere tile. (deze staat ook het hoogst in de display list)
EDIT: Ik heb geprobeerd om een functie ernaast te schrijven wat wel werkte als ik een movieclip in de scene sleep met een bepaalde instance name, maar de juiste instance name te pakken lukt mij om een of andere reden ookal niet...
Ik zit met een klein dilemma, ik probeer namelijk met behulp van een korte array een vak te genereren bestaande uit tiles.
Dit lukt maar als ik deze per tile probeer aan te spreken zit ik met een probleem, ik krijg telkens de laatste tile te pakken ookal hover ik over een andere tile. (deze staat ook het hoogst in de display list)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| var roomSizes:Array = new Array( 10, 5, 64); function buildRoom(room) { _root.attachMovie("empty", "tiles", ++d); var roomWidth = room[0]; var roomHeight = room[1]; var tileSize = room[2]; for (var i = 0; i<roomHeight; ++i) { for (var j = 0; j<roomWidth; ++j) { var name = "t_"+i+"_"+j; tiles.attachMovie("tile", name, (1+i)*100+j); tiles[name]._x = (j*tileSize+50); tiles[name]._y = (i*tileSize+50); tiles[name].onRollOver = function():Void { trace(tiles[name]); } } } } buildRoom(roomSizes); |
EDIT: Ik heb geprobeerd om een functie ernaast te schrijven wat wel werkte als ik een movieclip in de scene sleep met een bepaalde instance name, maar de juiste instance name te pakken lukt mij om een of andere reden ookal niet...
[ Voor 11% gewijzigd door gybrus op 16-11-2010 19:46 ]
KEVIN DIERKX | DISTORTED FUSION | GITHUB