Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey

ik zit met een probleem

het probleem is !

zodra ik configuratiescherm krijg ik een error ( kijk foto ) na die error start hij opnieuw op en als ik weer naar configuratiescherm ga krijg ik het opnieuw env.
dus na paar dagen zoeken ! had ik het probleem ontdekt het is mijn geluidskaart genaamd creative x-fi xtreme music
ik had namelijk gelijk na de installatie van Windows 7 32bit ! de hele mikmak van creative gedownload ! en installeert denk hier bij aan de opstartconsole manager gebeuren
toen kreeg ik het probleem voorgeschoteld !
dus Windows 7 opnieuw geherinstalleerd ! zonder die mikmak ALLEEN de driver ! toen deed de configuratiescherm het gewoon !
maar toen had ik geen 5.1 surround sound vanuit mijn logitech speakers
alleen uit de voorste speakers !
dus ik ging ze testen in geluid configuratiescherm ... uit alle speakers kreeg ik een ping te horen op de bij behorende positie

maar geen geluid ! dus ik
wou kijken of die DRIVER wel uptodate was

ik via creative site webupdate gedaan alleen de driver geselecteerd ! voor dat ik heb ging installeren ! moest ik die web update installeren, gedaan ! maar toen ging ik snel snel naar configuratiescherm en BOEEEM het zelfde probleem !!!

Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/6310/naamloosir.th.png

Uploaded with ImageShack.us

p.s

ik heb geen zin meer in dit gezeik !
dus ik heb nieuwe speakers besteld genaamt Logitech Z-5500 Digital 5.1 Speaker System

weten jullie nog een goed werkende ( die dit probleem niet veroorzaakt ) geluidskaart ?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
Je onboard geluidskaart? Ik heb een Realtek die het prima doet, digitaal en alles! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azbest
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 21:33
moet wel iets verkeerd zijn gegaan bij het installeren van de driver. Ik heb onlangs een zelfde kaart geinstalleerd zonder problemen.
Tip1: Virusscanners en dergelijke meuk uitzetten voordat je drivers installeert.
Tip2: Deinstalleer alles van Creative.
Tip3: HOWTO: hoe je de creative drivers volledig kan verwijderen
Tip4: Voer eerst eventuele Windows updates uit.

Daarna opnieuw proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door Azbest op 17-11-2010 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvorens de conclusie "Kut geluidskaart want ik heb een klein probleempje met het configuratiescherm" te trekken, eerst even ademhalen.

Wat je namelijk een poging zou kunnen hebben gegeven is even kijken wat de Creative drivers allemaal installeren aan autostarting nonsense, etc. En om dat uit te zetten. Zodat je inderdaad zuiver en alleen gebruik maakt van de driver en niet van extra troep die er wordt geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
ik heb een zelfde soort geluidskaart en deze problemen komen mij ook bekend voor.
maar ik kreeg de driver van windows update binnen en deze bleek gaar te zijn.

ik heb overigens de x-fi fatal1ty

overigens staat creative niet bekend om de beste driver ondersteuning.
dus in dat geval zou ik afwijken van creative

ik heb bij mijn vader de Asus Xonar Essence STX geinstalleerd opzich ook een zeer mooi apparaat maar deze is 2.0 en geen 5.1

kijk anders even wat reviews door en vergelijkings tests die zijn er vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt kortweg 2 bestanden nodig om een XFI lekker telaten werken de driver en de console.
Dat je geen 5.1 geluid hebt kan kloppen dit is alleen via 3xminjack (walkman plug) in games of via de upmix mogelijkheid van creative (CMSS 3D) te bereiken films praat je over en digitaale verbinding of coax of glasvezel. Het licht er dus aan hoe het aangesloten is!
de 2.018 driver is er al een tijdje maar wekt prima iig voor 64Bit, heb je ook de nieuweste chipset driver. gebruik anders een driver cleaner en begin is opnieuw. succses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dat is niet helemaal waar. Bepaalde types van de X-Fi's hebben Dolby Digital Live/DTS-Connect functionaliteit waarmee je dus 5.1 realtime kan encoden naar elke receiver die DD/DTS snapt, dus ook de Z-5500.

Goed kijken dus of de kaart het aanbied* en je kan digitaal van 5.1 genieten (maar natuurlijk kan analoog aansluiten ook gewoon).

*Heb zelf deze pricewatch: Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Professional Series; en die werkt (ook) met DD-Live/DTS-Connect in Windows 7 x86/x64.

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
yes yes ik ga het allemaal even proberen met de driver cleaner !

jullie horen nog van mij :P

ik hoop dat het lukt ... en hoe kan ik de rest van die progamma's verwijderen van me pc ! want ik kan niet in configuratiescherm komen he

die driver moest ik delete met .driver cleaner

of ff goed goed lezen wat hier in staat

http://nomoregoatsoup.wor...s-solve-install-problems/

mvg

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council