Falende printer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 18:59
Hallo,

Ik zit even met een probleempje thuis, we hebben een Canon iP3500 printer geinstalleerd op een windows 7 PC van mijn broertje.
Deze werkt ook prima op mijn eigen PC (Ook Windows 7 ), via draadloos als netwerkprinter.

However, nu probeer ik deze printer ook te instaleren op de laptop van mijn ouders (een 32 bit Windows vista laptopje), maar krijg ik het niet voor elkaar om deze printer te instaleren. Het instaleren probeer ik ook via het netwerk.

Ik krijg constant foutmeldingen over foute stuurprogramma's terwijl ik toch echt de officiele driver heb gedownload van de Canon site. Googlen levert verder ook niet heel veel op, en mijn vader wordt ook steeds pissiger :9

Alle pc's/laptops zitten in dezelfde workgroup en hebben allemaal toegang tot elkaar.
De printer staat gedeeld op de computer van mijn broertje en er kan ook gewoon normaal mee worden geprint,

Heeft iemand hulp of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:30
Dit komt omdat je waarschijnlijk 64 bit versie van windows 7 gebruikt, deze heeft dan niet de 32 bit drivers voor windows vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, let op 32 vs 64 en let goed op OS, wanneer je de driver gaat ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
Ah scheiße, betekend dat dat de printer niet kan worden geinstaleerd op mn ouders laptop? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Vraagt die niet om drivers als je printer probeert te installeren op die vista pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
Dat is het probleem, die printer wordt geinstaleerd via die windows 7 pc, andere manier is er niet..

Hij probeerd wel stuurprogramma te instaleren maar dat faalt, het is me overigens wel gelukt een andere oudere printer te instaleren.. ook via die PC. Dat ging allemaal in één keer goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetBiggie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Is het ook niet mogelijk om de juiste driver te downloaden op je Windows7 laptop PC en die op een CD'tje/DVD'tje te branden en vervolgens op de laptop van je ouders te installeren? Of via een usb-stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Windows 7 wordt ie als het goed is gewoon automatisch herkend en via de Canon site kan je gewoon zowel een 32 bit als een 64 bit versie van de driver (voor Vista dus) ophalen. Dus, ik zie het probleem even niet helemaal.

Gewoon de 32-bit versie ophalen van de Canon site, met welke PC maakt niets uit. En zoals HetBiggie al zegt, gewoon even op een USB-stick pleuren, die in de Vista laptop knallen, driver installeren, printer aansluiten, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:22:
In Windows 7 wordt ie als het goed is gewoon automatisch herkend en via de Canon site kan je gewoon zowel een 32 bit als een 64 bit versie van de driver (voor Vista dus) ophalen. Dus, ik zie het probleem even niet helemaal.

Gewoon de 32-bit versie ophalen van de Canon site, met welke PC maakt niets uit. En zoals HetBiggie al zegt, gewoon even op een USB-stick pleuren, die in de Vista laptop knallen, driver installeren, printer aansluiten, klaar.
Niet dus, zodra ik probeer 32 bit drivers te instaleren op de windows vista laptop begint dat ding dus te mekkeren over een fout stuurprogramma. |:(

PS: ik probeer dus niet fysiek een printer aan te sluiten op een laptop met hulp van een kabeltje oid, maar via het netwerk.

PPS: Op windows 7 werkt de printer idd perfect, enkel op 32 bits vista krijg ik dus dit probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet dus, zodra ik probeer 32 bit drivers te instaleren op de windows vista laptop begint dat ding dus te mekkeren over een fout stuurprogramma.
Screenshot van de exacte foutmelding?
PS: ik probeer dus niet fysiek een printer aan te sluiten op een laptop met hulp van een kabeltje oid, maar via het netwerk.
Juist. Ik lees net even opnieuw je topic start opnieuw. Hij hangt aan een van de PCs in het netwerk. Zou het misschien überhaupt niet handiger zijn het ding te hangen aan een wat meer centraal object? Zoals een router? Ervan uitgaande dat de aanwezige router dit ondersteunt uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
ik neem aan dat je dan wel de 32bit driver van win7/ vista probeert.
geen xp driver of dergelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:16:
[...]
Screenshot van de exacte foutmelding?

[...]
Juist. Ik lees net even opnieuw je topic start opnieuw. Hij hangt aan een van de PCs in het netwerk. Zou het misschien überhaupt niet handiger zijn het ding te hangen aan een wat meer centraal object? Zoals een router? Ervan uitgaande dat de aanwezige router dit ondersteunt uiteraard.
Ik ben ondertussen het gevecht aangegaan met mijn router (experiabox) om mijn printer op t netwerk te krijgen, kabeltje zit ingeplugd en de vinkjes zijn gezet in de admintool. Volgens google en Canon moet het wel mogelijk zijn een iP3500 te kunnen instaleren als netwerkprinter.

Nu zit het zo dat dat dus ook voor geen meter lukt :') . Heeft iemand anders ervaring met het instaleren van een Canon iP3500 op zn experiabox? Of iemand die het me stap voor stap even uit kan leggen?
Ik krijg het gewoon niet voor elkaar verbinding te krijgen met dat ding.. (iig niet via 192.168.2.1)

Al onze PC's/laptops zitten in de MSHOME werkgroep, heeft dit nog invloed? Is het zelfs mogelijk te controleren in welke de router in zit? (in het netwerk overzicht zie ik de router niet staan..)

Een screenshot van de exacte melding kan ik je eventueel morgen wel geven, ik wordt alleen op het moment helemaal 7(8)7 ervan ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al onze PC's/laptops zitten in de MSHOME werkgroep, heeft dit nog invloed? Is het zelfs mogelijk te controleren in welke de router in zit? (in het netwerk overzicht zie ik de router niet staan..)
Mijn eerste gedachte na de eerste paar regels over je Experia ging dus ook meteen uit naar de groep. Helaas heb ik zelf geen enkele ervaring met dat ding en kan je daarom ook niet verder helpen bij het samenvoegen van PCs/laptops en Experia tot één werkgroep.
ik wordt alleen op het moment helemaal ervan .
No worries. Moet je mij eens zien als iets niet mee wilt werken. *grin*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Eén troost, je bent niet de enige met dit probleem. Het is zoals uit het voorgaande blijkt ook niet een specifiek Canon-probleem, maar van in een zelfde netwerk een 64-bits-systeem waar de printer op zit en elders in het netwerk een 32 bits.
Ook bij mij zeurt hij dat in die situatie een aanvullende driver nodig is van 32 bits. Heel leuk van Microsoft, maar die is nergens te vinden. Ook met de oorspronkelijke 32 bits driver op CD kan hij niet uit de voeten.

Ik heb het voorlopig maar opgegeven en print alleen maar rechtstreeks vanaf de PC waar de printer op aangesloten zit. Niet zo'n probleem in onze situatie, het heeft dan ook bij mij geen prioriteit, Maar t.z.t. ga ik, wat hier ook al even is genoemd, wel eens op zoek naar een printerservertje dat ik aansluit op de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
Ik ga misschien maar een USB printservertje tussen de router en printer zetten, ik heb gelezen dat dit meestal wel de problemen oplost. Dan zou iedereen hem moeten kunnen gebruiken als netwerkprinter.

Bedankt voor de antwoorden allemaal, jammer dat er idd niet een oplossing voor is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:41
Op de 64 bits pc kan je bij de gedeelde printer volgens mij de 32 bits driver toevoegen, daarna zou de installatie op de 32bits computer goed moeten gaan.

Omdat je de printer hebt gedeeld zal windows proberen de driver van de gedeelde printer af te halen en niet van een gedownloadde driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
jjbstolk schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:01:
Op de 64 bits pc kan je bij de gedeelde printer volgens mij de 32 bits driver toevoegen, daarna zou de installatie op de 32bits computer goed moeten gaan.

Omdat je de printer hebt gedeeld zal windows proberen de driver van de gedeelde printer af te halen en niet van een gedownloadde driver.
Inderdaad je moet op de pc die de printer deelt zgn Additional Drivers/Extra Stuurprogramma's toevoegen voor andere Windows versies waarmee je de printer deelt.

Je kan hier (nederlands) of hier instructies vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Al lang geprobeerd. Maar voor mij is het dan toch einde verhaal als blijkt dat nergens die aditionele driver te vinden is. Ook niet zoals reeds eerder vermeld de oorspronkelijke CD die bij de printer was geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
niet... heeft mij 3 minuten geduurd.
http://files.canon-europe...are/ip3500svst210ea24.exe

[ Voor 23% gewijzigd door brambo123 op 17-11-2010 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
Wij hebben het nu iig tijdelijk opgelost door de printer op een windows xp 32 bit bak te zetten waardoor we er allemaal weer op kunnen connecten.

In de toekomst even een USB printservertje ertussen om het (hopelijk) op te lossen..

Bedankt allemaal voor de input/operkingen, toppie! _/-\o_
Pagina: 1