Toon posts:

Bij WideXS, mail voor geregistreerde domeine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu voor enkele bij WideXS geregistreerde (niet gehoste) domeinnamen een mailservertje opgesteld op een chello account, helaas is dit natuurlijk niet dé oplossing aangezien ik niet zo'n fantastische uptimes heb.. :)

Helaas kun je bij WideXS de mailaliassen niet meer aanpassen voor ongehoste domeinnamen.

Ik had al gekeken naar bv. zoneedit.com, maar daar zie ik niet de (simpele) mogelijkheid om te doen wat ik wil.

Weet iemand een andere oplossing, om te zorgen dat mail naar een ongehost domein toch naar een ander email adres wordt geforward?

Verwijderd

MX record aanpassen en laten pointen naar een server die sendmail draait en voor jouw die dingen wilt doorkicken.

Of wat bedoel je precies?

Verwijderd

Topicstarter
Wat je zegt heb ik al gedaan, tenminste, laten pointen naar mijn eigen servertje die een maildaemon draait.

Wat ik eigenlijk wil weten is of er geen bedrijven zijn die gratis zo'n maildaemon tot hun beschikking hebben om je mail te laten redirecten.

Verwijderd

zelf bijvoorbeeld sendmail draaien, MX record aanpassen, fallback op WideXS laten staan en je bent toch klaar ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat ben ik ook al, dat werkt inderdaad. Alleen mijn servertje staat dus niet 24/7 aan dus dat is een probleem.

Bovendien wil ik het liever 'uitbesteden', heb ik weer een zorg minder. Het moet vooral nix tot weinig kosten.

Verwijderd

Als jou "server" dan uitstaat zet hij de mail op de fallback van WideXS. Als je jou "server" geen weken uitlaat is er niks aan de hand, als hij up komt levert de fallback server de mail netjes af bij jou.

Verwijderd

Dan zullen ze dat bij wideXS wel moeten instellen. Waarom niet gewoon betalen om te hosten ben je van al het geprusts af en dan weet je bijna zeker dat je mail gegarandeerd aankomt ipv op je kabelmodempje!

:)

Verwijderd

Topicstarter
Tja.. Zo nodig is het ook weer niet, het zou leuk zijn om die mailadressen te kunnen maken maar hostingkosten heb ik er nog niet voor over... :)
Pagina: 1