Problemen met rdp

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobby Home
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 16:37
Goededag,

Ik heb een probleem in een netwerk, daar is laaste het hele netwerk vernieuwt met server 2008 standart met een lokaal domijn ect. er zijn geen policy's aangemaakt.

Nu wil ik met een pc die in het netwerk staat via rdp verbinding naar het internet te maken, zodat ik remote beheer kan uitvoeren.

Het probleem...
ik kan de poort prima in de router forwarden naar de server en dan kom er ik ook op, alleen als ik dit naar een client (mijn beheer pc) kan er geen verbinding worden opgezet. ook helpt het niet als ik deze client uit het domijn haal, en het dan probeer, firewall staat uit, besturings systeem is windows xp, ik dacht nu word ik gek.

heb ik met mijn eigen laptop geprobeert rechtstreeks op het modem, en heb het netwerk losgekoppelt van het modem, dan moet je even handmatig ip toewijzen aan mijn laptop, en toen werken het ineens wel, heel raar, gebruik de zelfde instellingen als mijn dhcp, maar in het 2008 netwerk word het blijkbaar ergens geblockt.

Iemand een idee misschien??

mvg jac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:00

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ook zonder policy's etc. staat een W2k8 server / domein standaard dicht. Je zult dus e.a. op de server moeten regelen vermoed ik.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobby Home
okeej, maar als ik de pc uit domein het haal dan zou het moeten werken want dan hebben policy's geen effect meer, en dan werkt het ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 21:28

Ethirty

Who...me?

Of je zet RDP op de server eerst aan natuurlijk, want dat staat standaard uit. Policies en je pc in of uit het domein heeft daar echt 0,0 mee te maken. Niet echt een PNS vraag als je het mij vraagt...

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobby Home
rdp op server staat aan, waar ligt dan het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Laatst online: 10:13

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hobby Home schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:35:
rdp op server staat aan, waar ligt dan het probleem?
Dat is nogal lastig te zeggen met de huidige (nogal beperkte) informatie, begin eens met wat standaard dingen:

- ipconfig/all output van zowel server als client(s)
- controleer de firewall in de server (niet alleen die in je clients)
- controleer of rdp uberhaupt aanstaat voor de user waarmee je probeert in te loggen

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 16-11-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

ik222 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:50:
[...]

Dat is nogal lastig te zeggen met de huidige (nogal beperkte) informatie, begin eens met wat standaard dingen:

- ipconfig/all output van zowel server als client(s)
- controleer de firewall in de server (niet alleen die in je clients)
- controleer of rdp uberhaupt aanstaat voor de user waarmee je probeert in te loggen
Als toevoeging:
Controleer of je server 2008 ingesteld is om oude versies van het RDP protocol toe te staan. Dit staat standaard zeer strikt ingesteld. Dit kan volgens mij ingesteld worden in secpol.msc, maar ik weet het niet 100% zeker.

offtopic:
@TS: Ja, mierenneuker modus ja; zou je de volgende keer je spelling kunnen controleren. Normaal haak ik af als ik bepaalde fouten, zoals domijn ipv domein, tegen kom. :+ Sorry kan ik niets aan doen.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobby Home
@ koffie

kan je uitleggen wat je ong bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobby Home
@ ik 222

heb ipconfig nog extra gecontroleerd maar moet echt goed staan

firewall van lokale pc gecontroleer maar ook alle regels van de firewall langsgegaan maar nisk tegengekomen wat het zou kunne blocken.

Lokaal in het domein kan ik wel via rdp connecten naar de beheer pc,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobby Home
Iemand nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 21:28

Ethirty

Who...me?

"moet echt goed staan". Tja, dan wordt het lastig je te helpen, als je zelf wel kan bepalen of iets goed staat, maar je krijgt het niet aan de praat.

Op basis van de beperkte info die je tot nu toe heb gegeven neig ik ernaar om te zeggen dat je probleem in je router zit. Maar wat je precies fout doet is me een raadsel.

Daarnaast: het is hier niet de bedoeling kort achter elkaar meerdere berichten te posten en al helemaal niet als dat ongeduldig over komt. Tweakers is geen helpdesk, vooral eigen inzet wordt op prijs gesteld ;)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Hoe heb je je forward gemaakt?
Hoe connect je (gebruik je je exterene ip vanaf een externe locatie) of je interne ip binnen je netwerk.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobby Home
hebben het anders opgelost, vpn tunnel opgezet en daarover rdp

dank jullie wel voor jullie opmerkingen!

(slotje)

• Lucas1988
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-04 12:20
probleem is al opgelost maar eventueel zou je ook nog Dameware erop installeren.
Weliswaar zou dat een work-arround zijn maar dat vindt ik persoonlijk een ideaal programma om een server
Pagina: 1