Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodamn
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 14:34
hallo, ik heb een 10'' scherm en die wil ik in een andere behuizing zetten.
Kan ik zit zomaar doen, of moeten de schroefgaatjes van het mobo contact met elkaar maken? want er zit wel zo'n speciaal stuk soldeer bij, net als bij mijn pc mobo.

Sorry dat het een beetje onhandig uitgelegd is, maar zo'n techneut ben ik nou ook weer niet.

Mvg Bo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:35
De titel van je topic is niet heel duidelijk.

Als ik het goed begrijp gaat het dus om een schermpje wat je in een andere behuizing wilt zetten?
In principe moet je alle punten die in de oude behuizing aan aarde/massa hangen ook in de nieuwe behuizing aan de massa knopen. Doe je dat niet dan kan het nog steeds werken, maar garanties krijg je niet.

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodamn
snap ik, maar bij mijn oude behuizing zaten de 3 groene plaatjes vast net als het moederboard bij een pc. met afstandsbusjes enzo.
Nu ik deze wil overplaatsen is mijn vraag, moet ik deze groene plaatjes met het ijzer van mijn behuizing maken, of alles op een appart plaatje schroeven, die het ijzer van de behuizing niet aanraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je iets wil aarden moet het natuurlijk in verbinding staan met de aarde. Als je het op een plaatje schroeft dat je verder niet verbindt met de aarde dan is het relatief zinloos om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodamn
okee, in de oude behuizing van het schermpje zat ook alles op dezelfde ijzere plaat. ik beschrijf het te onduidelijk denk ik.... en de titel is verkeerd want ik weet nieteens of het de aarde is xD

mijn vraag was eigenlijk, moet je net als je mobo die spacers ertussen hebben? of is dat niet nodig.

[ Voor 20% gewijzigd door bodamn op 16-11-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Spacers zitten ertussen om te zorgen voor ruimte tussen de onderdelen (vandaar de naam) en te zorgen dat ze geen kortsluiting maken.

Je bent erg onduidelijk, dus ik heb geen idee wat je nu precies bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

Als ik je vraag goed begrijp, vraag je of de stukjes printplaat die normaliter tegen de schroefjes aankomen en daardoor allemaal via de metalen plaat in electrisch contact met elkaar staan, dat electrische contact ook echt nodig hebben? Zoja, dan kan ik je vertellen dat dat hoogstwaarschijnlijk niet zo is: de ontwerper is een gigantische prutser als 'ie ervanuit gegaan is dat er door die schroefjes stroom kan lopen. Je kan het printje in 99.999% van de gevallen dus vrolijk zonder schroeven gebruiken.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodamn
okee dankjewel haha:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Sprite_tm schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:00:
Als ik je vraag goed begrijp, vraag je of de stukjes printplaat die normaliter tegen de schroefjes aankomen en daardoor allemaal via de metalen plaat in electrisch contact met elkaar staan, dat electrische contact ook echt nodig hebben? Zoja, dan kan ik je vertellen dat dat hoogstwaarschijnlijk niet zo is: de ontwerper is een gigantische prutser als 'ie ervanuit gegaan is dat er door die schroefjes stroom kan lopen. Je kan het printje in 99.999% van de gevallen dus vrolijk zonder schroeven gebruiken.
De ontwerper gaat er wel vanuit dat er stroom door kan lopen, maar zijn is uiteraard niet zo dat voor een goede functionele werking hij die verbinding nodig heeft. Echter voor EMC doeleindeinden zijn die verbindingen zeer waarschijnlijk wel van enige invloed. Hoe groot die invloed is waarschijnlijk afhankelijk van andere apparatuur in de behuizing.

Kortom zonder die verbindingen zal het prima werken.
Je zou eventueel héél soms last hebben van iets van EMI. Of je daar daadwerkelijk dan ook nog iets van merkt is een ander punt.
Pagina: 1