Heb niet zo superveel verstand van elektronica, maar ik heb een motor die een bepaalde stand aan kan nemen aan de hand van een voltage tussen de 2 en 10 volt.
2 volt is zeg maar 0 graden, 10 volt 360 graden.
6 volt dan heeft hij een halve slag gemaakt, 180 graden.
Echter werkt dat ding op 24 volt DC.
Die 2-10 volt moet ook DC zijn.
Kan ik op een makkelijke manier uit mijn 24 volt DC voeding een 2 tot 10 volt spanning halen?
Of moet ik echt een aparte voeding hebben en de - bij beide met elkaar verbinden?
Als ik iets met weerstanden zou kunnen doen zou dat geweldig zijn, dan zou ik b.v. 1 schakeling kunnen maken voor 2volt, 1 voor 4volt, 1 voor 6volt, 8volt en ten slotte 10volt en dan kan ik hem in 5 standen zetten.
Het hoeft niet super nauwkeurig te werken, als het maar een beetje in die richting komt.
2 volt is zeg maar 0 graden, 10 volt 360 graden.
6 volt dan heeft hij een halve slag gemaakt, 180 graden.
Echter werkt dat ding op 24 volt DC.
Die 2-10 volt moet ook DC zijn.
Kan ik op een makkelijke manier uit mijn 24 volt DC voeding een 2 tot 10 volt spanning halen?
Of moet ik echt een aparte voeding hebben en de - bij beide met elkaar verbinden?
Als ik iets met weerstanden zou kunnen doen zou dat geweldig zijn, dan zou ik b.v. 1 schakeling kunnen maken voor 2volt, 1 voor 4volt, 1 voor 6volt, 8volt en ten slotte 10volt en dan kan ik hem in 5 standen zetten.
Het hoeft niet super nauwkeurig te werken, als het maar een beetje in die richting komt.
mookie