Ik probeer een span poort aan te maken waar een server achter draait met één interface. Aanmaken van de span poort gaat wel goed maar ik kan vervolgens niet meer communiceren met het device op de span poort ( eenvoudige server). Nu meen ik gelezen te hebben dan het mogelijk is om ingress traffic op een span poort gewoon zou kunnen werken, indien de configuratie juist is.
De volgende twee commando's heb ik uitgevoerd (en een aantal variaties hierop, maar die zal ik jullie besparen);
Ik zou zeggen dat ik nu zowel ingress als egress verkeer doorzet naar gi 1/0/11 (dat werkt).
In de tweede regel geef volgens mij aan dat untagged ingress verkeer naar vlan 202 moet, maar dat lijkt niet helemaal aan te komen.
Aan gi 1/0/11 hangt een vlan unaware server. De port settings zijn als volgt;
Iemand een idee wat ik over het hoofd zie? of is het uberhaupt niet mogelijk om op een span poort ingress traffic te verwerken? Buiten het feit of het wel handig is
De volgende twee commando's heb ik uitgevoerd (en een aantal variaties hierop, maar die zal ik jullie besparen);
code:
1
2
| monitor session 1 source interface gigabitEthernet 4/0/21, gigabitEtherrnet 5/0/21 both monitor session 1 destination interface gigabitEthernet 1/0/11 encapsulation replicate ingress untagged vlan 202 |
Ik zou zeggen dat ik nu zowel ingress als egress verkeer doorzet naar gi 1/0/11 (dat werkt).
In de tweede regel geef volgens mij aan dat untagged ingress verkeer naar vlan 202 moet, maar dat lijkt niet helemaal aan te komen.
Aan gi 1/0/11 hangt een vlan unaware server. De port settings zijn als volgt;
code:
1
2
3
4
5
6
| interface GigabitEthernet1/0/11 switchport access vlan 202 switchport mode access switchport nonegotiate spanning-tree portfast end |
Iemand een idee wat ik over het hoofd zie? of is het uberhaupt niet mogelijk om op een span poort ingress traffic te verwerken? Buiten het feit of het wel handig is
[ Voor 4% gewijzigd door enveekaa op 16-11-2010 16:10 ]