Toon posts:

[Cisco] span poort ook gebruiken voor ingress traffic

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• enveekaa
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 25-09 12:09
Ik probeer een span poort aan te maken waar een server achter draait met één interface. Aanmaken van de span poort gaat wel goed maar ik kan vervolgens niet meer communiceren met het device op de span poort ( eenvoudige server). Nu meen ik gelezen te hebben dan het mogelijk is om ingress traffic op een span poort gewoon zou kunnen werken, indien de configuratie juist is.

De volgende twee commando's heb ik uitgevoerd (en een aantal variaties hierop, maar die zal ik jullie besparen);
code:
1
2
monitor session 1 source interface gigabitEthernet 4/0/21, gigabitEtherrnet 5/0/21 both
monitor session 1 destination interface gigabitEthernet 1/0/11 encapsulation replicate ingress untagged vlan 202

Ik zou zeggen dat ik nu zowel ingress als egress verkeer doorzet naar gi 1/0/11 (dat werkt).
In de tweede regel geef volgens mij aan dat untagged ingress verkeer naar vlan 202 moet, maar dat lijkt niet helemaal aan te komen.

Aan gi 1/0/11 hangt een vlan unaware server. De port settings zijn als volgt;
code:
1
2
3
4
5
6
interface GigabitEthernet1/0/11
 switchport access vlan 202
 switchport mode access
 switchport nonegotiate
 spanning-tree portfast
end

Iemand een idee wat ik over het hoofd zie? of is het uberhaupt niet mogelijk om op een span poort ingress traffic te verwerken? Buiten het feit of het wel handig is :)

[Voor 4% gewijzigd door enveekaa op 16-11-2010 16:10]

• Bloodshot
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-09 16:27
Als je al structureel wilt sniffen, waarom plemp je dan niet een extra NIC in de server en gebruikt die dedicated voor sniffing? Ik weet het helaas niet 100% zeker, maar verwacht dat het niet mogelijk is om een monitor session destination poort ook te gebruiken voor "normaal" verkeer.

Overigens krijg je met deze configuratie van gi5/0/21 ingress en egress, maar van Gi4/0/21 volgens mij alleen ingress. Doe eens "show monitor" en dan zul je dat als het goed is zien.

• enveekaa
Een extra nic is denk ik wel de beste optie.. idd.
Ik snap wat je bedoelt, bij elke interface moet ik waarschijnlijk 'both' aangeven.. zal morgen eens kijken of dat klopt.

• Bloodshot
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-09 16:27
Volgens mij kun je niet voor meerdere interfaces "both" opgeven, maar mogelijk is dit IOS-versie afhankelijk.

Het is zelfs hardware-afhankelijk of je 1 of 2 monitor sessions kunt configureren.

• Kabouterplop01
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19:52

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ik weet niet of je op die machine (die switch) meer dan 1 interface hebt met dat vlan, maar anders sniff je het traffic van het vlan 202 zelf.

als je die poort in vlan 202 hangt heeft die poort toch tag 220? waarom wil je dan untagged verkeer?

[Voor 35% gewijzigd door Kabouterplop01 op 17-11-2010 18:57. Reden: duidelijker]

• enveekaa
Zou kunnen Kabouterplop01, ben nog aan het experimenteren :)
Ga nog eens in de documentatie duiken!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee