Ik wilde de "perfecte" NAS in elkaar gaan zetten en het moest niet teveel kosten. 
Uiteindelijk gekozen voor de volgende hardware :
Intel DQ45EK mITX moederbord
Intel C2D E6300 icm Scythe Shuriken Big
Kingston 2GB PC2-6400 (2x1)
Samsung F4 (2TB) x 4
Fractal Design Array kast
OCZ Vertex 30GB SSD
Ik draai de 4x2TB schijven in RAID5 opstelling.
Nu was Sabnzbd gisteren druk bezig met downloaden en ondertussen was ik bezig om een X264 720p film naar mijn popcornhour te streamen. Ineens begon de boel flink te haperen en toevallig zag ik dat mijn NAS bezig was met Unpacking. Nu weet ik dat uitpakken redelijk IO intensief is, maar moet een dergelijk hardware niet in staat zijn om de boel uit te pakken terwijl een ander proces met nog geen 2MB/s aan het lezen is?
Ik vond dit erg tegen vallen en ben benieuwd of er mogelijkheden zijn om dit op te lossen.
Uiteindelijk gekozen voor de volgende hardware :
Intel DQ45EK mITX moederbord
Intel C2D E6300 icm Scythe Shuriken Big
Kingston 2GB PC2-6400 (2x1)
Samsung F4 (2TB) x 4
Fractal Design Array kast
OCZ Vertex 30GB SSD
Ik draai de 4x2TB schijven in RAID5 opstelling.
Nu was Sabnzbd gisteren druk bezig met downloaden en ondertussen was ik bezig om een X264 720p film naar mijn popcornhour te streamen. Ineens begon de boel flink te haperen en toevallig zag ik dat mijn NAS bezig was met Unpacking. Nu weet ik dat uitpakken redelijk IO intensief is, maar moet een dergelijk hardware niet in staat zijn om de boel uit te pakken terwijl een ander proces met nog geen 2MB/s aan het lezen is?
Ik vond dit erg tegen vallen en ben benieuwd of er mogelijkheden zijn om dit op te lossen.