Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383693

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Na mijn technische informatica-stage heeft het desbetreffende bedrijf veel interesse in me getoond en gevraagd of ik nog wilde blijven werken. Dit heb ik een tijdje gedaan en ben ondertussen heel waardevol voor hun, niet alleen omdat de producten die ik oplever van een dusdanige kwaliteit zijn die je van een student nooit verwacht, maar ook omdat in mijn werktijd ik de bestaande systemen en toepassingen heb uitgebreid met software en functies waar ik de enige van ben die er voldoende kennis en inzicht in heeft. Het bedrijf produceert zelf niets en heeft geen Software Engineer in dienst, vandaar ook weer mijn waarde. De periode die ik na mijn stage heb gewerkt gaat om 4 weken, het was een hele drukke tijd en heb 170 uur met 40 overuren gemaakt (de langste dag 6 smorgens tot 4 snachts, het bedrijf maakte zich klaar voor een beurs en er moest nog veel gerealiseerd worden) (een beloning voor deze uren heb ik tot op heden niet ontvangen)

Ivm met mijn school zijn we vandaag eindelijk toegekomen een een contract opstellen (3 jaar maximaal oproepbasis) en ze vinden 7,50 bruto p uur blijkbaar een redelijk bedrag, ook voor de toekomst?! Ik ben 22, over een kwart jaar 23. Het laatste projectje wat ik heb gerealiseerd is een tablet applicatie die een kantoor omgeving volledig kan beheren (temperatuur, licht, meubels etc, ook grafisch op en top, nog beter dan onze designer het kan) Ik wil het bedrijf graag helpen maar school loopt alweer vertraging op. Alweer heb ik meerdere vakken laten vallen voor hun. De mensen in mijn directe omgeving vinden het veel te weinig voor wat ik doe, maar die hebben niet zoals jullie echt verstand van zaken. Om het zo maar te zeggen, ik voel me vrij hard genaaid? Wat vinden jullie? Wat mag ik verwachten? Andere bedrijven hebben inmiddels mijn portfolio gezien en mij een beter aanbod gedaan, maar ik vind het een leuk bedrijf en wil er niet zomaar weg. Wat kan ik doen, wat kan ik zelf voorstellen? Ik dacht zelf aan 10 euro p uur, zelf vind ik dat ik die wel meer dan waard ben maar ook omdat ik collegegeld betaal terwijl ik amper naar school ga? Het gaat nu om 2-3 dagen in de week naast school.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Hoe oud ben je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383693

Topicstarter
bijna 23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Minimumloon - 1416,00 voor een 23 jarige in Juli 2010 ;)

You do the math

[ Voor 42% gewijzigd door souljah1h op 16-11-2010 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zeker 10 euro per uur en dat is nog een schijntje als je echt zo goed bent als je zegt. Wat ze je er voor willen geven is veel te weinig en je moet zeker een stuk hoger inzetten. Zeker als je al een hoger aanbod hebt gekregen moet je ze dat gewoon vertellen. Als je echt waardevol bent zullen ze je meer bieden want zelfs 10 euro per uur is gewoon erg weinig voor een werknemer. Wat je nu krijgt ligt gewoon onder het minimumloon die een 23 jarige krijgt zodra hij de arbeidsmarkt om gaat, en dan heb jij nog een 'functie' waarvoor meer kennis en opleiding nodig is wat een hoger salaris hoort te bieden.

Leeftijd: 23 jaar en ouder
Bij 36 uur: € 9,08 (9,02)
Bij 38 uur: € 8,60 (8,55)
Bij 40 uur: € 8,17 (8,12)

[ Voor 8% gewijzigd door Tsurany op 16-11-2010 13:57 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 22:36
Op zo'n leeftijd kan je zeker 9,50 verdienen. Laat staan met zo'n portfolio. Gewoon duidelijk maken dat je een stuk meer krijgt aangeboden bij andere bedrijven en dat je je huidige salaris te weinig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Op dit moment mis/gebruiken ze jou als goedkope kracht. Je staat altijd voor ze klaar en ze hoeven haast niets te betalen. €7.50 bruto is veel te weinig. Als ze daar mee beginnen zullen ze ook niet heel veel hoger willen gaan. Ze hebben misschien niet door hoeveel werk het allemaal is wat je doet en hoe goed ze het hebben met iemand die voor een paar knaken dag en nacht voor ze klaar staat. Misschien dat je op projectbasis iets voor ze kan betekenen. Dan komen zij met de opdracht en noem jij je prijs daarvoor. Als ze dat te hoog vinden en ergens anders gaan shoppen zullen ze misschien wel bij je terugkomen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:08

Wallie

Herr

En als je nou eens gewoon niet tekent...? Hebben ze niemand meer. Ga jij gewoon je school halen, wat veel belangrijker is. 7,50 kan je bij elk bijbaantje wel krijgen.

Gezien het geen IT bedrijf is, lijkt het me niet dat je software op hun verzoek ook gedocumenteerd is, dus dan komen ze er zelf wel achter dat ze met de gebakken (spreekwoordelijk ;)) peren zitten.

[ Voor 37% gewijzigd door Wallie op 16-11-2010 14:04 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:12
Ik zou eerst eens achter je overuren aangaan. En idd, ze willen je dus 20 cent boven het minimumloon gaan betalen, verre van royaal. Als andere bedrijven je een beter bod hebben gedaan heb je een goeie onderhandelingspositie lijkt me.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

souljah1h schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:55:
Minimumloon - 1416,00 voor een 23 jarige in Juli 2010 ;)

You do the math
En dat geldt dus ook voor een postbode/schoonmaker/serveerster, ben je van mening dat het werk dat jij doet op hetzelfde niveau zit of dat iedere sjonnie dat ook zou kunnen doen? Ook €10 p/u zou ik erg mager vinden. Je kan idd beter zorgen dat je je master haalt, daarna heb je het over andere dingen dan €10 p/u.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Tja ik ben 25 en ik ben 2e jaars TI student, werk bij een IT bedrijfje en krijg 15 euro per uur. Heb nog wel andere bedrijven gevonden die dit (of meer!) wilden betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

met andere woorden je laat je keihard naaien zo , zij vinden het wel best natuurlijk (iets teveel vertrouwen in de mens? )

je moet zeker niet je school laten lijden om een soort van vrijwilligers werk te gaan doen, nou hebben ze jou nodig , maar morgen ben je weg , hou dat goed in je achterhoofd

school afmaken , en het bedrijf vriendelijk bedanken voor de interesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zeg: Studie afmaken en dan ergens anders 3x zoveel gaan verdienen :) en je niet laten gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door Bigs op 16-11-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik kreeg voor het kranten sorteren ietsje meer dan 11 euro per uur. Het is lang geleden dat ik als een parkeerwachter in een parking kon rondhangen tegen 7,5 euro per uur. Ik ga niet onder de prijs van orderpickers en schoonmakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:50

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Dit heeft niets met software ontwikkelen te maken.

Software Engineering & Architecture > Werk en Inkomen

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-07 17:00

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Toen ik zo oud was en bij een stagebedrijf was blijven zitten boden ze me 1850 euro aan + 13e maand + vakantiegeld. Dit lijkt me redelijk omdat je niet de volle 40 uur bent en dus vervangende werkkracht maar je bent wel van dusdanige waarde dat je productie levert en dus geld opbrengt. Als jij het gevoel hebt dat jij geld opbrengt voor het bedrijf zou ik zeker geen genoegen nemen met 7,50. Ik weet dat een grote lokale bakkers groep haar verkoop personeel bijvoorbeeld als 9euro per uur bied. Dat is ongeschoold werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inny
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-07 14:25
Wat belangrijk voor je is, is dat je je goed voelt bij wat je doet (dat is in orde?) en wat je er voor terug krijgt (beloning, loon).

Ik kan jou en je werkzaamheden natuurlijk niet zomaar beoordelen maar mijn insziens moet je minimaal € 11 p/u verdienen incl. vakantiegeld, anders is het je tijd, je moeite en je "heart" niet waard. Je moet je de beloning voor je gewerkte overuren ook zeker niet door de neus laten boren! Ga hier achteraan! Probeer te achterhalen wat voor collega's met een contract gebruikelijk is mbt de overuren. Vaak geldt er één of meerdere toeslagen bij overuren boven een bepaalde tijd. (bijvoorbeeld 150% vanaf een half tot 3 uur, 3-6 150%, daarboven, weekenden en feestdagen 200%)

Het belangrijkste is dát je overbrengt wat je wilt krijgen als beloning, het twee-na-belangrijkste is de wijze waarop je dit doet (zodat je het ook echt krijgt). Weten ze dat je belangrijk voor ze bent? Ga er dan vanuit dat ze weten wat je voor ze waard bent. Als jongeling heb je al gauw het gevoel dat je jezelf keer op keer moet bewijzen, vergeet dat even. Als ze vragen waarom je meer waard ben, verwijs je gewoon heel simpel naar je verichtte werkzaamheden en wat je verder nog voor ze kunt betekenen. Dit hoef je dan ook niet op te kloppen. Laat ze gewoon puur en simpel weten wat je terug wilt krijgen en geef eventueel aan dat je dat een heel schappelijk bedrag vindt. Grote kans dat ze zich daarbij aansluiten, en anders zit je toch echt bij de verkeerde werkgever en moet je jezelf het gevoel dat je benadeeld wordt niet aandoen. Ga dan lekker ergens anders werken!

Maar kom, ze willen jou toch niet kwijt? Regel er gewoon nog even een lease-fiets bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Let er trouwens wel op dat een te grote studieachterstand in de toekomst problemen kan opleveren als je meer dan een jaar studievertraging hebt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik zou sowieso je studie duidelijk prioriteit maken boven wat werk bij hun doen. Als ze nou goed betaalden en je nog een tijd daar hebt kan je besluiten je studie op lager pitje te zetten (zou ik zelf niet doen, maar je zou niet de eerste zijn die het doet). Maar zelfs als ze nu wat meer zouden betalen lijkt het me wel duidelijk dat je daar niet meer dan een bijbaantje wil hebben. (iig ik zou ze niet meer serieus nemen na zon laag aanbod).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbern
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-07-2021
Laat je bijbaan niet in de weg van je studie komen. Als je je diploma hebt en je hebt al relevante ervaring kan je als junior ontwikkelaar zo 2200/2300 gaan verdienen, dat is zo'n 12,5/13,50 per uur. Als je werkuren ten koste van je studie-uren gaan haal je later je diploma en dus later een beter salaris. Als je er zo naar kijkt moet je je afvragen of die 7,50 per uur je eigenlijk niet gewoon geld kost ipv oplevert.

Ik zou bij je manager aangeven dat je hem wil bedanken voor de kans om ervaring op te doen, maar dat je nu een niveau hebt bereikt dat zij niet kunnen betalen. Elders kan je 11/12 euro per uur verdienen.
Dan mogen zij lekker een tegenbod gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:47
Nooit fulltime gaan werken voor je je studie afgemaakt hebt, tenzij je studie echt een compleet hopeloze zaak is (klinkt niet alsof dat bij jou zo is). 7,50 is belachelijk, 11-12 euro zou ik wel OK vinden, als het om een parttime baan gaat van zeg 12 uur per week ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-06 23:41
Zonder te weten wat je daadwerkelijk kunt is naar mijn inziens de grootste fout die iemand kan maken te denken dat ze onmisbaar zijn. Zo heb ik bij ons tot een regiodirecteur zien vertrekken die dit dacht. Al ben je de enigste en dit geeft je zeker een voorsprong, niemand is onvervangbaar.
Dat terzijde is 7,50 euro weinig maar aan de andere kant als je zelf flexibel kunt werken en het is leuk werk, waarom niet al zou ik toch z'n minst vragen voor een verhoging aangezien 7,50 wel erg magertjes is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:15

franssie

Save the albatross

studie is nummer 1, als je zo goed bent als je zegt ga je als zzp'er bij ze werken voor EUR 50 a 75,-- per uur (en ja dat klinkt als erg veel maar gaat ten koste van je studie financiering, er moet inkomsten belasting vanaf en nog heel wat meer).
Voor EUR 10,- werken ten koste van je studie is niet alleen dom maar ook een belediging voor jezelf (wat je dan jezelf zou aandoen).
n4m3l355 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:48:
Zo heb ik bij ons tot een regiodirecteur zien vertrekken die dit dacht. Al ben je de enigste en dit geeft je zeker een voorsprong, niemand is onvervangbaar.
We weten niet hoe we het zonder je moeten doen, maar we gaan het toch proberen :D

[ Voor 32% gewijzigd door franssie op 17-11-2010 22:16 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:28

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik zou niet in termen van minimumloon gaan spreken, dat verlegt de onderhandelingsruimte naar beneden. Blijkbaar ben jij een gewaardeerde (muv financieel dan ;)) kracht, en daar mag wel wat tegenover staan. Het feit dat je geen diploma zou hebben is iets wat men in zal brengen, maar je kunt duidelijk stellen dat je de enige bent die de boel aan de slag houdt, qua coding. Dat is zelfs voor een junior starter al een pittige verantwoordelijkheid, dus zelfs dergelijke beloningen zitten wat laag.

Je zit in een uitzonderingspositie, belicht alle pluspunten om jou fatsoenlijk te belonen en vergeet niet: Een vinger geven is een arm kwijt zijn. ;) Hou ook rekening met de aard van de werkzaamheden: Ben je in dienst d.m.v. een x-uren contract, of is het op oproepbasis. Allemaal dingen die meespelen. Gebruik je situatie in de onderhandeling, laat je niet in de luren leggen. Ook als er geschermd wordt met termen als "diploma", "past niet binnen procedure", "qua schaal gaat dat niet werken", etcetera, niets van aantrekken. Uiteindelijk wil men je met een fooitje afschepen voor werk op niveau, wat ook nog eens invloed heeft op je studie. Een fatsoenlijk uurtarief geeft aan dat jij die uren waardevol vindt (gemiste studieuren!) en dat het bedrijf die mening deelt en jouw kwaliteiten waardeert.

Waarom met lage bedragen gooien? Gewoon op 30 beginnen om iets te noemen, kom je misschien mooi op 25 uit. Levert je waarschijnlijk minder uren op, maar dat gaat dan mooi terug naar school. Beter dan dat men je voor nog geen 200 euro een weekend van 25 uur kan laten draaien, toch? Kost hun geen drol, jou je weekend, rust, sociale leven en studiemoment en als het werk dan toch niet helemaal blijkt te passen kunnen ze het zo rm -rf'en. (edit: Om in de context van Franssie hierboven te denken: die 30 ballen zijn alleen als je in dienst bent en zij alle afdrachten regelen. ZZP gaat daar natuurlijk een stap boven!)

Nu zullen er een hoop mensen gaan balken dat ik met debiele bedragen kom, en dat de scholieren die van het MBO komen en een YP'tje doen by XYZ-consulting dat soort bedragen ook niet vangen. Dat klopt, maar die volgen met de grote kudde een standaardtraject. TS niet, daar moet 'ie zich van bewust zijn en daar de vruchten van plukken.

edit:
Zonder te weten wat je daadwerkelijk kunt is naar mijn inziens de grootste fout die iemand kan maken te denken dat ze onmisbaar zijn. Zo heb ik bij ons tot een regiodirecteur zien vertrekken die dit dacht. Al ben je de enigste en dit geeft je zeker een voorsprong, niemand is onvervangbaar.
Uiteraard! Maar dat betekent niet dat je de eerste fooi aan moet grijpen. Je kunt nu mooi de onderhandelingen starten. Werkgever zet mooi laag in, maar dat zegt helemaal niets over waar jij mee moet beginnen.

[ Voor 16% gewijzigd door Hillie op 17-11-2010 22:16 ]

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Managers en directeuren zijn vervangbaar. Je laat gewoon iemand van een lagere rang opklimmen, een extra streep of ster opspelden kost geen bakken geld.

Hoe kost het migreren van topicstarter's software zonder broncode en zonder documentatie naar een professioneel geschreven software met broncode en documentatie erbij? Is het mission critical software? Het software waarmee de dagelijkse transacties uitgevoerd worden en zonder deze software valt het bedrijf stil omdat iedereen naar pen en papier terug moet keren? Zijn er veel werknemers (die door een vakbond vertegenwoordigd zijn) die met deze software werken en niet op veranderingen wachten? Dan kan je in de miljoenenprojecten zoals bij de overheid terecht komen, waar de techniek het easy gedeelte is en het echte werk in consultancy zit. rapture in 'nieuws: Miljoenenproject ict voor gevangenissen is stopgezet'

Als het slechts een tablet applicatie dat als spielerij geklasseerd kan worden, dan kan het bedrijf even goed zonder jouw software.

Je gaat dus moeten kijken welke hand (kaarten) de werkgever heeft. Als de werkgever meerdere ton euro verliest, dan heb je een lekkere onderhandelingspositie.
Pagina: 1