Toon posts:

Probleem met disc drive (laptop)

Pagina: 1
Acties:

• jordvink
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 10-12-2018
Hee,

Ik heb een probleem met de disc drive van mijn laptop.
Ik heb op mijn laptop windows 7 op een dvdtje gebrand en deze vervolgens op mijn desktop geinstalleerd, dat ging prima!
Vervolgens brandde ik precies hetzelfde bestand opnieuw op een dvd (omdat het vorige dvdtje thuis lag) en probeerde ik windows opnieuw te installeren op mijn laptop. Dit lukte niet dus heb ik geprobeerd de dvd opnieuw te branden maar dan met een lagere brandsnelheid. Nog steeds geen succes. Ook een oude windows 7 cd die het voorheen wel deed op mijn laptop deed het ook niet meer. Het ziet er dus naar uit dat mijn brander het nog wel doet maar dat mijn lezer niet helemaal goed meer functioneert. Wat zijn de opties voor een nieuwe disc drive? (De disc drive moet dus wel vanaf de boot kunnen lezen en ik weet niet of dat bij externe drives zo is).
Ik heb een Acer Aspire 6530G met een Optiarc AD-7560S

Alvast bedankt!

Jord

• Djampire
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 22-09 19:00
kun je de installatie ook vanaf USB starten? kopieer alle bestanden van de DVD naar de USB en zet in het BIOS de instellingen zo dat hij eerst van USB opstart. succes!

3480 kWh Solar Array, Xiaomi Mi8, i7-8700k 16GB DDR4 GTX 1070 6GB

• Frostbite
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20-09 14:57

Frostbite

🤦🏻‍♂️

probeer het eens te flashen met deze update
http://forum.notebookrevi...rc-firmware-ad-7560s.html

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S10

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Djampire schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:29:
kun je de installatie ook vanaf USB starten? kopieer alle bestanden van de DVD naar de USB en zet in het BIOS de instellingen zo dat hij eerst van USB opstart. succes!
Heeft Microsoft ook een tool voor, http://download.cnet.com/...000-18513_4-10972600.html.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• jordvink
Bedankt voor de reacties!
Ik zal eerst eens die update proberen, misschien dat dat werkt.
Maar met die USB tool van microsoft kan ik dus mn iso draaien, formatteren en windows opnieuw installeren zonder problemen?

Jord

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Met die USB tool kan je de iso naar een USB stick overzetten waardoor je de USB stick kan gebruiken om Windows te installeren. Enkel in je bios instellen dat hij van USB drive boot, meestal wordt die gezien als hardeschijf dus moet je hem daar voor je huidige zetten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• jordvink
Ah oke!
Is het een probleem als er al zooi op die harde schijf staat?
Die firmware update was geen succes..

Jord

[Voor 20% gewijzigd door jordvink op 16-11-2010 13:48]

• Silver Wolf III
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 02-07-2019

Silver Wolf III

No Not a Fox But an Wolf yarrr

acer heeft een eigen hardware shop waar je dus elk schroefje los kan bestellen dus het nieuw willen aanschaven van de drive zal geen probleem zijn maar het is zonde als geld uit geeft aan iets wat software matig foutief kan zijn.
ik zelf raad je aan om de drive even goed schoon te maken het kan namelijk zijn dat de lens of laser oog vies is met stof of vet van bijv., je hand of polsen etc. als dat niet help dan zou ik de nieuwste drivers en of rom versies proberen te instaleren op de dvd drive. en anders acer contacteren en vragen naar een nieuw exemplaar is niet supper duur heb al eerder onderdelen bij hun besteld voor acer nootbooks

ANY OF MY POSTS ARE RESEARCHED AND/OR COMPILED BITS OF INFORMATION* AND YOU SHOULD FOLLOW THEM AT YOUR OWN RISK.

• jordvink
Ja inderdaad ik zal die twee dingen eerst even proberen!

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 14:42

Ed_L

Crew Council
> OM

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

en even testen met een ubuntu live dvd, die doen het namelijk altijd.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee