Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-04 01:23
Ik kreeg vandaag op de helpdesk een bezoekje van iemand wiens laptop niet wou starten. Als ik de laptop opstart krijg ik geen beeld, de koeler draait, na 3 seconden valt de laptop uit en start opnieuw op. Maar na het opnieuw opstarten draait de koeler niet meer en de laptop blijft oneindig lang opnieuw opstarten, het enige dat helpt is de batterij eruit nemen en de voedingskabel uittrekken zodat hij nergens meer stroom krijgt. De laptop geeft geen enkele biep bij het opstarten.
.
het volgende heb ik al gedaan:

- de 2 harde schijven uit de laptop genomen en getest met een USB 2.0 Drive Mate, deze werkten nog (mijn laptop herkende ze althans zonder problemen)
- koeler zuivergemaakt (deze was nogal vuil, wat normaal is)
- 1 reepje RAM-geheugen verwijderd en geprobeerd met slechts 1 RAM-chipje maar helaas

Iemand enig idee?

[ Voor 5% gewijzigd door fANAT1C op 16-11-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®androiid
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-10-2024

®androiid

Euroshopper

harde schijven en al het geheugen eruit halen, opstarten, geen biep? 90% zekerheid een defect moederbord

Pils €0,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-04 01:23
Randoii schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:30:
harde schijven en al het geheugen eruit halen, opstarten, geen biep? 90% zekerheid een defect moederbord
hmm, dacht ook al aan zoiets maar aangezien het niet mijn laptop is wil ik natuurlijk zeker zijn dat het dat is.

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilVoiceZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Doe eens googlen op 7520G reboot cycle. In vele gevallen is het de videokaart (welke bij de G versie te vervangen is) maar het kan ook de chipzet zijn of BIOSbatterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsure
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05 22:55
99% zeker de videokaart.
Is te heet geworden door het vele stof, dit gebeurt heel veel.

mvg,

rsure