Toon posts:

[Exchange 2007] Export Mailbox 64bit

Pagina: 1
Acties:

• jc_hans
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 29-04 20:21
Bij een klant van ons draait Exchange 2007 op een 64bit 2008 server. Nu is het geval dat er een export van een mailbox dient gemaakt te worden. En na deze export misschien nog wel meer.

Nou heb ik al hier op Tweakers gezocht, maar dan kom ik alleen uit bij 32bit topics. En Google ook al doorlopen. Maar dan kom ik niet echt verder.

Heb dan wel een site gevonden waar ze je dan adviseren om de tools op een 32bit machine te zetten, maar dat heeft deze klant niet. En kan ook niet even een 32bit machine die in het netwerk staat hiervoor gebruiken. Ben remote verbonden via een VPN en RDP maar omdat nu via VPN te doen is ook niet echt handig.

Vraag is dus hoe ik dit makkelijker kan doen op de 64bit 2008 server zelf. Heb de commando al, en deze klopt ook: Export-Mailbox -Indentity [info@example.com] -PSTFolderPath C:\PSTs\example.pst

Mocht er nog info ontbreken dan hoor ik het graag.

• Oid
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
http://technet.microsoft....y/bb266964(EXCHG.80).aspx
To export data from a .pst file, you must run the Export-Mailbox cmdlet from a 32-bit computer that has the following installed:

The 32-bit version of the Exchange management tools

Outlook 2003 Service Pack 2 (SP2) or Outlook 2007

For information about Exchange 2007 management tools 32-bit download, see Microsoft Exchange Server 2007 Management Tools (32-Bit).
Oftewel het is niet mogelijk op 64bit.

Was hier helaas zelf ook al eens tegen aangelopen :(

[Voor 6% gewijzigd door Oid op 16-11-2010 14:28]

• MarkieNL
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23-09 11:28
Oplossing:

Hyper-V enablen
WinXP of Win7 installeren
Exchange 2007 Mangement Tools installeren
Powershell script maken met de Mailbox-Export en deze schedulen vanuit de Task Scheduler.

:)

• jc_hans
Thijmen, hmm dus toch... ik denk van misschien hier toch nog iemand die het wel werkend heeft gekregen maar niet dus... (die post van MS had ik dus ook al gezien in m'n speurtocht, anyway thnx).

MarkieNL: En dit zou ik dan moeten doen op de server ? Want werkstation daar / hier is geen optie. Daar is er geen een die ik kan gebruiken. Hier zou ik dan via VPN moeten werken. Dat gaat niet werken met een Exchange Database die over de 10GB is...

[Voor 11% gewijzigd door jc_hans op 18-11-2010 20:33]

• _Arthur
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 08:48
jc_hans schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:11:
MarkieNL: En dit zou ik dan moeten doen op de server ? Want werkstation daar / hier is geen optie. Daar is er geen een die ik kan gebruiken. Hier zou ik dan via VPN moeten werken. Dat gaat niet werken met een Exchange Database die over de 10GB is...
Maar is de mailbox die je moet exporteren ook 10GB? Ook geen Windows 7 client (Professional, Ultimate, of Enterprise) aanwezig alwaar je de XP-mode kan installeren?

• jc_hans
nee de mailbox waar het omgaat is max. 1gb.
niet eentje die ik kan gebruiken. anders had ik het wel gedaan.
het werk moet doorlopen aldaar. kunnen zich niet veroorloven dat er een medewerker daar niet kan werken.

dus als het kan toch op één of andere manier op de 2008 server die daar staat.
is er nou echt geen exmerge o.i.d. voor 2008 server / exchange 2007 op 64bit ?

• Zwelgje
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 06:36
jc_hans schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:32:
nee de mailbox waar het omgaat is max. 1gb.
niet eentje die ik kan gebruiken. anders had ik het wel gedaan.
het werk moet doorlopen aldaar. kunnen zich niet veroorloven dat er een medewerker daar niet kan werken.

dus als het kan toch op één of andere manier op de 2008 server die daar staat.
is er nou echt geen exmerge o.i.d. voor 2008 server / exchange 2007 op 64bit ?
nee die is er niet.

kan me niet voorstellen dat er bij zon missioncritical bedrijf niet een werkplek is die je even tijdelijk kan overnemen :?

Hoeveel tijd kost het nu om even een pc over te nemen, outlook tegen die mailbox aan te plakken en een export te doen.. hooguit wat.. 20 minuten:? 30 :?

come on!

en anders: outlook op de server zelf installeren en niet de -pstexport tools gebruiken maar gewoon outlook starten en naar die box connecteren en de mail exporteren.

yeah outlook op de zelfde bak als je exchange zelf mag gewoon met 2007, tis niet mooi, tis niet netjes maar als je achteraf netjes je handjes wast (lees: die crap uninstalled) is het ok :+

[Voor 18% gewijzigd door Zwelgje op 18-11-2010 20:39]

A wise man's life is based around fuck you

• _Arthur
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 08:48
Je bent al 2 dagen verder, die 1GB was al 12x over die VPN heen gegaan (bij 1mbit upload) ;)

• jc_hans
zeg Powershell, is dat je dingetje ofzo ? Alles ontkrachten wat mensen zeggen. Het is zoals het is. Werkplekken op de man af. En kapot gaan doet er niks...

Maar goed ja misschien kon het via VPN al 12x gebeurd zijn maar dat gaat niet gebeuren niet. Want dan kan ik net zo goed naast me VPN het account instellen in me outlook.

Heb nog even zelf gezocht zojuist: Prerequisites What came as a big surprise was that you can’t just log on to an Exchange 2007 64-bit server and then export the mailbox data to a PST file using the Export-Mailbox command. Actually it’s not possible to export data to a PST file from a 64-based Exchange 2007 server; you must instead run this cmdlet on a server or client with the 32-bit version of the Exchange 2007 System Management tools installed. In addition, you must install Outlook 2003 SP2 or later. Yes I’m not kidding here, and the reason why this is so is because Exchange 2007 doesn’t contain the Outlook PST provider like previous versions of Exchange Server did.

Dat is in ieder geval een reden dan waarom het niet kan. Daar heb ik meer aan. Van de upload capiciteit geen idee in dit geval (bij die klant). Maar ik ga dan wel is even op een andere manier kijken, hoe of wat.

Maar goed bedankt aan diegene waar ik enigzins nog wat aan had.

Kan slotje op

[Voor 8% gewijzigd door jc_hans op 18-11-2010 21:11]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee