• TheNephilim
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15:12
Een vriend van mij heeft de kelder als slaapkamer en daar in het dorp al weinig bereik. Nou heeft hij in de kelder natuurlijk helemaal geen bereik en hij vroeg mij of ik misschien iets wist om in de kelder bereik te krijgen.

Nou heb ik gezien dat er 3G modems zijn, maar geeft dit extra bel-ontvangst of dient dit alleen om te internetten?

Ook bedacht ik dat een bluetoothcarkit met antenne een idee was. Als je in de kamer bent, dat hij automatisch verbinding maakt met de karkit, en de antenne aan die carkit gewoon naar boven. Maar of dit werkt, geen idee eigenlijk.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Zijn er manieren om ontvangst te verbeteren of iets dergelijks?

VILF Gaming

• Nic
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 11-09 11:52

Nic

Nic Limper

'een gsm basisstation voor thuis' heet een Femtocell: Wikipedia: Femtocell

In de UK en USA zijn ze er al mee bezig, maar in Nederland heb ik het nog niet gezien (ik denk dat de markt hier ook kleiner is omdat er minder plekken in Nederland zijn met weinig bereik...)
Zie http://www.automatisering...sisstations-verwacht.aspx

https://aspclassic.nl/

• N1ckk
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 16-09 07:17

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ik dacht dat KPN wel dingen leverde aan grotere bedrijven, maar zeker weten doe ik dit niet. Tevens zie ik ze het ook niet zo snel aan consumenten leveren.

• Nic
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 11-09 11:52

Nic

Nic Limper

Oh, nog wat gevonden: http://www.betergsmbereik.nl/
Geen ervaring mee, en best prijzig. Maar wel een oplossing als het echt een probleem is.

https://aspclassic.nl/

• Kharay1977
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02-04-2014
Ik zocht ook al iets in die richting, maar dan anders. Iets in de richting als de GSM zuiver als ontvanger gebruiker voor een basisstation voor een DECT telefoon of iets dergelijks. Iets creatiefs in die richting.

• TheNephilim
dsltv schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:57:
Oh, nog wat gevonden: http://www.betergsmbereik.nl/
Geen ervaring mee, en best prijzig. Maar wel een oplossing als het echt een probleem is.
Die van 295,00 is misschien het overwegen waard. Zal eens vragen wat z'n maximale budget hiervoor is!

Stom eigenlijk ook, ik bleef zoeken op 3G modems etc, maar inderdaad "gsm bereik" was misschien een idee geweest :P

VILF Gaming

• TheNephilim
Die 295,- word em toch ook niet. Ga maar eens kijken of het wil met een carkit met antenne XD

VILF Gaming

• Tazzios
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18:37
Klein puntje op rekening mee te houden bij repeaters:
"Apparatuur mag alleen worden gebruikt met toestemming van de Nederlandse GSM operators. Zij zijn de exclusieve rechthebbenden op het frequentiegebruik en zij moeten toestemming verlenen voor het inzetten van deze apparatuur per opstelpunt. "

• Driek
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 18:41
Bernardo schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:55:
Die 295,- word em toch ook niet. Ga maar eens kijken of het wil met een carkit met antenne XD
wat wil je met een carkit bereiken?

de gsm connect ermee, en vervolgens zit jij in de kelder, en speelt het gesprek zich af in de auto :S

Tijd van werken, tijd van rusten

• MuisM4t
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
carkits hebben soms een externe antenne die je op de voorruit moet plakken, die zou je kunnen gebruiken .

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Move naar Telecomproviders.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee