Citizen CLP-512 etiket trekt te ver terug

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Wij hebben een Citizen CLP-512 label printer.

Hij werkt goed... echter telkens als je een nieuwe etiket print dan word het voorgaande etiket eerst enkele centimeters terug getrokken.

Dit gaat verkeerd. Het etiket word zo ver terug getrokken dat het weer ingeslikt word in de printer, en vast komt te zitten.

Dit komt omdat je het etiket moet afscheuren. Het etiket word dus na het printen iets te ver naar buiten gedraaid, zodat je hem af kunt scheuren. Het stukje wat te ver naar buiten is gekomen word aan het begin van de volgende opdracht weer ingeslikt, zodat er vooraan het etiket geprint word.

Echter het etiket word dus net iets te ver terug getrokken.

Nu heb ik alle opties bekeken, en met een hoop opties lopen testen, maar kan het niet vinden.
Welke instelling is voor het terug trekken, en kun je aangeven hoeveel MM dat moet gebeuren?

Heeft iemand ervaring met Citizen label printers?

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-06 20:27
Heb je dan niet gewoon de verkeerde labels geselecteerd in het printprogramma? Ik heb zelf alleen ervaring met seiko labelprinters, maar daar luisterde het ook nogal nauw welk type label je instelt.

Overgens kan het ook zo zijn dat het aan de vochtigheid van de labels ligt. Misschien een oude batch welke een beetje te lang in de kast heeft gelegen? Labels zijn daar erg gevoelig voor. Ik heb vaak genoeg een laserprinter tot op het bot mogen demonteren omdat er een label in verdwenen was.

Ps. Offtopic: Is je ad nog geldig? DM of mail me even aub. Heb interesse. :)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Nu online
Vorlon schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:43:
Heb je dan niet gewoon de verkeerde labels geselecteerd in het printprogramma? Ik heb zelf alleen ervaring met seiko labelprinters, maar daar luisterde het ook nogal nauw welk type label je instelt.

Overgens kan het ook zo zijn dat het aan de vochtigheid van de labels ligt. Misschien een oude batch welke een beetje te lang in de kast heeft gelegen? Labels zijn daar erg gevoelig voor. Ik heb vaak genoeg een laserprinter tot op het bot mogen demonteren omdat er een label in verdwenen was.

Ps. Offtopic: Is je ad nog geldig? DM of mail me even aub. Heb interesse. :)
Ik heb de standaard maten die overeen komen met het etiket geprobeerd, plus ik heb zelf een sjabloon gemaakt. Dit gaf hetzelfde probleem.

Ik heb inderdaad ook een nieuwe rol stickers gepakt, helaas.
Het label type, en de sensor instellingen heb ik ook nagelopen. Dit lijkt goed te staan. Immers stop hij wel na elke sticker.

Er moet toch een instelling zijn die het terug trekken en doorschuiven van het etiket beheerd.
Ik snap er geen fluit van.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-06 20:27
Inderdaad vreemd. Wat voor labels heb je er eigenlijk inzitten? En hoe zijn die gemarkeerd? Met gaten of op de achterkant met zwarte blokken?

En sinds wanneer heb je de problemen? Misschien sinds een andere soort labels?

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• World Citizen
  • Nu online
Vorlon schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:37:
Inderdaad vreemd. Wat voor labels heb je er eigenlijk inzitten? En hoe zijn die gemarkeerd? Met gaten of op de achterkant met zwarte blokken?

En sinds wanneer heb je de problemen? Misschien sinds een andere soort labels?
Het zijn adres etiket labels voor op dozen. een +/-130x80 mm
Het werkt inderdaad met het zwarte vlakje tussen de etiketen...
Ik heb de sensor wel eens verschoven, en dan werkt het inderdaad niet. Ik denk dus dat de instellingen qua herkenning van het etiket wel goed staan.

FreeReef.nl