Heb een k6-2 450 (zie sign.). Ben op zoek naar een nieuwe cpu. Wat is de beste en max. cpu die erop kan (k6-3+?) en weet iemand nog een goed adresje waar deze verkrijgbaar zijn.
Mijn advies:
Verkoop het oude p5a bordje, en schaf een MSI socketA bordje aan en plant er een Duron op.
Verkoop het oude p5a bordje, en schaf een MSI socketA bordje aan en plant er een Duron op.
Whatever.
Verwijderd
helemaal eens met meendering ! Als je je oude zooi nou weg doet voor f250,- .. zoek je een socket A mbordje op Tweakers.net! En natuurlijk een Duron of Athlon ..
socket a mbordje f250,-
duron 700 f125,-
als je mazzel hebt !
Succes
socket a mbordje f250,-
duron 700 f125,-
als je mazzel hebt !
Succes
Alles leuk en aardig, maar dan kan ik net zo goed een videokaart, nieuw geheugen en koeling kopen. Ben ik alsnog een rooitje kwijt.
Verwijderd
Nou, d'r zit wel wat in dat verhaal.Op Wednesday 14 March 2001 13:15 schreef HPE het volgende:
Alles leuk en aardig, maar dan kan ik net zo goed een videokaart, nieuw geheugen en koeling kopen. Ben ik alsnog een rooitje kwijt.
Kijk, als je een andere processor voor dit bord koopt, wat ben je dan kwijt?
Verkoop jeje oude mobo en kan je dan een nieuwe kopen voor ongeveer dezelfde prijs als dat oude setje en dan een nieuwe Duron erop, dan zal je waarschijnlijk net zoveel geld kwijt zijn.
Het probleem is dat de beste processor voor dit bord maar heel erg weinig scheelt met wat je hebt. Ok, een K6/2+ is natuurlijk beter, maar bijna niet aan te komen (hoewel Computerland ze nu verkoopt geloof ik) en dat is dan denk ik het beste. Probleem is alleen, daarna zal er toch meer vervangen moeten worden, zelfs de K6/2+ houd het niet lang meer uit waarschijnlijk
If nothing is written below, I was the last to reply...
Ik heb destijds ook een cpu upgraden gedaan. Van een 300MHz k6-2 naar een 500MHz k6-2 naja, wel ietsje sneller... Aleen was de FPU zo langzaam.... grooot nadeel van de k6-2! 
Gewoon bord+cpu verkopen zoals ik al zei.
Gewoon bord+cpu verkopen zoals ik al zei.
Whatever.
verkoop het systeem
en koop een nieuwe
deze?:
Behuizing Best-Case Mini Tower 250 W 99,-
Processor AMD Duron 700 165,-
Koeler Cooler Master Socket A/FCPGA 0,8 GHz 25,-
Moederbord MSI 6330 K7T Pro-100 Socket A (Duron/Thunderbird) 345,-
Geheugen SDRAM Dimm 128 Mb PC133 109,-
Harde schijf Seagate Barracuda II 10,2 Gb 7200 rpm 315,-
CD-ROM Aopen CD948E 48x (oem) 99,-
Videokaart Hercules 3D Prophet II MX (retail) 285,-
Geluidskaart Creative Soundblaster 128 (oem) 55,-
Totaal 1497,-
maar dit is ECHT een budget systeem !
en koop een nieuwe
deze?:
Behuizing Best-Case Mini Tower 250 W 99,-
Processor AMD Duron 700 165,-
Koeler Cooler Master Socket A/FCPGA 0,8 GHz 25,-
Moederbord MSI 6330 K7T Pro-100 Socket A (Duron/Thunderbird) 345,-
Geheugen SDRAM Dimm 128 Mb PC133 109,-
Harde schijf Seagate Barracuda II 10,2 Gb 7200 rpm 315,-
CD-ROM Aopen CD948E 48x (oem) 99,-
Videokaart Hercules 3D Prophet II MX (retail) 285,-
Geluidskaart Creative Soundblaster 128 (oem) 55,-
Totaal 1497,-
maar dit is ECHT een budget systeem !
Verwijderd
met andere woorden .. spaar wat meer geld .. en besteed f200,- meer uit. En je zal verschil merken .. in een klasse zelf, in jou geval k6 serie zul je niet ver komen.. dan kun je inderdaad meer geheugen nemen en/of een nieuwe videokaart. Het meeste verschil merk je toch echt bij een overgang
naar de DURON.
naar de DURON.
Pagina: 1