[MYSQL] Connectie probleem door my.cnf file

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiroj
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-07 08:52
Sinds gisteren ben ik al aan het zwoegen en zweten om een probleem op te lossen in phpMyAdmin.
Het is mij tot dusverre nog niet gelukt om de onderstaande probleem te achter halen.

#2000 - mysqlnd cannot connect to MySQL 4.1+ using the old insecure authentication. Please use an administration tool to reset your password with the command SET PASSWORD = PASSWORD('your_existing_password'). This will store a new, and more secure, hash value in mysql.user. If this user is used in other scripts executed by PHP 5.2 or earlier you might need to remove the old-passwords flag from your my.cnf file

Ik begrijp enig sinds wat ik moet doen, maar ik kan het bestand my.cnf niet vinden in mijn directory.
Als iemand mij de goede richting kan sturen, zou ik ontzettend dankbaar zijn.

Extra info
De server waarop phpMyAdmin (2.9.1.1) en PHP (5.3.3) op draait is een lokale ontwikkelomgeving, dat draait op Windows Server 2003. Om PHP te laten functioneren gebruiken wij IIS 6.0 en de daarbij horende modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij