Windows 2008 Server STD of SBS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

We gaan een server plaatsen in een datacenter omdat de upstream van onze internet verbinding op kantoor geen * waard is. We hebben op dit moment 5 medewerkers waarvan de meeste vooral 'offsite' werken, (onderweg, thuis, ...).

Het enige wat op dit moment belangrijk is, is dat ze via VPN kunnen inloggen en aan alle nodige data (shares) kunnen.

Ik vroeg onze leverancier (Microsoft Certified partner) welke licentie het best kan gebruikt worden hiervoor.

Zij gaven als antwoord: SBS 2008
Wat ze er wel niet bij vermelden is dat een SBS's NIC blijkbaar niet kan gekoppeld worden met een extern IP ?

Dus nu ben ik eigenlijk nog geen stap verder, zijn er onder jullie mensen met gelijkaardige installaties / ervaringen

(De Exchange van een SBS kan handig zijn maar is geen vereiste op dit ogenblik)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:24

_Arthur

blub

Wat heb je nu op de kantoor lokatie staan en dient dit b.v. gekoppelt te worden met de server in het datacenter?

Of verdwijnt de server op de kantoor lokatie en wordt de server in het data center de enige server? Dan heb je het zelfde probleem alleen dan andersom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op kantoor staat nu een Win2K3 server, deze zal hierna verdwijnen.

Gezien er meer van buiten kantoor gewerkt wordt (van diverse locaties) zal het probleem allicht een pak minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een SBS installatie kan op zijn NIC elk willekeurig IP adres ingesteld krijgen. Het lijkt mij dan ook dat je dit vraagstuk het beste met je leverancier kan opnemen of evt advies kan vragen aan andere IT partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Dat verhaal van de NIC is waarschijnlijk niet goed begrepen. Probeer eens duidelijk te krijgen wat ze hiermee bedoelen. Wat djeems al zegt, je kan hem prima een publiek/extern IP adres geven, of dat slim is zonder router/vpnrouter is natuurlijk wat anders.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:39
_het_ voordeel van SBS boven Standard is de goedkope Exchange, het verhaal van het IP-adres is onzin :)

Als je Exchange niet gaat gebruiken zou ik Standard nemen, ga je het wel gebruiken dan SBS.

Je moet alleen wel even wat aandacht besteden aan de firewall, standaard laat deze namelijk een hoop door (en dan bedoel ik dingen als file- en printer sharing etc etc, die je dus op kantoor gewoon wel wilt hebben), en ook is de server standaard DHCP-server. Beiden dingen die je waarschijnlijk op een publiek IP-adres niet wilt hebben :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1