Toon posts:

PC start niet op - DMI pool data

Pagina: 1
Acties:

• Morvai
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 08-08 16:39
Hallo,

Sinds kort heb ik een probleem met mijn pc, hij wil namelijk niet meer booten.
Midden in een Windows sessie (XP), kreeg ik een zwart scherm, waarna de computer
niet meer reageerde op CTRL-ALT-DEL etc. Dus ik resetten, maar hierna bleef de pc
hangen. Het beeld blijft staan op een knipperende cursor onder "Verifying DMI pool data..."

Vanaf de POST tot dit punt heb ik geen foutmeldingen oid gezien en mijn RAID0-array wordt
correct weergegeven. Ook de BIOS instellingen lijken in orde. Na wat rondzoeken op internet
zonder veel resultaat, uiteindelijk de XP-disk er maar bij gepakt. In recovery console kan ik
mijn C:/ zien (na toevoegen RAID-drivers F6) en ook bij het zoeken naar oude XP installaties
(via XP setup) wordt mijn oude install gezien. De repair optie is te initiëren, maar na het
rebooten loopt hij weer vast @ Verifying DMI pool data...

Helaas is dit net voorgevallen voordat mijn nieuwe externe HDD is aangekomen en zijn er een
aantal bestanden die ik niet in een eerdere back-up heb staan. Mijn drives lijken me in orde,
maar het lastige in deze is de RAID 0 setup. Nu vraag ik me af waar dit aan zou kunnen liggen en
of er een manier is om bij de bestanden te komen om te exporteren naar een externe HDD oid.

Alvast bedankt!

Setup:
Intel Core2Duo E8400
Gigabyte GA-Ex38 DS4
2x 2048mb OCZ 800Mhz
ICH9R Raid/AHCI controller
2x Samsung Spinpoint F1 1TB
ATI Radeon HD 3870x2

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Al eens van een Knoppix Live CD of zo geboot? Als het een beetje mee zit kan die je RAID array benaderen.

• Morvai
Heb daar over gehoord inderdaad, er was in ieder geval een (oudere) versie die met de ICH7R overweg kan.
Ik zal eens kijken hoever ik daar mee kom, thx.

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je PC al in de BIOS blijft hangen (die melding komt namelijk uit je BIOS vandaan), wat heeft dat dan nog met Windows te maken?

>> OM aangezien je hier over een RAID config praat en je waarschijnlijk wat vervelend werk voor de boeg hebt..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Morvai
Excuus, bedankt voor de move.

[Voor 5% gewijzigd door Morvai op 16-11-2010 10:07]

• Morvai
Het is al een tijdje geleden, maar het zat me mee.
Knoppix 5.1.1 was (i.t.t. knoppix 6.2.1) in staat om mijn array te lezen.

Bedankt voor de tip.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Mooi zo. De mens zegeviert weer over de computer. 8)

Ben je er verder nog achter gekomen wat het probleem was? De zaak uiteindelijk weer werkend gekregen? Was er iets echt kapot?

• Morvai
Helaas ben ik er nog niet achter wat het probleem is,
en in eerste instantie heb ik slechts de data geëxporteerd.

Ben van plan de boel te formatteren en waarschijnlijk de RAID array op te heffen,
volgens mij is de performance winst magertjes, het voor mij niet waard i.c.m. de nadelen.
Zeer benieuwd of alles dan weer naar behoren draait, maar dat komt morgen.

• DarkFiber
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 04-05-2017
DIT was bij mij de oplossing

Wederom booten van Windows 7 DVD en dan Repair Windows kiezen.
Dan naar de command prompt optie en dan typen BOOTREC.EXE /FIXBOOT.
sluit command promt en select restart.

Dit werkt ook voor Vista.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee