Toon posts:

PC geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• scareface500
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 28-08 17:54
Beste, MedeTweakers

Ik heb laatste 2 maanden erg last van mijn PC het zit namelijk zo.

2 maanden terug begon het probleem door geen beeld (geen bios screen geen piep). Na een paar keer op het reset knop te drukken werkte die wel weer uiteindelijk.

Maar steeds later begon dit vaker voor te komen en het duurde telkens langer dat die telkens weer ging opstarten.

Dus het PC start wel op (alle fans etc draaien) maar geeft geen beeld en piep.

Wat heb ik allemaal geprobeerd:

- geheugen bankjes eruit halen om te horen of je dan wel piepjes hoort. Dan hoor je wel Bios piepjes.
- onboard VGA geprobeerd dit lukte helaas ook niet.
- 1 voor 1 alle geheugenbankjes op elke bankje testen. Met geen resultaat.
- alle overbodige apparaten loskoppelen (webcam, USB kabels voor camera, lampjes)
- alle kabels na-checken of alles wel is echt goed zit.

Ik heb echt geen idee meer waaraan het zou kunnen liggen. Het systeem is nog geen jaar oud en heb dus nog garantie op alle onderdelen.

Mijn setup =
Moederbord: Asus M4A785TD V-EVO
CPU: AMD Phenom X2 550 3.1GHZ + Cooler Corsair H50
Geheugen: 2X Team Elite 1GB + 1X Kingston 2GB DDR3 1333Mhz
VGA: Sapphire ATI Readeon 5770 1GB
Voeding: OCZ ModXStream 600W
Kast: Coolermaster HAF922
HDD: 2X 160GB WD Caviar Blue in RAID 0

Alles is besteld bij Azerty. Dit wil ik melden omdat ik het rare vind van het geheugen wat ze mij hebben aangeraden. Eerst had ik 2X Team Elite maar toen ik later nog een set bestelde werd mij aangeraden om toch kingston te halen omdat die meteen op voorraad was. Ik heb dat geaccepteerd. Maar toen ik het aan mensen op school rond ging vragen zijden ze tegen mij dat ik het niet moest doen omdat het geheugen elkaar echt kan bijten. Zou dit het oorzaak kunnen zijn?

Iemand nog met een idee wat ik kan uitproberen?

Mvg, Taygun

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-09 00:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Ik zie een Phenom X2 en een H50. Ik neem aan dat deze unlocked + OC'd is?

Als je gaat OC'en moet je ervoor zorgen dat je ALTIJD hetzelfde geheugen neemt, anders gaat het idd elkaar "bijten" zoals jij dat maar noemt.

• Kharay1977
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02-04-2014
Het systeem is nog geen jaar oud, laten we het even afronden op een jaar, in de 10 maanden hiervoor (je zegt dat dit probleem zich nu een maand of 2 voordoet) geen enkele problemen?

In de periode van 2 maanden dat dit probleem zich voordeed (tot het nu volledig niet meer functioneren), deed dit probleem zich ook voor als hij eenmaal warm was gelopen? Dus, bijvoorbeeld, bij reboots?

• scareface500
D4NG3R schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:56:
Ik zie een Phenom X2 en een H50. Ik neem aan dat deze unlocked + OC'd is?

Als je gaat OC'en moet je ervoor zorgen dat je ALTIJD hetzelfde geheugen neemt, anders gaat het idd elkaar "bijten" zoals jij dat maar noemt.
Het Corsair H50 + het kast heb ik als stage vergoeding gekregen voor het goed afronden deze heb ik alleen aangeschaft omdat het wel lijp uitziet voor bijvoorbeeld op lan-party's. Wel heb ik 1x overgeclocked op 1 lanparty naar 3.8GHZ omdat ik werd uitgedaagt. Maar daarna wel weer gelijk op stock settings. Dit omdat ik het altijd wel goed vond werken.

• scareface500
Kharay1977 schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:59:
Het systeem is nog geen jaar oud, laten we het even afronden op een jaar, in de 10 maanden hiervoor (je zegt dat dit probleem zich nu een maand of 2 voordoet) geen enkele problemen?

In de periode van 2 maanden dat dit probleem zich voordeed (tot het nu volledig niet meer functioneren), deed dit probleem zich ook voor als hij eenmaal warm was gelopen? Dus, bijvoorbeeld, bij reboots?
Sorry als ik je verkeerd heb begrepen maar ik zal mijn best doen.

Het lijkt wel dat die het echt alleen doet wanneer die daar zelf zin in heeft. Nee het maakt hem niet uit of die warm is of niet. Zonet bijna half uur aan zitten prutsen (rebooten, geheugenbankjes wisselen, modulaire kabels vervangen van voeding) en wilt nog steeds niet.

Zou het CPU dood kunnen zijn? Als die dood is zou het moederbord moeten piepen of ook gewoon niks?

• Kharay1977
Wat ik bedoelde met mijn warm vraag - in de tijd dat ie het probleem soms had (zie je stukje over dat het werkt met een paar keer reset knop drukken, etc)... als ie het gewoon deed op een gegeven moment en gewoon draaide, kreeg je dit probleem dan ook als je toevallig een keer Windows opnieuw moest opstarten?

Dat bedoelde ik met warm. Sorry als het wat... kort door de bocht leek, mijn vraag dus.

Als de CPU echt helemaal dood is... sjah, dan zou ik eigenlijk ook wel piepjes verwachten, ja. In ieder geval 'n signaal van het een of ander. Andere mogelijkheid - moederbord echt gewoon dood. Dan krijg je natuurlijk überhaupt geen piepjes meer. ;)

• scareface500
Kharay1977 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 00:17:
Wat ik bedoelde met mijn warm vraag - in de tijd dat ie het probleem soms had (zie je stukje over dat het werkt met een paar keer reset knop drukken, etc)... als ie het gewoon deed op een gegeven moment en gewoon draaide, kreeg je dit probleem dan ook als je toevallig een keer Windows opnieuw moest opstarten?

Dat bedoelde ik met warm. Sorry als het wat... kort door de bocht leek, mijn vraag dus.

Als de CPU echt helemaal dood is... sjah, dan zou ik eigenlijk ook wel piepjes verwachten, ja. In ieder geval 'n signaal van het een of ander. Andere mogelijkheid - moederbord echt gewoon dood. Dan krijg je natuurlijk überhaupt geen piepjes meer. ;)
Als die het doet doet die het ook goed. No problems at all. Dit gebeurt echter wel 4x in een week tegenwoordig en ben bang dat die later echt helemaal ophoudt.

Dus het opnieuw opstarten en zo werken dan ook allemaal perfect.

Ok dus het CPU leeft godzijdank nog.

• Kharay1977
Ik begreep je topic start verkeerd - ik dacht dat ie het inmiddels al helemaal niet meer deed. Maar, hij doet het momenteel nog wèl dus. Enfin, klein detail. Hoe dan ook, we moeten het in het fysieke zoeken. En het feit dat het koud wèl gebeurt en warm níet vind ik wel redelijk veelzeggend.

Ik zeg - PSU (voeding dus). Het gebrek aan waarschuwing van de BIOS bovenop het gegeven dat de machine het warm wel goed lijkt te doen geeft mij de impressie dat we het in de voeding moeten zoeken. Al moet ik er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat het voor hetzelfde geld ook totaal ergens anders in kan zitten.

Heb je toevallig de mogelijkheid de PSU te vervangen door een andere, al is het maar gewoon om even te testen?

• scareface500
Kharay1977 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 00:35:
Ik begreep je topic start verkeerd - ik dacht dat ie het inmiddels al helemaal niet meer deed. Maar, hij doet het momenteel nog wèl dus. Enfin, klein detail. Hoe dan ook, we moeten het in het fysieke zoeken. En het feit dat het koud wèl gebeurt en warm níet vind ik wel redelijk veelzeggend.

Ik zeg - PSU (voeding dus). Het gebrek aan waarschuwing van de BIOS bovenop het gegeven dat de machine het warm wel goed lijkt te doen geeft mij de impressie dat we het in de voeding moeten zoeken. Al moet ik er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat het voor hetzelfde geld ook totaal ergens anders in kan zitten.

Heb je toevallig de mogelijkheid de PSU te vervangen door een andere, al is het maar gewoon om even te testen?
toevallig heb ik nog wel een 400Watter liggen. Maar ik zal die morgen maar aansluiten.

bedankt voor je reactie en ik zal je op de hoogte houden of het gelukt is.

• scareface500
Kharay1977 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 00:35:

Voordat ik heb voeding heb vervangen heb ik voor de zekerheid nog 1 keer geprobeerd aan te zetten en raad is? Hij deed het in 1 keer! Maar wat raar is dat hij alles nog herinnerde van toen hij nog in slaapstand zat :S. Ik heb hem van stroom af gehad geheugenbankjes verwisseld en nog herinnerde hij zich alles.

Dus hij staat nu nog aan. Zijn er test programma's om mijn systeem even snel te testen?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee