Beste, MedeTweakers
Ik heb laatste 2 maanden erg last van mijn PC het zit namelijk zo.
2 maanden terug begon het probleem door geen beeld (geen bios screen geen piep). Na een paar keer op het reset knop te drukken werkte die wel weer uiteindelijk.
Maar steeds later begon dit vaker voor te komen en het duurde telkens langer dat die telkens weer ging opstarten.
Dus het PC start wel op (alle fans etc draaien) maar geeft geen beeld en piep.
Wat heb ik allemaal geprobeerd:
- geheugen bankjes eruit halen om te horen of je dan wel piepjes hoort. Dan hoor je wel Bios piepjes.
- onboard VGA geprobeerd dit lukte helaas ook niet.
- 1 voor 1 alle geheugenbankjes op elke bankje testen. Met geen resultaat.
- alle overbodige apparaten loskoppelen (webcam, USB kabels voor camera, lampjes)
- alle kabels na-checken of alles wel is echt goed zit.
Ik heb echt geen idee meer waaraan het zou kunnen liggen. Het systeem is nog geen jaar oud en heb dus nog garantie op alle onderdelen.
Mijn setup =
Moederbord: Asus M4A785TD V-EVO
CPU: AMD Phenom X2 550 3.1GHZ + Cooler Corsair H50
Geheugen: 2X Team Elite 1GB + 1X Kingston 2GB DDR3 1333Mhz
VGA: Sapphire ATI Readeon 5770 1GB
Voeding: OCZ ModXStream 600W
Kast: Coolermaster HAF922
HDD: 2X 160GB WD Caviar Blue in RAID 0
Alles is besteld bij Azerty. Dit wil ik melden omdat ik het rare vind van het geheugen wat ze mij hebben aangeraden. Eerst had ik 2X Team Elite maar toen ik later nog een set bestelde werd mij aangeraden om toch kingston te halen omdat die meteen op voorraad was. Ik heb dat geaccepteerd. Maar toen ik het aan mensen op school rond ging vragen zijden ze tegen mij dat ik het niet moest doen omdat het geheugen elkaar echt kan bijten. Zou dit het oorzaak kunnen zijn?
Iemand nog met een idee wat ik kan uitproberen?
Mvg, Taygun
Ik heb laatste 2 maanden erg last van mijn PC het zit namelijk zo.
2 maanden terug begon het probleem door geen beeld (geen bios screen geen piep). Na een paar keer op het reset knop te drukken werkte die wel weer uiteindelijk.
Maar steeds later begon dit vaker voor te komen en het duurde telkens langer dat die telkens weer ging opstarten.
Dus het PC start wel op (alle fans etc draaien) maar geeft geen beeld en piep.
Wat heb ik allemaal geprobeerd:
- geheugen bankjes eruit halen om te horen of je dan wel piepjes hoort. Dan hoor je wel Bios piepjes.
- onboard VGA geprobeerd dit lukte helaas ook niet.
- 1 voor 1 alle geheugenbankjes op elke bankje testen. Met geen resultaat.
- alle overbodige apparaten loskoppelen (webcam, USB kabels voor camera, lampjes)
- alle kabels na-checken of alles wel is echt goed zit.
Ik heb echt geen idee meer waaraan het zou kunnen liggen. Het systeem is nog geen jaar oud en heb dus nog garantie op alle onderdelen.
Mijn setup =
Moederbord: Asus M4A785TD V-EVO
CPU: AMD Phenom X2 550 3.1GHZ + Cooler Corsair H50
Geheugen: 2X Team Elite 1GB + 1X Kingston 2GB DDR3 1333Mhz
VGA: Sapphire ATI Readeon 5770 1GB
Voeding: OCZ ModXStream 600W
Kast: Coolermaster HAF922
HDD: 2X 160GB WD Caviar Blue in RAID 0
Alles is besteld bij Azerty. Dit wil ik melden omdat ik het rare vind van het geheugen wat ze mij hebben aangeraden. Eerst had ik 2X Team Elite maar toen ik later nog een set bestelde werd mij aangeraden om toch kingston te halen omdat die meteen op voorraad was. Ik heb dat geaccepteerd. Maar toen ik het aan mensen op school rond ging vragen zijden ze tegen mij dat ik het niet moest doen omdat het geheugen elkaar echt kan bijten. Zou dit het oorzaak kunnen zijn?
Iemand nog met een idee wat ik kan uitproberen?
Mvg, Taygun