Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383641

Topicstarter
Hallo iedereen ik ben nieuw op Tweakers en heb jullie hulp nodig !!!

Ik ben van plan om deze week een Toshiba Satellite Pro L650 te gaan bestellen uit Duitsland. Dus mijn probleem natuurlijk is de QWERTZ toetsenboord en de Duitse software. Heeft iemand hier ervaring mee en watvoor advies zou je me geven om dat op te lossen. In Nederland is deze laptop niet verkrijgbaar omdat ik perse de i5 460 processor wil en een pro Video kaart Radeon HD5650. Ook ga ik voor de satellite pro model omdat ik een Matte scherm wil in plaats van zo een irritante glanzende. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met deze moeilijk besluit!! thanks

Hier is de link van de Laptop die ik ga bestellen via deze site :

http://www.computeruniver...te-pro-l650-1l4-w7p64.asp

mvg Rouj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Anoniem: 383641 schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:48:
Dus mijn probleem natuurlijk is de QWERTZ toetsenboord
Toetsenbord indeling op veranderen in Windows en eventueel de Y en Z verwisselen op het toetsenbord
en de Duitse software.
Herinstallatie met een Nederlande DVD, code onderop de laptop zou je moeten kunnen hergebruiken naar mijn weten.

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 16-11-2010 00:27 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kan ik ook kiezen voor een engelse windows 7? of alleen duits?
en hoe zit het met de Bios setup scherm? is die ook in het duits allemaal en kan ik dat verandere met een update ofzo?

sorry voor al de vragen maar ik wil er zeker van zijn dat ik geen miskoop bega :P

Dankje voor je snelle reaktie trouwens The Mask !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Bios zal gewoon Engels zijn, wat betreft de Windows ik zou nog even Googlen want weet het niet 100% zeker

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ah ok ik zoek het wel op !!

verder nog iemand ervaring met duitse laptops of pc's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161123

Waarom niet gewoon een i3 dan met die leuke videokaart ?

http://www.computerpirate...a-satellite-pro-l650-19r/

En je kan hem wel degelijk in Nederland kopen hoor:

http://www.computerpirate...a-satellite-pro-l650-1ch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Een Duits toetsenbord heeft nog wel meer verschillen dan alleen de positie van de Y en Z. Zie Wikipedia.

Lijkt mij persoonlijk toch niet prettig werken als je ook nog andere computers gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08-2024
Ik zou me eerder zorgen maken om de absurde extra keys die je krijgt, wel is een Duits keyboard goed bekeken? Zelfs met US indeling is het pauper om op te typen.
http://www.klickdichschla.../hardware/Tastatur_de.png

Maarja je begint er zelf aan ;)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je vlak over de grens gaat kopen heb je vaak gewoon de optie om aan te geven dat je een Amerikaans toetsenbord en Engelse software wil hebben. De meeste winkels zullen je daar best bij kunnen helpen. Ik heb zelf goede ervaring met de deze shop uit Alsdorf. :)
-The_Mask- schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 00:23:
[...]
Toetsenbord indeling op veranderen in Windows en eventueel de Y en Z verwisselen op het toetsenbord
QWERTZ en QWERTY hebben meer verschillen dan alleen de Z en Y. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

-The_Mask- schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 00:23:
Herinstallatie met een Nederlande DVD, code onderop de laptop kun je gewoon gebruiken.
Grote kans dat dat niet eens nodig is. Toshiba geeft bij het initialiseren van het besturingssysteem wel vaker de keuze van de taal aan de gebruiker.
Dat is toch echt een andere laptop.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
NMe schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 00:51:
QWERTZ en QWERTY hebben meer verschillen dan alleen de Z en Y. ;)
O ja de tekentjes. ;)
8088 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 00:55:
[...]

Grote kans dat dat niet eens nodig is. Toshiba geeft bij het initialiseren van het besturingssysteem wel vaker de keuze van de taal aan de gebruiker.
Format is sowieso wel handig met al die troep die er standaard op wordt gegooid. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 161123 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 00:44:
Waarom niet gewoon een i3 dan met die leuke videokaart ?

http://www.computerpirate...a-satellite-pro-l650-19r/

En je kan hem wel degelijk in Nederland kopen hoor:

http://www.computerpirate...a-satellite-pro-l650-1ch/
die zijn toch wel een stuk duurder en duitse heeft een i5 - 460 processor

en ook zie ik dat die van computerpirates een glanzend scherm heeft wat ik opzich al raar vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 00:49:
Een Duits toetsenbord heeft nog wel meer verschillen dan alleen de positie van de Y en Z. Zie Wikipedia.

Lijkt mij persoonlijk toch niet prettig werken als je ook nog andere computers gebruikt.
ja klopt maar ik denk toch dat ik het gewoon kan instellen als amerikaans toetsenboord. ik kan blind typen dus dat zou geen probleem moete zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nou mensen ik denk dat ik toch maar de risico ga nemen om hem te bestellen uit duitsland.
ik zal jullie up to date houden over hoe het gaat. Is er verder nog iemand die ervaring hefet met duitse Laptops? laat het me weten aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 383641 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 01:13:
[...]

ja klopt maar ik denk toch dat ik het gewoon kan instellen als amerikaans toetsenboord. ik kan blind typen dus dat zou geen probleem moete zijn
Wat is dan wel precies het probleem? Als je geen last hebt van het toetsenbord en je weet hoe je zelf software moet installeren, dan is er toch geen probleem meer? Behalve eventueel het fysiek naar Duitsland rijden om het ding af te halen danwel een bestelling te plaatsen die ze bij je komen afleveren? :)

Ik zou je ook graag even wijzen op de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door NMe op 16-11-2010 01:17 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nou ik heb dat net allemaal opgezocht via google, alleen zoek ik nu mensen die zelf ervaring hebben met duitse laptops. daar heb ik toch wel meer aan omdat die precies weten of er mee te werken valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Waarschijnlijk heb je zelfs nog meer aan bevestiging/ontkenning van de leverancier. Heb je daar al je vragen aan voorgelegd?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379651

Anoniem: 383641 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 01:40:
nou ik heb dat net allemaal opgezocht via google, alleen zoek ik nu mensen die zelf ervaring hebben met duitse laptops. daar heb ik toch wel meer aan omdat die precies weten of er mee te werken valt
De term Duitse laptop gaat wat ver. Het OS is misschien uitgerust met een Duits taalpakket en het toetsenbord is Duits, maar voor de rest is het een laptop zoals alle anderen.

Neemt niet weg dat ook ik wel vraagtekens zet bij de wijsheid van het aanschaffen van een laptop in Duitsland. Specifiek vanwege het toetsenbord. Nou heb je natuurlijk altijd nog wel een uitweg daaruit - een los toestenbord aansluiten erop. Maar, dan gaat misschien het punt van de laptop verloren.

Waar gaat het ding voor gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 379651 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 01:58:
[...]

De term Duitse laptop gaat wat ver. Het OS is misschien uitgerust met een Duits taalpakket en het toetsenbord is Duits, maar voor de rest is het een laptop zoals alle anderen.

Neemt niet weg dat ook ik wel vraagtekens zet bij de wijsheid van het aanschaffen van een laptop in Duitsland. Specifiek vanwege het toetsenbord. Nou heb je natuurlijk altijd nog wel een uitweg daaruit - een los toestenbord aansluiten erop. Maar, dan gaat misschien het punt van de laptop verloren.

Waar gaat het ding voor gebruikt worden?
voor alles een beetje, gamen, films , programmas etc. Ik heb ook express voor een mat scherm gekozen omdat ik geen glanzende wil. En ik vind toshiba echt een top merk voor laptops ziet er ook netjes uit die laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
8088 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 01:53:
Waarschijnlijk heb je zelfs nog meer aan bevestiging/ontkenning van de leverancier. Heb je daar al je vragen aan voorgelegd?
Om eerlijk te zijn zou ik niet weten hoe ik dat moet doen omdat ze waarschijnlijk duits praten als ik zou bellen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383641 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 02:47:
[...]

voor alles een beetje, gamen, films , programmas etc. Ik heb ook express voor een mat scherm gekozen omdat ik geen glanzende wil. En ik vind toshiba echt een top merk voor laptops ziet er ook netjes uit die laptop.
Waar ik eerder naar vroeg, misschien dat ik dat meer op de man af had moeten doen, gaat hij onderweg worden gebruikt? Als een echte laptop dus? Of toch een meer stationair gebeuren?

Zie mijn voorstel om een los toetsenbord te gebruiken om het probleem van het Duiste laptop toetsenbord te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 379651 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 02:57:
[...]

Waar ik eerder naar vroeg, misschien dat ik dat meer op de man af had moeten doen, gaat hij onderweg worden gebruikt? Als een echte laptop dus? Of toch een meer stationair gebeuren?

Zie mijn voorstel om een los toetsenbord te gebruiken om het probleem van het Duiste laptop toetsenbord te omzeilen.
Ja ik neem hem mee in de auto en gebruik hem ook af en toe op werk. Maar ik heb net op google zitten kijke en ik zie dat ik de toetsenboord kan vervangen voor 60 euro . Dus mischien is dat ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Da's ook een prima optie, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-06 16:53

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Anoniem: 379651 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 02:57:
[...]

Het Duitse toetsenbord is geen probleem. Hij zegt blind te kunnen typen, en dan kun je inderdaad gewoon de indeling veranderen om exact dezelfde functionaliteit te krijgen die een laptop met een toetsenbord uit Nederland heeft.

Iemand zei eerder dat het toetsenbord fysiek anders was (extra knoppen), en gaf daarbij dit plaatje als voorbeeld. Nu weet ik niet precies wat voor toetsenbord diegene heeft, maar ik vermoed eentje waar de entertoets in plaats van 'twee toetsen hoog', slechts één toets hoog is. Dat is een iets andere indeling, maar beiden zijn vrij normaal binnen Nederland. Het is dus voor iemand die blind typt geen enkel probleem om zo'n QWERTZ-toetsenbord te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Patriot schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 03:10:
[...]

Het Duitse toetsenbord is geen probleem. Hij zegt blind te kunnen typen, en dan kun je inderdaad gewoon de indeling veranderen om exact dezelfde functionaliteit te krijgen die een laptop met een toetsenbord uit Nederland heeft.

Iemand zei eerder dat het toetsenbord fysiek anders was (extra knoppen), en gaf daarbij dit plaatje als voorbeeld. Nu weet ik niet precies wat voor toetsenbord diegene heeft, maar ik vermoed eentje waar de entertoets in plaats van 'twee toetsen hoog', slechts één toets hoog is. Dat is een iets andere indeling, maar beiden zijn vrij normaal binnen Nederland. Het is dus voor iemand die blind typt geen enkel probleem om zo'n QWERTZ-toetsenbord te gebruiken.
ah ok dat is goed om te horen !!
heb jij zelf ook ervaring met duitse toetsenborden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-06 16:53

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Anoniem: 383641 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 03:12:
[...]

ah ok dat is goed om te horen !!
heb jij zelf ook ervaring met duitse toetsenborden?
Nee, maar wel met een Belgisch toetsenbord. Het verhaal is hetzelfde, de indeling van knoppen is exact hetzelfde en alleen de opdruk van de knoppen is anders. Die komt overeen met de Duitse toetsenbordinstelling. Zo'n toetsenbordinstelling is puur softwarematig, als je blind typt dan verander je die instelling en dan typt het net als ieder ander toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou ik denk dat ik em nu maar ga bestellen via direct payment , alleen het zal zeker een week duren voordat hij geleverd word :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Anoniem: 383641 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 02:47:
Om eerlijk te zijn zou ik niet weten hoe ik dat moet doen omdat ze waarschijnlijk duits praten als ik zou bellen bijvoorbeeld.
Berichtje sturen in het Engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ah ja maaar heb al besteld :P
verder nog iemand ervaring met duitse laptops of pcs?

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 383641 op 16-11-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Heb je de leverancier überhaupt :*) gevraagd of hij hem ook met een US Int. klavier kan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 383641 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:30:
ah ja maaar heb al besteld :P
verder nog iemand ervaring met duitse laptops of pcs?
Wat zou er zo anders moeten zijn aan Duitse systemen?
Op het keyboard na zijn die dingen gewoon hetzelfde als systemen die je hier haalt, alleen soms wat voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb ervaring ermee. Ik heb een aantal IBM Thinkpad T42 (refurbished, wel met een flexview scherm!) uit Duitsland gehaald. Het verschil is je software en toetsenbord. Heb uit China (wel 2 weken wachten) toetsenborden voor 15 euro besteld en je hebt een US International toetsenbord en je installeert gewoon je Windows in het Nederlands met je key onderaan op je laptop en klaar. Niemand die ziet dat die uit Duitsland komt.

En een kleine tip: gewoon doen. Duitser weten wat ze willen en wat ze verkopen. Wij Nederlanders kijken zo naar de financiele kwestie en het mag zeker niet te veel zijn want dan wordt het te duur. In Duitsland doe maar gewoon erop (zie bovenstaande Flexview schermen op de T42 :9~ Dat is zo super en zo fijn mee te werken). Als ik soms zie wat voor leuke systemen daar te koop staan tja dan is het wel een twijfeltje soms. Netals in Engeland.

[ Voor 34% gewijzigd door itsalex op 16-11-2010 11:02 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:05

Bravo

Second Best

Om nog even in te haken op het verhaal met de duitse layout. Zelf werk ik op het moment in Duitsland en in eerste instantie werkte ik dan ook op een 'duits' toetsenbord. Hoewel ik blind kan typen had ik er toch de nodige problemen mee. Blind typen zijn voor mij met name de normale karakters, maar zo gauw ik iets anders nodig had (~!@#$%^&*()_+ etc) had ik een probleem. Die staan op andere plaatsen in de duitse layout en ik kan deze niet blind vinden.
Uit noodzaak heb ik dan ook maar een US intl layout toetsenbord gezocht, zodat ik weer lekker productief kon zijn.

Just my 2 cents

Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10
Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wauw bedankt voor alle tips en info, Ik denk dat ik die toetsenbord ga vervangen. In duitsland heb je gewoon veel goedkopere laptops dan in NL, Deze laptop die ik haal zou in NL ongeveer 1200-1300 euro kosten vanwege de imba graphics card en i460 processor, maar ik haal em nu voor 840 euro :P

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 383641 op 16-11-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
itsalex schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:00:
Ik heb ervaring ermee. Ik heb een aantal IBM Thinkpad T42 (refurbished, wel met een flexview scherm!) uit Duitsland gehaald. Het verschil is je software en toetsenbord. Heb uit China (wel 2 weken wachten) toetsenborden voor 15 euro besteld en je hebt een US International toetsenbord en je installeert gewoon je Windows in het Nederlands met je key onderaan op je laptop en klaar. Niemand die ziet dat die uit Duitsland komt.

En een kleine tip: gewoon doen. Duitser weten wat ze willen en wat ze verkopen. Wij Nederlanders kijken zo naar de financiele kwestie en het mag zeker niet te veel zijn want dan wordt het te duur. In Duitsland doe maar gewoon erop (zie bovenstaande Flexview schermen op de T42 :9~ Dat is zo super en zo fijn mee te werken). Als ik soms zie wat voor leuke systemen daar te koop staan tja dan is het wel een twijfeltje soms. Netals in Engeland.
heb je die site voor me vanwaar je die toetsen heb besteld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Trouwens weet iemand of de voeding, stekker, batterij in duitsland het zelfde is als in NL? Dus dat ik gewoon kan laden in NL zonder dat iets ontploft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383641 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 23:46:
Trouwens weet iemand of de voeding, stekker, batterij in duitsland het zelfde is als in NL? Dus dat ik gewoon kan laden in NL zonder dat iets ontploft :P
Wikipedia: Mains power around the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Anoniem: 383641 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:23:
[...]

heb je die site voor me vanwaar je die toetsen heb besteld??
Je hebt zoveel sites waar je vandaan kan halen. Ik had via notesupply besteld. Duurt wel eventjes want komt uit China en is niet helemaal orgineel maar het past wel. Ik bestel ook soms vanuit Nederland toetsenborden.

Ik ga morgen in Duitsland een refurhised Lenovo T500 bestellen (15 inch 1680*1050, P8400, 4Gb geheugen, 1 jaar garantie) :P

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
itsalex schreef op woensdag 17 november 2010 @ 00:00:
[...]

Je hebt zoveel sites waar je vandaan kan halen. Ik had via notesupply besteld. Duurt wel eventjes want komt uit China en is niet helemaal orgineel maar het past wel. Ik bestel ook soms vanuit Nederland toetsenborden.

Ik ga morgen in Duitsland een refurhised Lenovo T500 bestellen (15 inch 1680*1050, P8400, 4Gb geheugen, 1 jaar garantie) :P
lol nice van welke webshop bestel jij uit duitsland? zelfde als mij www.computeruniverse.net ?
echt een goeie site is dat en alles staat in het engels !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 19:22

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Aangezien de vraag uit de OP inmiddels wel beantwoord is en het vervalt tot een soort cheap Q&A, doe ik de boel maar dicht. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.