Toon posts:

Zijn ipod firmwares taal onafhankelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views

• job_h
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 08:52
Hoi,

Ik heb onlangs een tweedehans Ipod Touch V2 gekocht. Nu heb ik de volgende vraag:
Zijn ipod firmwares verschillend per taal? Of kan ik ergens een firmware downloaden van een engelse site, die op mijn ipod touch zetten en kan ik die dan als nederlands instellen?

Job

• Gerco
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 05-09 01:06

Gerco

Professional Newbie

iPod firmwares zijn niet taalafhankelijk en je hoeft ze niet van "een engelse site" te downloaden. Gewoon aan iTunes hangen en op de update knop drukken is genoeg om de nieuwste firmware te installeren, compleet met alle talen die Apple meelevert.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10! | Huis te koop in Barendrecht!

• job_h
Dat gaat helaas niet, hij geeft aan dat hij al de nieuwste firmware heeft, terwijl dat zeer zeker niet het geval is. Hij zit nog op firmware 2.

Job

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Dan zou het kunnen dat je een model hebt waar de nieuwe firmware niet op ondersteund wordt. Wat ook mogelijk is is dat je een versie hebt waarbij je voor de 3.x firmware moet betalen. Ik weet niet of die firmware inmiddels voor alle modellen gratis is, maar ik heb er toendertijd voor betaald en kon een jaar ofzo later ook mijn iPod gewoon upgraden naar 4.x via iTunes (zonder extra te betalen).

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10! | Huis te koop in Barendrecht!

• job_h
Heb het even opgezocht, en ik heb inderdaad een model waarvoor ik blijkbaar moet betalen om te updaten.
Er stond echter ook bij dat dit niet hoefde als ik een firmware restore deed met een versie 3 firmware.

Dus, bij deze: Als het legaal is, zou iemand mij kunnen vertellen waar ik een nederlandse v3 firmware vindt voor een iPod Touch 2G?
Ik vind het namelijk belachelijk om te betalen voor een update die de rest van de ipods wel gratis krijgen...

Job

• ZpAz
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13:15
Als jij je iPod in iTunes klikt en je klikt op 'haal update binnen' oid? Moet je dan nog steeds betalen? Volgens mij is dat namelijk niet meer zo.

"Lambs to the cosmic slaughter!" - Morty

• job_h
Dan geeft hij aan dat ik de laatste update al heb, wat dus niet klopt...

• swbr
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16-09 13:39
Google is your friend. Geen idee of het ook daadwerkelijk legaal is om die firmware erop te zetten zonder te betalen trouwens.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• job_h
Ik kon via google geen nederlandse firmware vinden, vandaar deze thread...
Wat ik nu vraag is of iemand een plaats weet om de nederlandse firmware te downloaden, de engelse zijn gewoon te downloaden van apples eigen servers...
Ik kan me niet voorstellen dat het downloaden van de firmware illegaal is, en ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat het illegaal is om een firmware op een apparaat te zetten waar de firmware voor gemaakt is...

Maar als jullie me niet verder kunnen helpen ga ik morgen wel weer verder googlen. In ieder geval bedankt ;)

Job

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Om mezelf even te quoten:
Gerco schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:48:
iPod firmwares zijn niet taalafhankelijk
Je kan dus gewoon "ergens" een firmware vandaan halen, dat kan ook Apple zijn en installeren. Dan kun je gewoon je iPod op Nederlands instellen wanneer die is geïnstalleerd (of Grieks als je dat leuk vindt).

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voordat dit topic afglijdt naar het uitwisselen van warez: voor versie 3 van de firmware moet het luttele bedrag van €9,95 worden betaald. Daarna zijn de upgrades gratis. Aangezien dit topic voor de rest weinig discussiewaarde heeft gaat deze op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee