cd album art downloader voor linux

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:21

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Om voor mijn muziek-collectie de puntjes op de i te kunnen zetten, ben ik op het moment opzoek naar een automatische cd-album art downloader die werkt onder linux en in de verschillende mappen een folder.jpg kan aanmaken die een cd cover afbeelding van die cd bevat (is nodig voor m'n media-player).

Ik kan heel wat van die programma's vinden voor windows, en ook enkelen wel voor linux, maar de linux-versies lijken allemaal wel één of andere fout te hebben waardoor ze helemaal niks willen doen.

Voorheen was er AlbumArt, maar die wil niet meer werken met QT4 en onder wine werkt het maar matig. Andere opties die ik ben tegengekomen kunnen weer geen folder.jpg genereren...

Wie kent er een album art downloader voor linux die wel goed werkt en automatisch kan zoeken?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10 15:18
ik gebruik mpd in combinatie met gmpc. In gmpc kun je dan je albumart stuff downloaden. Tevens een goeie player, kan direct wikipedia info ophalen en related artists zoeken, als die in je playlist staan kun je ze ook meteen afspelen natuurlijk. Werkt best hip allemaal.

Ik moet nu alleen nog ff kijken of ik het weer aan de gang kan krijgen, na mijn laatste upgrade en het verwijderen van de HD waar eerst de muziek op stond werkt het niet meer ofzo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
Je kunt ook b.v. mp3tag ( www.mp3tag.de ) installeren via WINE werkt prima hier.

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik gebruik meestal Amarok hiervoor (de 1.4 versie), die zoekt de albums direct bij Amazon.com en vind ze meestal prima :)

Picard kan het ook maar die heeft (uit mijn ervaring) nogal problemen met veel muziek. Amarok werkt ook met collecties van een paar honderd gig nog steeds prima.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Thc_Nbl schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:27:
Je kunt ook b.v. mp3tag ( www.mp3tag.de ) installeren via WINE werkt prima hier.
Ik kan uit de info op de site niet halen of hij embedded cover art doet, of ook opslaan als folder.jpg ondersteund. Dat is voor mij nogal belangrijk, want mijn media-speler heeft sterk de voorkeur voor cover-art in de vorm van folder.jpg... (database opbouw gaat een stuk sneller met folder.jpg dan als het embedded is).
Wolfboy schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:35:
Ik gebruik meestal Amarok hiervoor (de 1.4 versie), die zoekt de albums direct bij Amazon.com en vind ze meestal prima :)

Picard kan het ook maar die heeft (uit mijn ervaring) nogal problemen met veel muziek. Amarok werkt ook met collecties van een paar honderd gig nog steeds prima.
Amarok kan het inderdaad uitstekend, ik gebruik al jaren Amarok (sinds ik Linux/KDE draai), maar... Amarok slaat het op in het KDE-format, wat betekend dat er 1 map is waarin alle covers staan en niet als folder.jpg... Dit kan ook niet veranderd worden in Amarok en valt daardoor af...

Dat is ook waar ik tegenaan loop. Ik kan talloze programma's vinden die onder Windows precies doen wat ik wil, maar onder Linux niet... En hoewel sommige onder Wine goed werken, heb ik toch het liefste een native-linux app... Al was het maar vanwege de snelheid.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Musicbrainz Picard
Oh die was al genoemd zie ik, met de kanttekening erbij voor grote library's, maar doet die het niet gewoon voor jou ? :)

[ Voor 77% gewijzigd door blaataaps op 16-11-2010 18:05 ]

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
blaataaps schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 18:03:
Musicbrainz Picard
Oh die was al genoemd zie ik, met de kanttekening erbij voor grote library's, maar doet die het niet gewoon voor jou ? :)
Tja, wat is groot? Ik heb een collectie van 19.000+ bestanden. Naar hedendaagse begrippen voor een muziekverzameling niet extreem groot, maar ik zou het wel een grote collectie kunnen scharen.
Het is in ieder geval groot genoeg om mijn Popcorn Hour zich erop te laten verslikken :X

Nu is de hele collectie in stukken gehad in type albums (per artiest, verzamelaar, mix, losse nummers en cd-singles), en ik bewerk mijn collectie ook in die stukken, al was het maar vanwege de kans dat een bepaalde cover gevonden wordt (voor albums van artiesten is die kans veel groter dan voor zeg een verzamelaar van de Top 40 uit 1995).

Maar ik ga met deze suggesties aan de slag, eens kijken wat het oplevert.

Op zich heb ik al wel een erg goede gevonden, Album Art Downloader, maar deze werkt alleen onder Windows (onder Wine loop je tegen het probleem aan dat hij Mono nodig heeft, en dat heb ik onder Wine nog steeds niet aan de praat gekregen, en met Mono voor Linux wil hij niet werken...) Dus die draai ik nu in een virtualbox, maar dat is verre van ideaal...

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

19.000 is best te doen, maar niet in 1 grote lading. Ik zou het op zo'n 2.000-5.000 tegelijk houden. Anders zit je lang te wachten ;)

Ik heb het iig ooit op zo'n 10.000 bestanden tegelijk geprobeerd maar toen zat ik zo'n 30min naar een leeg scherm te kijken. Niet ideaal dus.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 09:10
ik gebruik subsonic

de hoofdlijnen :
Listen to your music wherever you are. Share your collection with family and friends.
Browse and manage your music collection with the user-friendly web interface, or use the AIR desktop app.
Stream music to iPhone or Android.
Convert and stream lossless music on the fly.

Manage 100,000+ files in your music collection without hassle.
Download and listen to Podcasts.
Get cover art, lyrics, reviews and other album info from Google, Chartlyrics, allmusic and Wikipedia.

et cetera, werkt op elk platform :P

www.subsonic.org

DEMO :
* heb even me server opengesteld voor jullie login is = guest en wachtwoord ook
http://wisma.mine.nu veel kijk/luister plezier :*)

Betreft coverart is het echt heel simpel 90% van de albums pakt ie zelf meteen goed.
de rest is het een kwestie van naam corrigeren en opnieuw laten zoeken.

[ Voor 19% gewijzigd door osmosis op 18-11-2010 13:20 ]

Pagina: 1