Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

RTLXL a.k.a. RTLGemist filmpjes rippen,

Pagina: 1
Acties:
  • 534 views

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Tot voor kort ripte ik filmpjes van RTLGemist.nl zonder problemen i.c.m. Orbit en Grab++ of Replay Media Catcher, en verwijderde de eventuele DRM met TuneBite/SoundTaxi etc. Een vereiste om de DRM beveiliging te kunnen verwijderen, is dat men in het bezit is van de licentie. Deze kreeg je van RTLGemist automatisch als je het .wmv bestandje af probeerde te spelen op je PC. Deze werd namelijk opgehaald van drm.rtl.nl en daarna opgeslagen op je PC.

Sinds kort is RTLGemist echter omgedoopt tot RTLXL en maakt nu geen gebruik meer van Windows Media Player om z’n filmpjes te streamen, maar alleen nog van Silverlight.
Silverlight is niets meer als een ‘flashy schil’ om Windows Media Player heen, want in werkelijkheid wordt er nog steeds een .wmv bestandje gestreamed. Ook nu kan ik de filmpjes rippen met Orbit en Grab++ of Replay Media Catcher, het probleem zit hem echter in het afspelen. Als ik de gedownloadde filmpjes wil afspelen, krijg ik geen licentie meer. Ik krijg de melding dat de pagina niet kan worden weergegeven (drm.rtl.nl) en daar houdt het mee op.
Filmpjes bekijken op RTLXL zelf is geen probleem, daar krijg ik wel mooi de licentie, maar als ik ze eenmaal geript heb niet…

Een andere optie is de filmpjes van de iPad versie van RTLXL af te halen. Aangezien de iPad geen ondersteuning heeft voor Silverlight, heeft RTL speciaal een RTLXL versie voor de iPad gemaakt, waarin alle filmpjes gestreamd worden in .mov. Via een User Agent script in FireFox kun je je PC laten voordoen als iPad en krijg je deze special versie van RTLXL te zien, waar je de DRM vrije filmpjes vandaan kunt halen. Ook hier zit echter een nadeel aan: Er is geen archief. Je kan alleen filmpjes van deze week bekijken/downloaden terwijl ik ook graag oudere filmpjes wil bekijken.
Reverse engineering om zo zelf handmatig op zoek te gaan naar oudere filmpjes lijkt echter niet mogelijk. De URL van elk filmpje bevat namelijk een uniek random gegenereerd nummer.

Een voorbeeld URL:
http://iptv.rtl.nl/nettv/...ke_Me_Out_s4_a61.MiMe.mp4

Mon20 = De dag van de uitzending + datum (zonder maand of jaar)
RTL5 = De zender
101115 = De datum (15-11-2010)
19001213 = Het random gegenereerde nummer….
De rest spreekt vrij voor zich..

Weet iemand hier een oplossing voor ? Ik zou graag filmpjes van RTLXL willen downloaden, zodat ik deze daarna op mijn iPad kan bekijken. Met screencapture software op mijn PC aan de gang gaan is niet echt een oplossing.

Alvast bedankt

PS: Als dit hier niet is toegestaan, mijn excuses.

[ Voor 3% gewijzigd door Freekers op 15-11-2010 23:33 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Helaas ook gemerkt dat RTL tegenwoordig voor (een deel van) de uitzendingen DRM toepast.
Volgens mij is het hiervan de bedoeling dat je ze niet meer kunt rippen, en dus zal dit topic waarschijnlijk ook niet toegestaan zijn.

Dan kun je beter vragen; Hoe bekijk ik RTLgemist op mijn Mac (diie volgens mij ook geen DRM ondersteund).

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
frickY schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:24:
Helaas ook gemerkt dat RTL tegenwoordig voor (een deel van) de uitzendingen DRM toepast.
Volgens mij is het hiervan de bedoeling dat je ze niet meer kunt rippen, en dus zal dit topic waarschijnlijk ook niet toegestaan zijn.

Dan kun je beter vragen; Hoe bekijk ik RTLgemist op mijn Mac (diie volgens mij ook geen DRM ondersteund).
Laat ik de vraag dan inderdaad anders formuleren:
Hoe bekijk ik afleveringen ouder dan 1 week van RTLGemist/RTLXL op mijn Mac/iPad ?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Goed voor rtl dat de beveiliging nu wel werkt :+

edit: na het bericht hier boven snap ik wat het doel van de ts is

[ Voor 41% gewijzigd door Brilsmurfffje op 15-11-2010 23:28 ]

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 15:00
Er is een beveiliging door RTL geplaatst om te voorkomen dat de filmpjes op een andere manier worden bekeken dan de site. Wij staat hier hulp bij het omzeilen van beveiligingen niet toe en daarom gaat dit topic op slot.

offtopic:
Wanneer je niet zeker weet of hier iets is toegestaan. Is het verstandig dit van te voren bij de mods van het forum te vragen.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Dit topic is gesloten.