Toon posts:

Smartphone uitzoeken voor mijn vader...

Pagina: 1
Acties:

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19:16

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Ik heb het beleid gelezen en begrijp waarom aanschaftopics in principe niet gewenst zijn hier.

Het is echt geen aanschaf met 'persoonlijke voorkeur' en ben puur op zoek naar de juiste featureset.

Mijn vader heb ik enkele jaren met mijn oude Nokia 6300 laten werken en hij is nu redelijk bekend met hoe dit allemaal werkt. Hij wil nu 'upgraden' en alhoewel hij niet erg technisch is (maar wel leraar en dus dagelijks geconfronteerd met gadgets) wil hij nu een echte 'smartphone'.

De dingen die hij voorbij heeft zien komen zijn kleurrijk en verschillend. Hij noemde Samsung, Nokia, Blackberry, enz. Het zal hem (en mij) een worst wezen wat voor merk het word en waarschijnlijk ook hoe het eruit ziet (al zal felroze wss een no-go zijn ;)).

Zijn 'eisen' :

Navigatie
Internet
Touchscreen
Gratis bij een abonnement van max. 25,- per maand (mag zowel 1 als 2 jaar looptijd zijn)

Nu heb ik zelf wat overwegingen gemaakt. Hij wil zijn navigatie vooral in het buitenland (wandelen én autorijden) gebruiken, want in NL kent hij bijna overal de weg wel. Navigatie op basis van UMTS (zoals die van Google) is dus uitgesloten. Veel te duur ivm buitenlandse megabytes.

De accuduur is voor hem zonder dat hij het noemde toch redelijk belangrijk. Hij vergeet het ding nog wel eens aan de lader te leggen, dus elke dag opladen is te veel van het goede.

Bediening: Hij heeft relatief grote vingers, dus priegelwerk is niet gewenst. Goed bereikbare toetsen dus, bij voorkeur een niet-on-screen Qwerty toetsenbord dus.

Blackberry: Mijn gevoel zegt "prive niet interessant" vanwege het gesloten abonnement wat erbij zit. Als je besluit je toestel te vervangen (of stuk, kwijt, gestolen etc) zit je aan een BB abonnement vast waar je niks meer mee kunt. (of is dat tegenwoordig anders?)

Last but not least: Per definitie géén iPhone. Geen discussie over mogelijk.

Ik heb o.a. de review gelezen van de HTC Touch Pro 2. Ik heb dit toestel via kantoor en weet in ieder geval dat hij voldoet aan de meeste van zijn eisen. Groot gespatieerd toetsenbord, duidelijk scherm, lange accuduur, etc.

Bij Nokia geven ze echter compleet gratis en, niet onbelangrijk, offline navigatie weg, die volgens de reviews hier op Tweakers ook nog eens heel goed werkt voor een gratis pakket.
Ik heb privé een Nokia 5800 en vond de GPS daarin best goed werkt, pikt het signaal ook snel op.

Het besturingssysteem is geen issue, maar ik heb het op de gok maar in NWBM gegooid. De vraag is concreet: Kunnen jullie mij nog wat toestellen noemen die aan de eisen voldoen? Ik kom via de Pricewatch selectie vooral HTC en Nokia toestellen tegen, en krijg daardoor het gevoel dat ik toch een hoop opties mis.

[Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-11-2010 22:54]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee