• AkTje
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13:09
Sinds vrijdag heb ik mijn gloednieuw Desire Z ontvangen en hij bevalt me prima. Als intensief windows mobile gebruiker is het dus even wennen om over te stappen naar Android (al sinds de qtek-2020 actief)

Enfin, nu heb ik een abonnement bij KPN zonder internet. Omdat ik op eens grensstreek woon heeft dit voor mij geen zin. Dataroaming is voor mij dan ook een belangrijk punt om op te letten als ik connectie heb met mijn telefoon. Met mijn windows mobile telefoon kon ik altijd fijn die instellingen verwijderen en/of uitzetten. Wat me een zekerheid gevoel geeft.
Nu zit ik met het volgende, bij ontvangst op het Belgisch netwerk heb ik een klein "R"tje. Dit betekent dat hij is aan het roamen. Terwijl ik dit duidelijk heb uitstaan en heb geen internet toegang. Bij een Nederlands netwerk staat deze "R" er niet. Nu heb ik gezocht en een topic gevonden over deze "R" maar dit heeft alleen invloed op t-mobile gebruikers.
Via het programma "NetSentry" kan ik mijn verbruik bijhouden en daarbij staat alleen "ethernet", dit zal wel alleen de data zijn van de wifi.

Is er nog een andere mogelijkheid om te controleren of mijn telefoon op het Belgisch netwerk is aan het roamen?
En mocht ik via het netwerk toch op internet zijn gegaan, geeft het programma NetSentry dit dan anders aan dan "ethernet"?

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik verduidelijk je titel even :)
Je kan even 'NetCounter' installeren, die geeft netjes aan 'WiFi' of 'cellphone', is wel iets duidelijker

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• AkTje
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13:09
Ook NetCounter geeft tot nu toe 0kb aan.. ben er ook vrijwel zeker van dat het allemaal uitstaat. Maar waar is die "R" voor bij het netwerk icoontje in Belgie?

• Nick_S
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 09:29

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Roaming geld volgens Wikipedia ook voor het GSM netwerk. Je bent waarschijnlijk dus aan het roamen voor je normale ontvangst. Hiervoor hebben providers bij elkaar contracten afgesloten.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

AkTje schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 01:11:
Maar waar is die "R" voor bij het netwerk icoontje in Belgie?
Roaming, duh. Dat betekent dat je een ander netwerk gebruikt dan je eigen netwerk. Waar je dat voor gebruikt doet er niet toe voor wat betreft de term 'roaming'.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Moning2
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 25-08 16:41
Wat CyBeR zei, roaming betekent verbinding met de mast van een buitenlands netwerk (in Nederland kun je niet met het netwerk van een andere provider verbinden) maar dan gaat er nog niks over deze verbinding.
Daarnaast heeft Android een optie voor dataverbinding altijd uit bij roaming en verder kun je ook de dataverbinding via de provider algeheel uitschakelen zodat je telefoon nooit gebruik maakt van internet via de mast.
Zie handleiding.

• majoh
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:17
De R boven je signaal betekend dat je roamt. Dus ook voor GSM.
Bij roamen wordt dan de gegevensverbinding uitgezet, je ziet dus geen status van die gegevensverbinding in je statusbalk (pijltjes met G, 3G of H erboven).
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee