Website Van Het Jaar: Mijn gat!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 15:34

bReChThOu

Team Belgium

Topicstarter
Geachte redactie, adjes, typchinees,

Tweakers, site van het jaar! Wat leuk!
Echter heb ik al ruim geleden gestemd. Echter komt die kutbalk onder de navigatie telkens terug.
Waarom dan? Ik heb gestemd, en al tig keer op SLUITEN geklikt. Sure, koekjes zijn wel handig, maar toch niet voor zo'n dingen...

Vraag: waarom willen jullie mij irriteren om nooit nog te stemmen op een site die geweldig is, alleen super irritant als er opeens stemmen moeten gevonden worden?

Graag een woordje uitleg!

Met niet zo veel groeten,

Brecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Ik heb juist geen stem uitgebracht door dit gedoe. Geef je helemaal gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:34

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

bReChThOu schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:10:
Geachte redactie, adjes, typchinees,

Tweakers, site van het jaar! Wat leuk!
Echter heb ik al ruim geleden gestemd. Echter komt die kutbalk onder de navigatie telkens terug.
Waarom dan? Ik heb gestemd, en al tig keer op SLUITEN geklikt. Sure, koekjes zijn wel handig, maar toch niet voor zo'n dingen...

Vraag: waarom willen jullie mij irriteren om nooit nog te stemmen op een site die geweldig is, alleen super irritant als er opeens stemmen moeten gevonden worden?

Graag een woordje uitleg!

Met niet zo veel groeten,

Brecht
Mag ik vragen wat voor browser je hebt? Ik heb hier geen last van met Firefox versie 3.6.12 :)
U heeft gelijk betreft het niet onthouden van de cookies, ik heb met IE namelijk ook ditzelfde probleem.
Misschien is het eerder een bug, die nog niet gefixed is.

offtopic:
En ik zou in het vervolg wat aan je toon doen, je maakt zo geen beste indruk

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 15-11-2010 22:17 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ja, ik vind het ook verschrikkelijk irritant. Eerste keer, weg klikken. Tweede keer zit je op een andere pc dus geen juiste cookie. Komt ie weer. Derde keer zit je op een andere browser te surfen, heb je hem weer. Zit ik op mijn werk in de pauze heb ik hem na elke reboot want cookies worden niet opgeslagen. Waarom kan hij niet aan je login worden gekoppeld. Je logt in, je ziet hem één keer en daarna niet meer ! Dit is echt zo irritant. Ik denk dat ik ook maar niet stem deze keer. :( :( |:(

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu

bReChThOu

Team Belgium

Topicstarter
Ik heb ook Firefox 3.6.12, Maar ben ingelogd op meerdere machines (Desktop, laptop, en nog wat andere zut). Dus zit zou moeten werken per user, niet per ingelogde locatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfrost
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-08 11:48
-
excuseer

[ Voor 80% gewijzigd door Metalfrost op 15-11-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu

bReChThOu

Team Belgium

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

hè mensen zeik toch niet zo, over 10 dagen is de uitreiking en daarvoor al zal de stemming gesloten zijn en dus het balkje sowieso weg zijn. Doe die mensen van T.net nou even een plezier en gun ze weer een bekertje in hun kast, in plaats van direct te gaan miepen over hoe godsgruwelijk verschrikkelijk naar en vervelend dat gele dingetje daarboven is. Jezus, één scroll extra om bij je recente posts in myreact te komen, ja, dat is reden om toch vooral niet te gaan stemmen na 1827 berichten, of bijna drie jaar lidmaatschap.

Ja, het had handiger gekund met wat extra moeite, maar aangezien nagenoeg iedereen "gewoon" met koekjes werkt, en dus 99,9% géén klachten heeft. Of zeik jij ook als het logo linksboven niet helemaal uitgelijnd wordt weergegeven als je op je exotische noordkoreaanse OS met dito browser met marktaandeel <1% naar T.net surft?

"niet zo veel groeten" right back at ya

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:36

crisp

Devver

Pixelated

crisp in "Website van het Jaar 2010."

Daarbij willen we ook niet-ingelogde gebruikers deze mededeling voorschotelen, en dan zijn cookies echt de enige manier om bij te houden dat iemand de mededeling heeft gezien en weggeklikt...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 21:10
Geen last van O-)

Kan me wel voorstellen dat het irritant is ja.
Stemmen ? Nee.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoyden op 15-11-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu

bReChThOu

Team Belgium

Topicstarter
Obiter dictum schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:19:
Doe die mensen van T.net nou even een plezier en gun ze weer een bekertje in hun kast
Graag, dat zeg ik ook, verdienen ze prima. Had ook al gestemd voor die banner er was.
Maar nu irriteer ik me zo mateloos dat ik mijn stem wil terug trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu

bReChThOu

Team Belgium

Topicstarter
crisp schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:19:
crisp in "Website van het Jaar 2010."

Daarbij willen we ook niet-ingelogde gebruikers deze mededeling voorschotelen, en dan zijn cookies echt de enige manier om bij te houden dat iemand de mededeling heeft gezien en weggeklikt...
Want?
Eerst checken op ingelogd en dan pas op cookies, lijkt mij toch echt heel eenvoudig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
offtopic:
Metalfrost schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:16:
'Brecht is een meisjesnaam, daarom niet'
FAIL
Dit komt naar mijn mening zelfs sterk in aanmerking voor een ban. Maar goed, wie ben ik om dat te zeggen.

[ Voor 17% gewijzigd door Japperrrr op 15-11-2010 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 15:16

denivan

de enige

Je irriteert me ook mateloos, maar dat was waarschijnlijk niet wat je wou zeggen :-p

On-topic : een hybride oplossing zou inderdaad mooi zijn. Voor niet ingelogde users via cookies en voor ingelogde users op een andere manier.

[ Voor 46% gewijzigd door denivan op 15-11-2010 22:25 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

bReChThOu schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:21:
Graag, dat zeg ik ook, verdienen ze prima. Had ook al gestemd voor die banner er was.
Maar nu irriteer ik me zo mateloos dat ik mijn stem wil terug trekken.
Hoe de hell kun je je zó irriteren aan een scroll extra? Ik irriteer me namelijk mateloos aan jouw tweede post, want in plaats van je meest recente post te editen zoals hoort, maak je een nieuwe aan. Pffffffff man, *scroll*, wat een werk, krijg ik toch haast kramp van, zo niet RSI.

Even serieus nu, en zonder de beeldspraak van hierboven, hoe kun een mens zich zó ergeren aan een geel balkje, dat het al het stempel "zo mateloos" meekrijgt?

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu

bReChThOu

Team Belgium

Topicstarter
Obiter dictum schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:24:
[...]

Hoe de hell kun je je zó irriteren aan een scroll extra? Ik irriteer me namelijk mateloos aan jouw tweede post, want in plaats van je meest recente post te editen zoals hoort, maak je een nieuwe aan. Pffffffff man, *scroll*, wat een werk, krijg ik toch haast kramp van, zo niet RSI.

Even serieus nu, en zonder de beeldspraak van hierboven, hoe kun een mens zich zó ergeren aan een geel balkje, dat het al het stempel "zo mateloos" meekrijgt?
Nou kerel, niemand verplicht je om dit topic te volgen, dus dan ga je toch lekker iets anders doen.
Wij worden wel verplicht om telkens die balk te aanschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Het gaat niet om het gele balkje maar om het steeds blijven opdringen om een stem uit te brengen.
Toen ik het voor de tweede keer zag verschijnen ergerde ik me er ook aan. En nee, niet omdat ik een keer extra moest scrollen. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Japperrrr op 15-11-2010 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

bReChThOu schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:21:
[...]

Want?
Eerst checken op ingelogd en dan pas op cookies, lijkt mij toch echt heel eenvoudig?
Dan moeten we nog wel eerst iets bouwen dat dat op gebruikersniveau opslaat, en dat kost (dev)tijd, en dat laatste hebben we helaas niet genoeg van.

Het is dus iets dat we voor een volgende keer wel mee zullen proberen te nemen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:34

momania

iPhone 30! Bam!

crisp schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:31:
[...]

Dan moeten we nog wel eerst iets bouwen dat dat op gebruikersniveau opslaat, en dat kost (dev)tijd, en dat laatste hebben we helaas niet genoeg van.

Dat zou cool zijn idd. Vind het niet erg om die berichten te krijgen, maar wel een beetje irri als je 'm op elk device weer krijgt. Anyway, als het in de planning staat ergens d:)b

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
crisp schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:31:
[...]

Ik ben niet zo bekend met programmeertaal maar dat kan toch niet veel moeilijker zijn dan iedere user een eigenschap(string?? hoe noem je zo'n ding :P) met een 0 of een 1 te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

bReChThOu schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:27:
Nou kerel, niemand verplicht je om dit topic te volgen, dus dan ga je toch lekker iets anders doen.
Wij worden wel verplicht om telkens die balk te aanschouwen.
Nou, kerel, tenzij er op dit moment iemand met een pistool tegen jouw hoofd jou zit te verplichten om T.net te bezoeken, loopt je argument daar al een beetje spaak hè?
Wie kaatst kan de bal verwachten, en mij verwijten dat ik niet hoef te komen, terwijl jij in dezelfde situatie zit en blijkbaar jezelf wél het recht geeft kritisch te zijn, dat werkt zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Japperrrr schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:35:
[...]

Ik ben niet zo bekend met programmeertaal maar dat kan toch niet veel moeilijker zijn dan iedere user een eigenschap(string?? hoe noem je zo'n ding :P) met een 0 of een 1 te geven?
Maar als er geen tijd is om mensen een vlinke 1 of 0 te geven is dat toch een probleem ;)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Japperrrr schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:35:
[...]

Op dit moment zijn de user-objecten vrij 'star'; het opslaan van extra data betekent dan al gauw dat de tabel in de database aangepast moet gaan worden. Het feit dat forum- en frontpage profielen technisch nog grotendeels gescheiden zijn maakt het nog wat extra complexer. Dat zijn geen wijzigingen die we voor een enkele mededeling willen doen, zeker niet als er toch al gekeken wordt naar mogelijkheden om ook technisch de profielen samen te voegen en een flexibeler datamodel daarvoor te gebruiken.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:13
Ok, het kaatsen onderling stopt nu, vanaf hier alleen nog maar kritiek op Tweakers.net alstublieft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

bReChThOu schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:10:
Ik heb gestemd, en al tig keer op SLUITEN geklikt. Sure, koekjes zijn wel handig, maar toch niet voor zo'n dingen...
Juist wel. Die zijn bedoeld voor het onthouden van 'state' voor een website, voor een specifieke gebruiker. Uiteraard kunnen we ook een deel in de "sessie" opslaan, maar die wordt uiteindelijk ook weer teruggehaald via een cookie, omdat dat domweg de enige bruikbare methode is die er bestaat om een gebruiker aan zijn vorige bezoek te koppelen (en ja, dat is ook de reden dat adverteerders het zo leuk vinden).
Het in of uitschakelen van specifieke delen van een pagina is een stukje van die 'state'.
We willen je niet irriteren. Die balk hoort gewoon weg te gaan na het klikken op het sluit-knopje. Met dus in dit geval wel de randvoorwaarde dat je (in ieder geval een paar) cookies van Tweakers.net zult moeten accepteren. Maar nogmaals, ook als we het serverside bij zouden houden hebben we alsnog een cookie nodig om te weten 'wie je bent' en zo de bijbehorende 'state' voor jou tevoorschijn te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:35

Haan

dotnetter

Ik begin het eerlijk gezegd ook wel irritant te vinden om steeds die balk weer te zien. Ik heb dat ding intussen al wel een keer of 6 moeten sluiten, meerdere devices en / of browsers geven allemaal een keer die balk. En dat terwijl ik allang had gestemd na lezen van de .plan :p

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:56

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Geen idee wat jullie dan doen. Ik heb hem 4 keer moeten sluiten. 2 locaties, 2 browsers per locatie.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:27

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Haan schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 18:36:
Ik begin het eerlijk gezegd ook wel irritant te vinden om steeds die balk weer te zien. Ik heb dat ding intussen al wel een keer of 6 moeten sluiten, meerdere devices en / of browsers geven allemaal een keer die balk. En dat terwijl ik allang had gestemd na lezen van de .plan :p
Het staat toch duidelijk omschreven in dit topic waarom dit gebeurd. Ook ik heb al op meerdere PC's met daarbij ook meerdere browsers hem al één keer moeten wegklikken maar dat kan mij nou echt niet boeien.

Als je je hier aan al gaat irriteren dan is het toch tijd om op vakantie te gaan in mijn ogen. Het is gewoon een relatief rustige gele balk, niet een vreselijk reclame die over je content heen springt of iets dergelijks...

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
crisp schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:40:
[...]

Op dit moment zijn de user-objecten vrij 'star'; het opslaan van extra data betekent dan al gauw dat de tabel in de database aangepast moet gaan worden.
UIt een .plan:
Wel hadden we al langer de wens om de sessies en de voorkeuren van gebruikers flexibeler op te slaan, zodat een gebruiker zijn instellingen zowel per sessie als voor al zijn sessies kan opslaan. Ook zou het prettig zijn als we de database niet elke keer hoeven te verbouwen als we een instelling willen toevoegen.
Gebruiken jullie het nog niet, of zijn jullie weer teruggegaan naar MySQL :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

GlowMouse schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:16:
[...]

UIt een .plan:

[...]

Gebruiken jullie het nog niet, of zijn jullie weer teruggegaan naar MySQL :?
We gebruiken MongoDB op dit moment al wel voor de sessies, maar nog niet voor de users (of in ieder geval userprefs). Dat zijn ook nogal ingrijpende wijzigingen dus dat kost tijd...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meine gute... Wat een hoop hostiliteit. Wordt er uitleg gegeven, wordt dat aangevallen. Wat is dat toch? Er is iets wat een keer op iedere PC / browser opduikt, bij het normaal terughoudende adbeleid hier, en mensen gaan uit hun dak alsof het dak van hun huis is gewaaid en ze de winter in een tent moeten gaan doorbrengen.

Kalmeer mensen... Als de antwoorden en de steeds geuite intentie op allerlei vlakken te blijven verbeteren niet voldoende is, en een keer zo'n uiting voldoende is de mening van top naar bagger te laten veranderen, uit de grond van mijn hart: ga lekker ergens anders heen, en veel succes met communicatie met de beheerders daar en het commentaar op de werkwijze.

Het mag dan populair zijn gelijk hard te schreeuwen, maar wat dat betreft mogen we ouderwets heten en verwachten dat discussies en opmerkingen constructief en respectvol zijn. En het mooie is, bevalt je dat niet, dan is er niemand die je armpje op de rug draait en je dwingt hier te komen. Dus... Als je nou verder nog suggesties wil aandragen: Graag! Maar laat dan het schoppen en de minachting weg aub. We zijn niet 'de tegenpartij' hier, we zijn hier met zijn allen wat GoT GoT maakt. Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:47:
Meine gute... Wat een hoop hostiliteit. Wordt er uitleg gegeven, wordt dat aangevallen.
Het was oprechte interesse hoor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

GlowMouse schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 23:41:
[...]

Het was oprechte interesse hoor :>
Ik geloof niet dat Floppus' opmerking direct op jouw vraag sloeg hoor maar meer op de toonzetting van de topicstarter ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ik weiger toe te geven. Ik klik telkens op kruisje.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

YoshiBignose schreef op woensdag 17 november 2010 @ 00:01:
Ik weiger toe te geven. Ik klik telkens op kruisje.
Goedzo, gewoon volhouden :) Maar moet je in dezelfde browser steeds opnieuw klikken? Of gewoon in andere browsers ook? Want dat eerste zou toch niet moeten gebeuren, tenzij je dus onze eigen cookies blokkeert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik heb de afgelopen weken 2 keer moeten klikken, 1 x in IE 32 en 1 x in IE64. Ik denk dat er dus een reden moet zijn waarom anderen hem vaker krijgen. Cookies zijn aan boord. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:35

Haan

dotnetter

Xaverius schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:07:
[...]
Het staat toch duidelijk omschreven in dit topic waarom dit gebeurd. Ook ik heb al op meerdere PC's met daarbij ook meerdere browsers hem al één keer moeten wegklikken maar dat kan mij nou echt niet boeien.

Als je je hier aan al gaat irriteren dan is het toch tijd om op vakantie te gaan in mijn ogen. Het is gewoon een relatief rustige gele balk, niet een vreselijk reclame die over je content heen springt of iets dergelijks...
Waarom die balk steeds weer verschijnt als je een andere locatie/browser gebruikt was me allang duidelijk hoor ;) Ik geeft alleen aan dat het na meerdere keren dat ding weer terug zien irritant kan worden (dat is, imo, overigens wat anders dan je ergens aan irriteren, want zo erg is het bij mij ook weer niet ;) ). Dat jij daar niet mee zit, prima, maar respecteer alsjeblieft ook dat anderen anders denken / reageren dan jij ;)
crisp schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 23:55:
[...]

Ik geloof niet dat Floppus' opmerking direct op jouw vraag sloeg hoor maar meer op de toonzetting van de topicstarter ;)
Waar Zeef al over had aangegeven dat het daarmee klaar moest zijn. Dan vind ik het persoonlijk jammer als vervolgens een crewlid zich laat kennen en helemaal los gaat, dat is nergens voor nodig.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 20:10

JohnVanZetten

Man on the run!

Lekker laten staan die balk.
Al moest ik hem 10000000x wegklikken, dan zou ik me er nog niet aan storen denk ik.
Heb mn thuis 1x op Safari en 1x op mn werk in FF weg moeten klikken, that's it.

[X] Geschift | [_] Ongeschift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

Gele balk?
Stemmen?

Oh wacht! Ik zie nu inderdaad een gele balk.

Man wat een geJANK. Die hele kutbalk was mij nog niet eens opgevallen.
Heb 'm nu gesloten en hij komt niet meer terug. Dus fix gewoon je eigen PC of zo als je die balk steeds ziet. 8)7
Pagina: 1