De 360 heeft een veel grotere markt voor arcade spellen, video's en muziek. Ook zijn de online diensten (in mijn ervaring) een stuk stabieler en sneller. Maar hier moet je dan wel weer 35 - 50 euro (Ligt aan de winkel) voor betalen per jaar.
De PS3 heeft dan weer blu-ray capabilities.
De Xbox-360 is een stuk meer plug-n-play als de PS3, doordat je een spel niet HOEFT te installeren. Spel erin, misschien even een update van max 10MB binnenhalen en je kan spelen!
1 ding wat gewoon een feit is: De Xbox-360 controller is bij mate veel beter, alleen voor vechtgames niet. Maar hier komt binnenkort ook verandering in aangezien MS een nieuwe "standaard" controller in voert met een super D-Pad

.
Mijn eigen mening is dat je het beste een X-360 slim Arcade met 250GB schijf kan halen, maar dit is omdat ik de elite oerlelijk vind omdat hij glimt.. De arcade is mooi mat zwart

.
Qua geluid is de 360-S stiller als de PS3, alleen de DVD drive maakt wat lawaai. Maar dit is simpel op te lossen door je spel op de HDD te installeren.
Dus...
Xbox-360:
- Meer online content.
- (iets) Betere online diensten. (Maar hier betaal je wel voor)
- Stiller (Mits het spel geinstalleerd is).
- Goedkoper, maar je moet wel een abbo betalen om online te kunnen spelen.
- Grotere community (Veel meer spelers op de 360 als op de PS3).
- Betere controllers voor Shooters/Racegames en alles waar je de D-pad niet als hoofdbesturing moet gebruiken.
PS3:
- Blu-Ray
- Gratis online te spelen
- Bluetooth
En dat is het eigenlijk wel voor de PS3

.
Beide hebben nu ook bewegingsdingen, maar de kinect steekt hier wel bovenuit omdat het echt geheel zonder controllers is. Maar ik heb hier geen ervaring mee dus daar zeg ik niks van.
Edit: Exclusives zijn echt geheel je eigen mening, ik kan niet zeggen wat jij wel of niet leuk vind. Zo heeft de Xbox-360 Gears of War en Halo als main-exclusives . En heeft de PS3 God of War en Killzone als belangrijkste exclusives.
[
Voor 6% gewijzigd door
D4NG3R op 16-11-2010 09:52
]