LED monitor aan arm (muur)?

Pagina: 1
Acties:

• DeltaBlast
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 09:17
Momenteel heb ik m'n schermen aan de muur hangen door middel van monitor armen. Ik ben van plan een nieuwe LED monitor aan te schaffen, maar tot zover heb ik geen enkele monitor gezien met de standaard vier gaatjes op de achterkant. Ergens ook wel logisch, want de schroefjes zouden waarschijnlijk dieper dan het scherm moeten, maar ik ga er vanuit dat er wel iets van brackets ofzo voor zijn? Maar ik kan er eigenlijk amper info over vinden. Heeft iemand ervaring met wallmounting van LED schermen? Wat zijn hierbij m'n opties?

Alvast bedankt!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-02 16:58
Hier ben ik wel geïnteresseerd in. Heb 2 LG E2260V's staan en zou hier ook wel een standaard voor willen hebben. Enige optie die ik tot nu toe kan bedenken is om een DVI / VGA stekker te misbruiken om het scherm aan op te hangen. Ze wegen tenslotte niet heel veel...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:43
Als je in de pricewatch gaat kijken, bij monitoren en dan alle categorieën laat zien, kun je toch gewoon VESA mounts selecteren. En dat lijkt mij gewoon wat je wil. Natuurlijk niet vergeten LED-lit aan te vinken.

• DeltaBlast
BastiaanCM schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:37:
Als je in de pricewatch gaat kijken, bij monitoren en dan alle categorieën laat zien, kun je toch gewoon VESA mounts selecteren. En dat lijkt mij gewoon wat je wil. Natuurlijk niet vergeten LED-lit aan te vinken.
Ja okay... dan krijg ik *1* full led monitor van 1 of ander vaag merk? Wow? Dus.... elk ander scherm is niet aan de muur te bevestigen? :|

[ Voor 4% gewijzigd door DeltaBlast op 15-11-2010 21:43 ]

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 20:38
Afgezien van die peperdure NEC die je krijg te zien als je de optie full-led aanvinkt, zijn alle andere monitoren vermoedelijk gewoon edge-lit LED monitoren. D.w.z. vrijwel alle moderne dunne consumenten LED-monitoren zijn edge-lit, en daarvan hebben er veel meer een VESA-mount.

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:43
LED: Edge-Lit..

[ Voor 23% gewijzigd door BastiaanCM op 15-11-2010 22:03 ]

• DeltaBlast
Valt toch wel mee? Afgezien van geen bevestigingsmogelijkheid is bijvoorbeeld pricewatch: Iiyama E2472HD-B1 een mooi geprijsde 24" full LED om maar wat te noemen. Ik ben er nog niet zo in thuis, maar zover ik begreep was full led beter dan edge-lit..?

• DeltaBlast
Als iemand mij een 23" of groter LED(edgelit is ook goed)scherm kan vinden met vesa aansluiting (75 of 100) en een hdmi in, dan hou ik me aanbevolen.

Het enige wat ik kan vinden wat aan die simpele eisen voldoet zijn monitoren met tvtuner en speakers ingebouwd en daardoor gigantische (en dure) bakbeesten.

Verwijderd

offtopic:
waarom wil je eigenlijk perse een LED monitor? het is niet alsof die automatisch 10x beter zijn, ze zijn alleen iets dunner en energiezuiniger. (al stelt dat niet veel voor)

• DeltaBlast
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 23:33:
offtopic:
waarom wil je eigenlijk perse een LED monitor? het is niet alsof die automatisch 10x beter zijn, ze zijn alleen iets dunner en energiezuiniger. (al stelt dat niet veel voor)
offtopic:
Nou ja voor zover ik kan beoordelen oogt het toch echt een heel stuk mooier (qua beeld, maar inderdaad ook qua dunheid)! En de prijzen ontlopen elkaar ook niet zoveel meer. Maar het punt is dat ik nu meerdere schermen wil aanschaffen en niet over een paar maanden weer nieuwe.

Het begint er op te lijken dat ik uiteindelijk moet settlen voor een monitor zonder hdmi. Dan komen we nog het dichtst bij wat ik wil. Maar ligt het aan mij dat ik het raar vind dat de bovenstaande combinatie niet te vinden is?
Pagina: 1