Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop onderdeel kopen/repareren?

Pagina: 1
Acties:

• klaaspyro
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-11 11:04
Hey mede tweakers,

Mijn vriendin heeft tijd terug al weer een laptop vernield door de voedingspin in de laptop kapot te maken.
Nu vonden we het eigenlijk ook wel weer tijd voor een nieuwe dus hebben zo een nieuwe gekocht.
Vandaag wou ik de laptop eigenlijk weggooien maar toch niet gedaan. Ik dacht even opendraaien (dat viel nog behoorlijk tegen!!) en zien of ik het kan repareren.

Nou de pin (en het gele blokje) met zijn soldering is volledig afgebroken. (maar wel clean)
Nu is het uitsteekseltje waar de voedingspunt aan zit los van het moederbord. Een los onderdeel dus.
Het ziet er niet uit als een duur onderdeel. Er zitten 2 usb poorten op en de voedingspin.

Info:
HannStar J MV-4 94V-0 0706

verder staat er DA0ZR1PB6D1 REV:D op.

Heeft iemand een idee hoe ik die pin weer terug kan solderen? Kan er namelijk niet zomaar bij ivm het gele plastic eromheen.

Of weet iemand waar ik dit deeltje los kan kopen. Please laat het weten.

Voor admins, ik kon niet echt een plaats vinden voor deze topic, vandaar maar bij overige.
Eventueel op verzoek een foto!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://www.replacedirect..../onderdelen/dc-jacks.html

Vorige week zelf een dc-jack daar besteld. Niet de volgende dag binnen maar wel binnen 2-3 dagen.
Was ook nog het correcte onderdeeltje op basis van merk en type van de laptop.