Bluetooth mobiele telefoon ontvanger met speaker

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-04 10:56
Hoi allemaal,

Voor mijn werk moet ik veel bellen. Nu vind ik het vervelend om continu de telefoon tegen mijn oor te houden. Ook heb ik graag 2 handen vrij heb zodat ik in de tussentijd dingen kan doen. De speakerfunctie van mijn telefoon werkt echter ook niet optimaal, waardoor ik er wel toe verplicht ben. Een headset heb ik ook liever niet omdat ik dat in het algemeen vervelend vind zitten.

In mijn auto heb ik een handsfree set en dit vind ik heerlijk werken. De telefoon connect via bluetooth met mijn radio, waardoor ik de persoon aan de andere kant van de lijn over de boxen hoor. Ook heb ik een speakertje linksboven naast de zonnewering zitten, waardoor ik de telefoon niet in de buurt hoef te houden.

Nu ben ik op zoek naar een soort dezelfde constructie voor mijn thuis werkplek. Het idee wat ik in gedachten heb is dat ik een apparaat zoek dat kan connecten met mijn telefoon via bluetooth. Op dat apparaat zitten dan ook boxen, waar de stem van de persoon aan de andere kant van de lijn uit komt.
Nu komt echter het lastige, ik wil graag ook dat er een microfoon op zit, zodat ik mijn telefoon niet continu in de buurt van mijn mond hoef te houden.

Nu kan ik echter geen software/hardware installeren op mijn computer, omdat mijn werkgever dat allemaal geblokkeerd heeft.

Via google heb ik een hoop apparaten gevonden, waarvan tal van speakersetjes. Geen enkele heeft echter de microfoon die ik zo graag zou willen. Nu betwijfel ik ook ten sterkste of een standaard speakerset optimaal werkt als 'handsfree set'. (indien ik de microfoon van de telefoon zou gebruiken als ingang voor mijn geluid)

Wat het ook lastig maakt is dat ik niet precies weet hoe ik dit nu precies moet zoeken google. Zoektermen die ik onder andere heb gebruikt zijn: "handsfree speaker" / "handfree bellen thuis" / "handsfree bellen" / "handsfree bellen thuis speaker". Hier vind ik echter vooral headsets en/of carkits voor de auto.

Een echt budget heb ik niet, ik wil dit gewoon heel graag hebben. Ik betaal liever een euro extra voor goede kwaliteit, dan dat ik hierop bespaar.

Alle hulp die geboden kan worden wordt zeer gewaardeerd!

[ Voor 88% gewijzigd door Renzzie op 16-11-2010 12:44 . Reden: uitbreiding, verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-04 00:28
Beste Renzzie, je startpost blink niet echt uit in duidelijkheid in wat je eigenlijk wil en wat je zelf al gevonden hebt. (Ook dingen die je niet wilt helpen duidelijk te maken wat je wel wilt.)

Bedoel je dat je nieuw te vinden apparaat niet aan je computer mag kunnen verbinden, of je telefoon? Welke restricties heb je het over?

Mijn eerste gok zou zoiets zijn http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=jabra maar dat wil je vast niet aangezien het echt te makkelijk op te zoeken is.
Zoiets dan? pricewatch: Sony Ericsson MBS-100 Bluetooth Speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Renzzie,

Mijn advies is, om je topicstart snel uit te breiden met een en ander aan vooronderzoek.
Op deze wijze drop je de vraag namelijk hier, zonder eigen inzet.. daar gaat doorgaans een slotje op.

Breid je topicstart dus even uit, zodat het allemaal begrijpelijker wordt en we je eigen inzet kunnen zien :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-04 20:10

Fid3lity

Spectre X

Logitech Pure-Fi Mobile

Wat is overigens je budget voor deze aanschaf? Ik heb nml. een Pure-Fi Mobile staan waarvan ik alleen nog een review wil schrijven en daarna kan hij de verkoop in (in principe) en ga ik me zelf allen nog maar bezig houden met zelfbouw :) Laat maar weten of dit is wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Sorry voor de vage/onduidelijke post.
Heb de eerste post nu aangepast, hopelijk is deze nu wat duidelijker.

Alvast bedankt voor alle hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Niemand? :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Renzzie op 22-11-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:26
Parrot heeft ook portable versies van hun bluetooth carkits. Handig voor wie niet in zijn auto wil gaan zitten schroeven, maar volgens mij zou je zo'n systeem ook gewoon thuis kunnen gebruiken.

Denk bijvoorbeeld aan een Parrot Minikit. Via usb op de computer aangesloten kun je hem ook nog van stroom voorzien, maar hij heeft natuurlijk gewoon een batterijtje aan boord.

Op zoek naar die Minikit kwam ik ook nog de Parrot Conference tegen. Is wat duurder, maar misschien wel precies wat je zoekt.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Is het geen optie gewoon met je een normale telefoon te bellen? Mijn decttelefoon kan ik prima op mijn bureau leggen waarbij ik de andere partij goed kan verstaan en visa versa. Met iets als Voipbuster kan je zelfs je mobiele nummer meesturen als callerid als dat nodig is. Mijn mobiel heeft ook een brakke speaker (klinkt alsof hij opgeblazen is :p )

Of je koopt gewoon een goedkope Nokia die wel een goede speaker heeft.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Beide bedankt!
Dat parrot idee was inderdaad wat ik ingedachten had. Met de zoektermen die ik daardoor verkregen heb ben ik uiteindelijk verder gaan zoeken.

Heb nu de Jabra Cruiser besteld. Hoop hem deze week nog binnen te krijgen.

Woehoe, ben er helemaal blij mee, had namelijk niet verwacht nog wat te vinden :D :+ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-04 00:28
Ah nice, die kwam ik vandaag ook tegen in een folder van de MM en wilde ik je nog als tip geven, maar je hebt hem al gevonden dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-04 14:28

BLACKfm

o_O

Via de computer? Via een BT stickje ofzo...

Litebit.eu voorraad check :).

Pagina: 1