Overstap van KPN naar Telfort van ISDN nummer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdwerf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-07 10:51
Ik heb hier een ISDN lijn, waar twee telefoonnummers op aangesloten waren, een voor een zakelijk gedeelte en een voor een privé gedeelte. Deze ISDN lijn zat gewoon bij de KPN aangesloten. Ik heb nu bij telfort een verhuizing aangevraagd voor het zakelijke nummer, aangezien dat op een ander adres komt te zitten. Wat telfort nu gedaan heeft, is gewoon de hele ISDN lijn opgezegd, zodat op dit adres dus geen een telefoonnummer meer werkt. Ik heb inmiddels 10'tallen euro's verspild aan de klantenservice van telfort en KPN, en telfort geeft KPN de schuld, en KPN geeft weer telfort de schuld.

KPN zegt nu, dat ze de lijn + telefoonnummer vrijgegeven hebben, en dat Telfort die allemaal overgenomen heeft. Telfort kan maar 1 telefoonnummer leveren omdat ze geen ISDN kunnen leveren, maar volgens KPN zijn alle nummers wel weg daar. Wat moet ik doen om dat nummer toch weer hier beschikbaar te krijgen? Kan ik gewoon mijn vast bellen abonnement opzeggen zodat telfort het weer vrij geeft, en KPN alles kan registreren?

Is er iemand die me kan zeggen waar nu daadwerkelijk de schuld ligt? En hoort Telfort niet even netjes te melden dat alle nummers komen te vervallen als ik maar 1 telefoonnummer wil verhuizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:09
Als het maar om 1 telefoon nummer gaat kun je toch gewoon bij KPN een belbudget lijntje oid aanvragen met behoud van bestaand nummer? Dat lijkt mij de simpelste en snelste oplossing. Edit: hm, iets te snel denk ik. Ik weet niet of het mogelijk is om ISDN/MSN nummers uit elkaar te halen. Ik zou zeggen bel eens met KPN en vraag of je gewoon 1 telefoonlijn aan kan vragen met het bestaande nummer dat je prive wilt behouden.

[ Voor 39% gewijzigd door IceM op 15-11-2010 20:11 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 15:37
Het is niet mogelijk om van een ISDN2 lijn één nummer te porteren en ISDN2 te behouden. Als er één nummer 'geporteerd' wordt naar een andere aanbieder heft KPN je hele telefoon verbinding (abonnement) op.

De 'lijn' doelt me op de koperlijn, die is door de opheffing vrij van telefonie en alleen nog in gebruik door de ADSL provider. In dit geval heeft Telfort nog steeds ADSL op de 'lijn' en is een telefoon nummer geporteerd zoals je verzocht.

De helpdesk medewerker meldt 't wat ongelukkig denk ik.

Terug kan je vragen bij KPN wellicht. Al is dat een lastig proces omdat je 'lijn' (fysieke draad) nu van sharing naar adsl-only is gegaan. Als het pas gebeurd is kan je KPN vragen het terug te draaien. Je geporteerde nummer kunnen ze terug porteren en je 3 vervallen nummers zijn bij KPN aanwezig.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-06 14:46
Terug naar de oude situatie wordt extra moeilijk omdat je ISDN had en je nummer waarschijnlijk als PSTN wilt terug laten zetten. Dan moet je een 2e aderpaar hebben, anders gaat het niet werken of je moet het als shared line ISDN terug laten zetten. In principe wordt je nummer nog even vastgehouden door je oude provider, maar je moet goed nadenken over hoe je het terug wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdwerf
Thnx voor de antwoorden alvast, dan ga ik morgen nog maar eens bellen. Het werkt ook zo fijn met die helpdesk, bij KPN zeggen ze dat ze het nummer niet meer in bezit hebben en dat Telfort hem heeft, en bij Telfort zeggen ze dat dat ene telefoonnummer gewoon nog bij KPN moet staan.

Eigenlijk kan het nummer sowieso niet bij Telfort staan volgens mij, want die bieden geen ISDN aan, en kunnen dus max 1 telefoonnummmer overzetten. Kan mijn telefoonnummer niet op een of andere manier tussen KPN en Telfort inzweven?

Ik ga dan maar proberen om het gewoon terug te laten draaien, op het andere adres eventueel een nieuw telefoonnummer aanvragen, en dan het oude maar door laten schakelen daar naartoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ze hadden dus gewoon op je ISDN lijn dat zakelijke nummer uit je MSN's moeten verwijderen en er evt. een ander voor in de plaats geven. ISDN-2 heeft 4 MSN's en ISDN-1 heeft 2MSN's. Had je ISDN-1? Dan was dat vrije nummer beschikbaar geweest om over te hevelen naar Telfort (dat overigens 100% eigendom is van KPN).

Ik heb zelf jaren geleden mijn ISDN-2 verhuisd naar een woning die 1 analoge lijn had. Daarbij wilde ik het nummer van die analoge lijn in stand houden en in mijn ISDN-2 MSN's opnemen. Er is toen gewoon een van mijn MSN's vervangen door dat analoge nummer van de nieuwe locatie. Onderdeel van die operatie was dan natuurlijk ook dat er een nummer uit mijn MSN's verwijderd werd. Als dat bij mij kon moet dat bij jou ook kunnen.

Aangezien Telfort van KPN is moet je je niet van het kastje naar de muur laten sturen. Ik zou KPN als aanspreekpunt nemen en er snel de zaak schriftelijk aankaarten. Een brief per e-mail gevolgd door dezelfde brief per aangetekende post. Geef ze 10 dagen de tijd om het in orde te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372687

Je zou even bij de Opta kunnen kijken. De Opta kan soms wat traag zijn, zit soms zomaar 2 week verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 18:18
Success.... praktijk is dit een drama.

Je kan 1 of meerdere nummers porteren als je ISDN hebt. ISDN 1 of 2 maakt hiervoor niet uit, bij ISDN2 heb je niet PERSE 4 nummers, ik heb ook wel ISDN2 lijnen gezien met maar 1 of 2 MSN nrs.

Probleem is echter de portering. Bij een portering wordt de lijn standaard opgeheven, een lijn zonder nrs bestaat niet. Als je bij een portering vanaf ISDN niet alle nummers meeporteerd, vervallen de andere nummers. En eenmaal vervallen = weg.

Ik heb nog nooit gehoord dat iemand een opgeheven telefoonnummer terug heeft gekregen (of bij ADSL een lopende slooporder succesvol heeft kunnen annuleren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-06 17:21

Foamy

Fulltime prutser

CaptJackSparrow schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:07:
Aangezien Telfort van KPN is moet je je niet van het kastje naar de muur laten sturen. Ik zou KPN als aanspreekpunt nemen en er snel de zaak schriftelijk aankaarten. Een brief per e-mail gevolgd door dezelfde brief per aangetekende post. Geef ze 10 dagen de tijd om het in orde te maken.
Good luck & have fun ...

Je kunt bij de OPTA nagaan of je tweede nummer nou wel of niet is geporteerd, dan weet je in ieder geval waar hij op dit moment ligt. http://www.opta.nl/nl/nummers/nummers-zoeken/

Daarna zul je KPN zo gek moeten krijgen dat ze de gehele portering (en dus ook het aanleggen van je ADSL waarschijnlijk) weer ongedaan mogen gaan maken.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het gaat er om wat voor opdracht er gegeven is. Als de opdracht zo was dat dit duidelijk NIET inhield dat de hele ISDN aansluiting opgeheven moest worden dan kun je NATUURLIJK verwachten/eisen dat dit weer ongedaan wordt gemaakt. Ik kan vermoeden dat men de ISDN aansluiting behandeld heeft als een analoge aansluiting met maar 1 nummer. Als je daarbij een nummer wilt verhuizen vervalt die hele analoge aansluiting. Bij een ISDN aansluiting is dat niet noodzakelijkerwijs het geval.

Ik weet natuurlijk niet wat er precies voor opdracht gegeven is en of/hoe dat evt. is vastgelegd. Dat kan heel belangrijk zijn. Ik adviseer dat zeker even uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:32
avdwerf schreef op maandag 15 november 2010 @ 16:25:
En hoort Telfort niet even netjes te melden dat alle nummers komen te vervallen als ik maar 1 telefoonnummer wil verhuizen?
Staat toch vrij duidelijk op hun site:
Nummerbehoud met ISDN

Indien u beschikt over een internetabonnement in combinatie met een ISDN-aansluiting van KPN en u kiest voor een Telfort vast bellen abonnement met nummerbehoud, dan moet u rekening houden met het volgende. U kunt 1 van de 4 ISDN-nummers laten overzetten naar Telfort vast bellen. De overige 3 nummers raakt u kwijt. Het overzetten van 1 van deze 4 nummers naar Telfort heeft automatisch tot gevolg dat KPN de ISDN-aansluiting beëindigt. De ISDN-aanlsuiting wordt dus niet omgezet in een analoge aansluiting bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dat zal slaan op het veranderen van een ISDN aansluiting op hetzelfde adres in een Telfort abonnement. Daar is hier geen sprake van. Hier wordt een nieuwe aansluiting genomen op een ander adres naar ik begrijp waar een van de ISDN nummers heen gemigreerd moet worden terwijl de ISDN aansluiting moet blijven bestaan. Geen appels met peren vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Er wordt geen nieuwe aansluiting aangevraagd, er wordt een verhuizing aangevraagd van een bestaand nummer bij Telfort. Dit houdt dus automatisch in dat deze het nummer omzet naar 'vast bellen', waarbij bovenstaand verhaal om de hoek komt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

En daarnaast: De ISDN nummers staan in alle systemen aan elkaar gekoppeld. Als je 1 van de nummers weg laat porteren zal de rest ook komen te vervallen..

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdwerf
Bij allebei mijn nummers staat op de OPTA site dat ze niet geporteerd zijn, daar kan ik dus ook niet veel mee.

We hadden hier inderdaad een ISDN-1 lijn, en het was gewoon de bedoeling dat die lijn hier actief zou blijven, omdat die nog gewoon gebruikt zou gaan worden. Ik zal eens kijken of ik dan de hele bestelling terug kan laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Welk nummer was je ISDN hoofdnummer, die zakelijke of je privé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

avdwerf schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:00:
Bij allebei mijn nummers staat op de OPTA site dat ze niet geporteerd zijn, daar kan ik dus ook niet veel mee.

We hadden hier inderdaad een ISDN-1 lijn, en het was gewoon de bedoeling dat die lijn hier actief zou blijven, omdat die nog gewoon gebruikt zou gaan worden. Ik zal eens kijken of ik dan de hele bestelling terug kan laten draaien.
En is de portering ook al helemaal afgerond? Anders zul je inderdaad geen porteringen tegenkomen bij de OPTA..

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
avdwerf schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:52:
Thnx voor de antwoorden alvast, dan ga ik morgen nog maar eens bellen. Het werkt ook zo fijn met die helpdesk, bij KPN zeggen ze dat ze het nummer niet meer in bezit hebben en dat Telfort hem heeft, en bij Telfort zeggen ze dat dat ene telefoonnummer gewoon nog bij KPN moet staan.

Eigenlijk kan het nummer sowieso niet bij Telfort staan volgens mij, want die bieden geen ISDN aan, en kunnen dus max 1 telefoonnummmer overzetten. Kan mijn telefoonnummer niet op een of andere manier tussen KPN en Telfort inzweven?
avdwerf schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:00:

Het nummer wat geporteerd is zit nu bij de nieuwe telco. De achter gebleven 3 nummers zijn niet geporteerd en zijn bij KPN 'vervallen' toen zij de ISDN aansluiting/dienst hebben opgeheven. Dat het is opgeheven komt doordat bij het weg porteren van één nummer uit een ISDN2 verbinding dit gezien wordt als 'overstappen van de klant' en dan heft de dienst op.

Dus resumé:

• Er is nu één nummer bij Telfort.
• Er zijn 3 nummers bij KPN, maar deze zijn 'uitdienst' en zitten in de 'vrij' bak (zegmaar).

Terug laten draaien van deze overstap en herstel van je ISDN2 verbinding met 4 nummers kan je proberen. Dat moet KPN voor je regelen en die porteert dan het missende nummer terug van Telfort naar KPN. Misschien komt hij wel op een 2de ader paar te liggen de aansluiting, dit omdat je wel bij telefonie ADSL kan zetten (shared) maar niet andersom in processen.

De OPTA website is niet realtime informatie, daarom zie je het daar nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:09
Als het inderdaad zo is dat de 3 overige nummers nog bij kpn zitten in een 'vrij' bak dan lijkt me de snelste oplossing om gewoon een PSTN lijn aan te vragen met behoud van bestaand nummer. Als dat gereed is dan heb je de gewenste situatie, als je alles terug laat draaien ben je weer terug bij af.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdwerf
Even een idee, volgens Telfort zit het nummer nog gewoon bij KPN. Op het adres waar geen telefonie meer ligt, zit ook telfort internet. Zou ik daar dan niet gewoon vast bellen bij aan kunnen vragen, met nummerbehoud, en dan gewoon het nummer wat is komen vervallen daar invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat kan je proberen, de vraag is of KPN een nummer wat 'uitdienst' is nog laat porteren naar een andere aanbieder. Hoe de ervaring daarmee is geen idee, misschien dat je KPN kan vragen of ze een porterings verzoek voor dat nummer zullen honoreren nog?

Ik dacht altijd dat dit tot 30 dagen nog zou moeten kunnen waar ik dat kan controleren weet ik niet.

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 23-11-2010 22:59 ]

Pagina: 1