Toon posts:

Documenten slaan niet op office 2007

Pagina: 1
Acties:

• Mutsmobiel
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 01-09 16:08
Hallo iedereen,

Ik werk sinds kort op de helpdesk van een middelgroot bedrijf. Nu lopen wij tegen een zeer vervelend probleem aan.

Wij krijgen steeds vaker de melding van mensen dat documenten die ze aanpassen niet opgeslagen worden. Het vreemde is dat het niet bij iedereen zo is, en ook niet altijd voorkomt. Ik heb al veel rond gezocht op internet waar het aan kan liggen, maar ik kan geen soort gelijke problemen vinden.

Heeft iemand hier enig idee wat het kan zijn?

- Het komt voor bij Powerpoint, Word en excel.
- Wij draaien windows 7 met alle updates (windows en office).
- Gaat om bestanden op 2 verschillende file servers (op een windows 2003 en 2008 server) lokaal doet het probleem zich niet voor.
- Er zijn geen foutmeldingen.

Alvast vriendelijk bedankt!

[Voor 2% gewijzigd door Mutsmobiel op 15-11-2010 16:29. Reden: Wat meer info]

• Roady81
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Dus even voor de goede orde;
  1. Een gebruiker opent een bestand vanaf een netwerkschijf in een Office 2007 programma.
  2. De gebruiker maakt zijn aanpassingen.
  3. De gebruiker slaat het bestand op onder de huidige naam op de huidige (netwerk)lokatie.
  4. De gebruiker sluit het Office 2007 programma.
  5. Wanneer de gebruiker (of iemand anders) nu het bestand weer opent zijn de veranderingen weg.
Klopt dit?
In dat geval is het erg belangrijk om te weten of de "laatst aangepast" datum nu de datum laat zien van het originele (niet aangepaste) bestand laat zien of van wanneer de gebruiker beweert dat hij/zij het laatst opgeslagen heeft.

Wordt er hier ook gebruik gemaakt van DFS?
Staat er wat in de Event Viewer van de lokale computer of van de File Servers?

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• Mutsmobiel
Bedankt voor je reactie. Dit klopt inderdaad.

De laatst aangepaste datum blijft staan op de oude datum. Verder kan ik niets vinden in de Event Viewers.
We maken ook gebruik van DFS.

Verder heb ik ontdekt dat als je preview functie gebruikt van windows explorer, soort gelijke problemen veroorzaakt (alleen) bij powerpoint bestanden. Eerst komt het oorspronkelijke probleem voor. Na ongeveer twee keer vergeefs te proberen opslaan, wordt bij het bestand een alleen lezen status meegegeven.

Haal je de preview functie weg dan slaat de powerpoint wel normaal op. Dit komt dan weer alleen voor op het netwerk en niet lokaal.

Ik heb dit zelf kunnen reproduceren. De problemen van andere gebruikers blijven bestaan mbt alle soorten documenten. Ook al wordt daar geen gebruik gemaakt van de preview functie, en krijgen de bestanden ook geen alleen lezen status mee. Ik weet niet of dit met elkaar te maken heeft? :?

• Roady81
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Ik zou beginnen met de DFS "variable" uit het verhaal te halen. Probeer het eens met een netwerkshare welke niet binnen je DFS infrastructuur valt. Als het nu werkt, weet je dat je DFS moet troubleshooten (bijvoorbeeld replicatie instellingen), werkt het nu ook niet, dan moet je verder troubleshooten op netwerk/Office/virus scanner gebied.

Probeer ook eens; Saving messages to a network share creates tmp-files

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• Mutsmobiel
Ok, gaan we proberen.

Bedank voor je hulp! Ik hou je op de hoogte.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee