• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10-2022
Beste tweakers,

Normaal ben ik wel goed met deze dingen, maar hier kom ik toch niet uit.

Op mijn inmiddels wat oudere Acer Aspire 5600 luister ik al jaren met veel plezier webradio. Totdat vanmorgen de audio ineens niet meer werkte. Hardwarematig lijkt het probleem niet. Ik krijg wel de PC beeps door de speakers. In Windows is de audiomixer ineens verdwenen. Bij handmatig openen krijg ik de foutmelding dat er geen actieve mixerapparaten zijn.

Wat heb ik tot nu toe gedaan:
- Bios gecheckt. Geluidskaart is niet uit gezet.
- Apparaatbeheer, geen rare dingen
- Windows update, geen rare dingen gevonden
- Windows Audio Service, gewoon gestart
- Alle drivers deleten en opnieuw laten installeren. Gaat goed, maar maakt niets uit.
- Nieuwe drijvers. Geen fix.
- Geen virus gevonden

Wat heb ik niet gedaan:
- Geen hardware gerommel
- Geen herinstall van winXP ofzo

Hebben jullie nog ideeën? Ik heb me suf gegoogeld en wat ik gevonden heb past binnen alles wat ik al geprobeerd heb.
Alvast bedankt!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10-2022
Ik durf het bijna niet te bumpen, maar nog steeds geen oplossing gevonden voor het probleem...
Heb verder zitten googlen, maar een eenduidige oplossing lijkt er niet te zijn. Het is meer dat sommige gebruikers bij toeval iets vinden wat voor hun werkt, maar dan weer voor anderen niet.

I'm screwed?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Na ruim twee weken mag je prima schoppen hoor ;)

...maar meestal is het verstandig om even te kijken wat jij anders had kunnen doen om meer reacties te krijgen in plaats van zomaar te schoppen. In dit geval heb je iets in Overige Hardware gepost wat daar niet thuishoort. OH is alleen bedoeld voor hardwarezaken die niet elders op GoT besproken worden. Geluidszaken horen in Audio & HiFI. Ik verplaats even.

Move OH -> AH

Soittakaa Paranoid!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee