Beste tweakers,
Normaal ben ik wel goed met deze dingen, maar hier kom ik toch niet uit.
Op mijn inmiddels wat oudere Acer Aspire 5600 luister ik al jaren met veel plezier webradio. Totdat vanmorgen de audio ineens niet meer werkte. Hardwarematig lijkt het probleem niet. Ik krijg wel de PC beeps door de speakers. In Windows is de audiomixer ineens verdwenen. Bij handmatig openen krijg ik de foutmelding dat er geen actieve mixerapparaten zijn.
Wat heb ik tot nu toe gedaan:
- Bios gecheckt. Geluidskaart is niet uit gezet.
- Apparaatbeheer, geen rare dingen
- Windows update, geen rare dingen gevonden
- Windows Audio Service, gewoon gestart
- Alle drivers deleten en opnieuw laten installeren. Gaat goed, maar maakt niets uit.
- Nieuwe drijvers. Geen fix.
- Geen virus gevonden
Wat heb ik niet gedaan:
- Geen hardware gerommel
- Geen herinstall van winXP ofzo
Hebben jullie nog ideeën? Ik heb me suf gegoogeld en wat ik gevonden heb past binnen alles wat ik al geprobeerd heb.
Alvast bedankt!
Normaal ben ik wel goed met deze dingen, maar hier kom ik toch niet uit.
Op mijn inmiddels wat oudere Acer Aspire 5600 luister ik al jaren met veel plezier webradio. Totdat vanmorgen de audio ineens niet meer werkte. Hardwarematig lijkt het probleem niet. Ik krijg wel de PC beeps door de speakers. In Windows is de audiomixer ineens verdwenen. Bij handmatig openen krijg ik de foutmelding dat er geen actieve mixerapparaten zijn.
Wat heb ik tot nu toe gedaan:
- Bios gecheckt. Geluidskaart is niet uit gezet.
- Apparaatbeheer, geen rare dingen
- Windows update, geen rare dingen gevonden
- Windows Audio Service, gewoon gestart
- Alle drivers deleten en opnieuw laten installeren. Gaat goed, maar maakt niets uit.
- Nieuwe drijvers. Geen fix.
- Geen virus gevonden
Wat heb ik niet gedaan:
- Geen hardware gerommel
- Geen herinstall van winXP ofzo
Hebben jullie nog ideeën? Ik heb me suf gegoogeld en wat ik gevonden heb past binnen alles wat ik al geprobeerd heb.
Alvast bedankt!