Beste mensen,
Ik heb een redelijk irritant probleem, wat ik voorheen op mijn oude systeem niet had.
Ik weet alleen niet of het een hardware-matig probleem is of een software-matig probleem, maar dat probeer ik uit te vinden.
Dus, het probleem:
wanneer ik een programma zoals Speedfan of Coretemp opstart, dan hikt mijn computer even.
bijvoorbeeld als ik Speedfan opstart, dan kan ik mijn muis nog wel bewegen, maar dat gaat met enorme schokken, 10 seconden lang.
Wanneer ik een ander programma opstart heb ik hier echter nooit last van.
Voorheen op mijn oude systeem had ik hier ook nooit last van.
Mijn huidige systeem:
Phenom II X6 1055t @ 2,8gHz
Asrock 890fx Deluxe3
HD 4870
4gb Kingston HyperX DDR3 @ 1600 (timings kan ik opzoeken, maar is dat vereist?)
Crucial C300 64gb ssd (hier is Speedfan op geïnstalleerd)
W7 64 bit
Mijn oude systeem:
Phenom X4 9500 @ 2,2gHz
Asus Crosshair, nvidia 590 chipset (als ik het goed heb)
HD 4870
4gb Kingston HyperX DDR2 @ 800 (timings onbekend)
500gb hdd 32 mb cache 7200 rpm (hier stond Speedfan toendertijd op)
W7 64 bit
Het licht niet aan de harde schijf, dan zou het eerder aan de harde schijf driver liggen.
Dus op mijn oude systeem liep het prima, Speedfan startte hetzelfde op als alle andere programma's.
Maar op mijn nieuwe systeem is het erg irritant, ik wil het graag oplossen.
Mocht ik nog eventuele belangrijke informatie niet gegeven hebben, maak mij hier dan aub even op attent, dan zal ik het nog vermelden.
MvG,
Rick Schoenman
Ik heb een redelijk irritant probleem, wat ik voorheen op mijn oude systeem niet had.
Ik weet alleen niet of het een hardware-matig probleem is of een software-matig probleem, maar dat probeer ik uit te vinden.
Dus, het probleem:
wanneer ik een programma zoals Speedfan of Coretemp opstart, dan hikt mijn computer even.
bijvoorbeeld als ik Speedfan opstart, dan kan ik mijn muis nog wel bewegen, maar dat gaat met enorme schokken, 10 seconden lang.
Wanneer ik een ander programma opstart heb ik hier echter nooit last van.
Voorheen op mijn oude systeem had ik hier ook nooit last van.
Mijn huidige systeem:
Phenom II X6 1055t @ 2,8gHz
Asrock 890fx Deluxe3
HD 4870
4gb Kingston HyperX DDR3 @ 1600 (timings kan ik opzoeken, maar is dat vereist?)
Crucial C300 64gb ssd (hier is Speedfan op geïnstalleerd)
W7 64 bit
Mijn oude systeem:
Phenom X4 9500 @ 2,2gHz
Asus Crosshair, nvidia 590 chipset (als ik het goed heb)
HD 4870
4gb Kingston HyperX DDR2 @ 800 (timings onbekend)
500gb hdd 32 mb cache 7200 rpm (hier stond Speedfan toendertijd op)
W7 64 bit
Het licht niet aan de harde schijf, dan zou het eerder aan de harde schijf driver liggen.
Dus op mijn oude systeem liep het prima, Speedfan startte hetzelfde op als alle andere programma's.
Maar op mijn nieuwe systeem is het erg irritant, ik wil het graag oplossen.
Mocht ik nog eventuele belangrijke informatie niet gegeven hebben, maak mij hier dan aub even op attent, dan zal ik het nog vermelden.
MvG,
Rick Schoenman