Toon posts:

I screwed up.... ?? (ff snel reactie pleaz)

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Het volgende:

Ik heb sinds vrijdag een nieuwe compu. Nu wilde ik net proberen om het systeempje wat sneller te laten lopen. Maar hier had (en nog steeds niet) ik dus helemaal geen ervaring mee. Dus ik ben de bios ingesprongen, heb een beetje gekeken naar de instellingen. Daar stond ook de snelheid van het mainbord bij. Dit stond op 100MHz. Dus ik wilde proberen om het hoger te zetten. Hup, instelling veranderd naar 115MHz en opnieuw opgestart. Toen ie opstartte begon de computer een raar geluid te geven, leek wel op een ambulance. Ook mijn monitor krijg geen input (sync) meer door. Oftewel, hij doet niks meer.

Weet iemand wat er aan de hand is? en zo ja, wat doe ik er aan? ik zou degene die mij een oplossing bezorgd errug dankbaar zijn!! Icq kan ook ff

Mijn systeem:
AMD Athlon 700
ASUS K7V (bios 1003 volgens mij)
ASUS V6800 Deluxe (detonator 5.08)
128mb pc133

Verwijderd

FSB heb je veranderd in BIOS. Dus wat denk je van BIOS legen. Zoek maar naar clear BIOS jumper. Of even de batterij verwijderen.

Bij de weg korsluiting met een schroevendraaier wil ook wel eens helpen, maar dan wel als laatste optie :)

Verwijderd

Topicstarter
ok, op een wonderbaarlijke manier (na 20x aan- en uitzetten) sprong ie weer aan. Nu loopt ie op 770MHz. Errug vaag! Weet iemand waar dat aan zou kunnen liggen?

Sake, toch onwijs bedankt! Dat is dus ook weer nieuw voor mij. Ik zal even naar die jumper zoeken (voor de volgende keer dat het mis gaat :))

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
er wordt altijd geadviseerd om het in kleine stapjes te doen.
iig altijd de temp van je proc enzo in de gaten houden

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Topicstarter
ah... ok. Ik nam idd wel een grote stap in 1 keer, 10MHz. Nog maar es een keer proberen dan.

En de temperatuur van mijn CPU staat helaas niet in de bios. Er staat wel een temperatuur van het moederbord, volgens mij 33 graden. Dus de enige manier om de temperatuur te meten, is dus een hardware-matige oplossing (termometer of zo)?

oh ja. Ik kan mijn FSB op iets van 160MHz zetten. Is dat normaal?

Verwijderd

160 MHz?? ik zou het persoonlijk maar niet proberen....maar bij Athlons werkt FSB wel iets anders geloof ik....(ik zag laatst een advertentie voor een Athlon die op 200(!) MHz draaide)

als je nog eens gaat overclocken en hij wil niet meer, hou dan de "Home" toets een paar sec ingedrukt als je je computer aanzet...bij de meeste moederborden is dat een reset functie voor de FSB.

Verwijderd

Topicstarter
Die 200MHz is niet de echte FSB snelheid. Dat is de snelheid van de EV6 bus. Die is twee keer zo groot. De FSB van die athlon is dus (ook) 100MHz. Maar in mijn bios kan ik dus een setting van 155MHz (dus niet 160) zetten. Dat was ik trouwens niet echt van plan....

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
och kun je best wel doen als je maar gewoon in je bios blijft en niet saved gaat het prima

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Pagina: 1