[VBA] Problemen met print.out in Excel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
De afgelopen weken ben ik nogal bezig geweest om bij mijn broer, die een kleine, startende webshop heeft, het een en ander te automatiseren: hij loopt hopeloos vast op vaste werkzaamheden die zich uitstekend lenen om te worden geautomatiseerd.

Gezien mijn broer technisch niet heel sterk is en niet al te gek wilde starten, heeft hij bescheiden de meeste dingen via excel geregeld. Echter het maken van een factuur en dergelijke wordt een moeizaam proces als het aantal orders per dag gaat toenemen.

Daarom heb ik voorgesteld wat kleine dingetjes te automatiseren. Momenteel moet hij:

factuur HANDMATIG invullen -> opslaan als xls (en de filename goed geven) -> 2x printen -> klaar

Dit moet natuurlijk allemaal in 1 klap. Het handmatig invullen is al opgelost, echter bij de twee daaropvolgende stappen kom ik tegen problemen aan.

Momenteel heb ik een macro in elkaar gedraagd die de factuur opslaat als pdf (veel beter natuurlijk) en de juiste filename en locatie meegeeft. Echter het 2x printen gaat niet altijd lekker.

Momenteel is het proces zo:
factuurnr invullen -----(systeem vult factuur automatisch in)----> op knop drukken -------(systeem print 2x en slaat op als pdf)-------> klaar

Als hij nu bijvoorrbeeld factuurnr 1234 invult en hij op de knop drukt, en kort daarna (zonder overdreven haast te maken) het volgende factuurnr 1235 invult en op de knop drukt, wordt 1234 niet uitgeprint maar 1235. Dus hij lijkt niet echt te "queuen" zeg maar.

Nu lijkt mij dit misschien een kwestie van een setting ofzo, maar wat ik ook probeer of zoek op internet ik krijg het niet voor elkaar dit op te lossen. Iemand hier een idee?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Post eens wat van je code; dan kunnen wij ook beter zien wat er achter de schermen gebeurt.