Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik had een vraag.
Ik zit al een tijd met internet problemen.
De situatie is dat ik een pc heb en die heeft internet met de kabel, dat doet het goed.
mijn pa heeft een pc met kabel en na twee weken doet die kabel het niet meer, nieuwe kabel gekocht maar nog steeds geen internet, andere netwerkpoortjes waaronder die waar normaal gesproken mijn pc in zit doet het ook niet. Ook complete resets van het modem werken niet.
En nog het belangrijkste voor mij dan, als ik dezelfde lan kabel als uit mijn pc in de xbox 360 steek krijgt de xbox geen internet ervan maar mijn pc met dezelfde kabel wel.
Draadloos netwerk op dezelfde modem werkt wel.
Kortom: mijn pc is de enige die internet via kabel krijgt en ik denk zelf dat het in het modem zit.
Modem is ZyXEL Prestige 2602HW.

Mijn vraag is hoe kan ik dit oplossen zodat iedereen internet kan krijgen via lan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:12
Welke provider gebruik je? Probeer ook eens de modem naar fabrieksinstellingen te zetten en controleer even of de laatste firmware erop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinker
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-07 15:42
Werken meerdere computers ook tegelijk. Wat zijn de IP-adressen daarvan?
Misschien staat de router in bridging-mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het moge op voorhand duidelijk zijn dat je het moet zoeken in de Zyxel. Ik ben eigenlijk geneigd om te zeggen dat er een DHCP lease probleem is. Of iets dergelijks. Dat de DHCP leases permanent worden uitgegeven maar dat er ergens daar iets mis gaat.

Dat hij nu dus geen nieuwe adressen meer kan uitgeven. Ik heb zoiets wel eens meer gezien. Dat een router dus maar nieuwe adressen bleef uitgeven, zelfs binnen een bekende groep clients.

Je gaf aan het modem te hebben gereset. Echt een factory reset of enkel een reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat was wel echt een factory reset.
Ik zie nu in de dhcp table dat alleen mijn pc een adres heeft, maar op dit moment is dat ook de enige die aan staat.
Heb alleen geen idee hoe ik meerdere ip-adressen erin zet voor dhcp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:12
Normaal staat de dhcp range ruim genoeg om een leuk netwerkje mee te maken. Post eventueel hier even de output van Start -> uitvoeren/zoeken -> cmd -> ipconfig /all op je pc en eventueel printscreens van de config pagina's van je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinker
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-07 15:42
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 02:21:
Het moge op voorhand duidelijk zijn dat je het moet zoeken in de Zyxel. Ik ben eigenlijk geneigd om te zeggen dat er een DHCP lease probleem is. Of iets dergelijks. Dat de DHCP leases permanent worden uitgegeven maar dat er ergens daar iets mis gaat.

Dat hij nu dus geen nieuwe adressen meer kan uitgeven. Ik heb zoiets wel eens meer gezien. Dat een router dus maar nieuwe adressen bleef uitgeven, zelfs binnen een bekende groep clients.

Je gaf aan het modem te hebben gereset. Echt een factory reset of enkel een reboot?
Dit soort conclusies kan je totaal niet trekken als je niet weet wat de huidige configuraties zijn van de clients.
@TS: Post je instellingen hier en dan kunnen we meer opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blinker schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:42:
Dit soort conclusies kan je totaal niet trekken als je niet weet wat de huidige configuraties zijn van de clients.
/violin
Pagina: 1