Een oom van me heeft een Apple Macbook Pro A1229 van begin 2008 (laatste model voor de unibodies en volgens mij tweede generatie met Intel CPU) die behoorlijk stuk is sinds hij een keer is weggereden terwijl z'n laptop nog opengeklapt en ingeschakeld op het dak van z'n auto stond. Bij de eerstvolgende drempel viel die van het dak van z'n auto op straat en daar kon hij toch niet zo goed tegen...
Nu vroeg ik me af wat zo'n laptop nog waard is om aan reparatiekosten in te steken, de specificaties zijn:
CPU: Intel Core 2 Duo T7700, 2.4 GHz, 800MHz FSB, 4MB L2
GPU: NVIDIA GeForce 8600M GT met 256 MB GDDR3 SDRAM
HDD: Hitachi HTS722020K9SA00, 7200 rpm, 200GB, SATA, november 2007
RAM: Kingston 2x 1GB PC2-5300 DDR2
Display: LG Philips LP171WE2 (TL)(A3), 17" 1680x1050 TN CCFL
DVD: Panasonic Commuications Co., Ltd., UJ-85J-C, juli 2007
Ik denk dat hij er toch wel iets van €1900 excl. BTW voor betaald heeft destijds.
Wat er in ieder geval defect is:
scherm (paneel intern beschadigd, vloeibaar kristal loopt er helemaal doorheen)
front bezel van scherm
Wat er beschadigd is, maar waarschijnlijk nog wel bruikbaar:
display back cover
onderste deel van de lower case (de bak waar het moederbord in is gemonteerd)
Verder kan er nog veel meer defect zijn, maar zover ben ik nog niet. Volgens m'n oom heeft de laptop het nog een hele tijd daarna uit gehouden met een extern scherm en toetsenbord als een soort van vaste PC. Maar nu deed hij helemaal niks meer. Als je opstartte kreeg je een wit scherm (met blauwe vlekken van het vloeibare kristal) en er ging aan de voorkant van de laptop een lampje knipperen. Aangezien de display assembly met duct tape aan elkaar hing ben ik begonnen met die helemaal verwijderen. Straks maar eens kijken of dat ding op wil starten zonder eigen scherm en dan aangesloten op een extern scherm.
Nu vroeg ik me af wat zo'n laptop nog waard is om aan reparatiekosten in te steken, de specificaties zijn:
CPU: Intel Core 2 Duo T7700, 2.4 GHz, 800MHz FSB, 4MB L2
GPU: NVIDIA GeForce 8600M GT met 256 MB GDDR3 SDRAM
HDD: Hitachi HTS722020K9SA00, 7200 rpm, 200GB, SATA, november 2007
RAM: Kingston 2x 1GB PC2-5300 DDR2
Display: LG Philips LP171WE2 (TL)(A3), 17" 1680x1050 TN CCFL
DVD: Panasonic Commuications Co., Ltd., UJ-85J-C, juli 2007
Ik denk dat hij er toch wel iets van €1900 excl. BTW voor betaald heeft destijds.
Wat er in ieder geval defect is:
scherm (paneel intern beschadigd, vloeibaar kristal loopt er helemaal doorheen)
front bezel van scherm
Wat er beschadigd is, maar waarschijnlijk nog wel bruikbaar:
display back cover
onderste deel van de lower case (de bak waar het moederbord in is gemonteerd)
Verder kan er nog veel meer defect zijn, maar zover ben ik nog niet. Volgens m'n oom heeft de laptop het nog een hele tijd daarna uit gehouden met een extern scherm en toetsenbord als een soort van vaste PC. Maar nu deed hij helemaal niks meer. Als je opstartte kreeg je een wit scherm (met blauwe vlekken van het vloeibare kristal) en er ging aan de voorkant van de laptop een lampje knipperen. Aangezien de display assembly met duct tape aan elkaar hing ben ik begonnen met die helemaal verwijderen. Straks maar eens kijken of dat ding op wil starten zonder eigen scherm en dan aangesloten op een extern scherm.