Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 16:47
Ik heb vaste telefonie via Adsl van Telfort (VOIP dus). Vast bedrag, onbeperkt bellen naar vaste nummers in NL.

Als je een beetje lang aan het bellen bent is het irritant dat je de telefoon in je hand moet houden, tegen je oor.
Voor mobiele telefoons hebben ze bluetooth headsets, 3mm jacks voor een draadje, whatever.
M'n huidige Gigaset heeft dat niet...

Vraag: Zijn er vastelijn DECT telefoons of iets dergelijks, waarmee je dus ook dat thuis kunt rondlopen met TWEE handen vrij terwijl je belt?

Misschien verkeert gezocht (DECT, bluetooth) maar ik kan niet iets vinden. |:(

facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-06 13:47
Weet zo uit mijn hoofd dat plantronics wel zo iets heeft

LINK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course
OK, bedankt voor de tip.

Het is wel echt een niet standaard merk, althans voor thuis. Geen philips, Siemens, Panasonic etc.
Raar vind ik dat.

Alsof handfree bellen thuis (of kantoor) niet handig is. Op kantoor een gesprek van een uur voeren is ook vervelend.

Misschien is er nog wat te vinden in de lijn van VOIP handsets oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-06 15:16

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Bluetooth DECT:
- S68x
- SL78x
- SL400x
- S800x
- Sl37x

Allen Gigaset, de x duidt de uitvoering aan. Dus A (=antwoordapparaat) / H (handset) / niks (basis zonder beantwoorder) bij de SL400 en S800. Bij de andere in het lijstje is een H wederom voor een handset, een 5 voor een antwoordapparaat en een 0 voor geen antwoordapparaat.

Dus een Siemens Gigaset S685 is de S68 met basis + beantwoorder en de SL400H is alleen een SL400 handset. Anders Google je het maar ;-)

Tevens hebben deze toestellen nog een 2,5mm plug en géén BT (wederom Siemens):
- C38x
- C47x
- S79x (S800 zonder BT)

Of Panasonic 83xx / 84xx, ik zou zelf voor de Siemens gaan.

Houd er wel rekening mee dat VoIP van Telfort niet puur wordt geëxploiteerd als VoIP, uiteraard zit je vast aan Telfort en is de uitgaande port op je modem/router een analoge RJ11 poort. Zo bel je weliswaar via VoIP maar dat heeft de DECT telefoon niet in handen. Kies je er vervolgens voor om een VoIP telefoon aan te schaffen waar je een RJ45 stekker in moet doen, kun je wel bellen via Telfort alleen wilt Telfort dat niet 1-2-3 kan ik me indenken.

Ik wil geen reclame maken, maar in de winkel waar ik werk is de Siemens Gigaset S685 momenteel in de aanbieding. Deze heeft zowel Bluetooth als een 2,5mm port voor een headsetje. Van 159,95 naar 55,-. Dit gaat dan wel om een basisstation met 1 handset. DM/mail me maar voor welke winkel, ik wil GoT/Tweakers niet gebruiken als gratis reclame voor mijn werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course
Ah kijk, blijkbaar verkeerde zoektermen gebruikt...
Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

o_f_course schreef op maandag 15 november 2010 @ 09:28:
Vraag: Zijn er vastelijn DECT telefoons of iets dergelijks, waarmee je dus ook dat thuis kunt rondlopen met TWEE handen vrij terwijl je belt?
Handsfree bellen heeft zijn voordelen ja. Zo lang jij rondlopen in een klein kantoor alleen laat beperken door de lengte van het draadje, kan ik aanraden de Profoon TX-255 (vast toestel met headset). Mijn thuiskantoor is er groot genoeg voor om te blijven zitten.Telfort heeft toch twee poorten op het modem? Zet je in die andere poort je DECT basis.

[ Voor 7% gewijzigd door RobbieDee op 15-11-2010 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-06 15:16

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

2e poort van Telfort werkt niet out of the box.
Pagina: 1