ooit had ik win XP. dat stond op een IDE schijf. ik heb er toen een SATA schijf aan toegevoegd, en ben overgestapt op vista. Nu heb ik vorig jaar een upgrade naar win7 gekocht, en na die tijd een SSD van 40gb gekocht. ik heb win7 daar uiteindelijk op geinstalleerd.
Nu begint de oude IDE schijf te haperen: soms wordt ie niet gevonden in de bios, en het is natuurlijk trager dan nodig.
Windows 7 staat dus op de SSD, maar om de een of andere gekke redem lijkt hij dus te booten vanaf de IDE schijf, waarna ie de SSD als C-schijf maakt.
Mijn vraag is vrij simpel denk ik: hoe krijg ik de SSD standalone bootable?
zoeken heb ik natuurlijk gedaan, maar op move bootloader, ntldr verplaatsen etc kwam niks dat ik zocht helaas.
Nu begint de oude IDE schijf te haperen: soms wordt ie niet gevonden in de bios, en het is natuurlijk trager dan nodig.
Windows 7 staat dus op de SSD, maar om de een of andere gekke redem lijkt hij dus te booten vanaf de IDE schijf, waarna ie de SSD als C-schijf maakt.
Mijn vraag is vrij simpel denk ik: hoe krijg ik de SSD standalone bootable?
zoeken heb ik natuurlijk gedaan, maar op move bootloader, ntldr verplaatsen etc kwam niks dat ik zocht helaas.
Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX