Toon posts:

4.2.xii & Anonimisering

Pagina: 1
Acties:

• Kharay1977
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02-04-2014
Lieve Adjes (ook wat, iedereen heet Ad... en dat rijmt!),

Even twee dingen waar ik mee zit/vraagje over heb:

AV 4.2.xii - "xii.geen gebruik maken van adblockers of op andere wijze reclame-uitingen weren, anders dan de optie die Tweakers.net het Lid biedt indien hij een betaald abonnement heeft afgesloten."

Commercieel begrijp ik hem, intellectueel begrijp ik hem. Maar, even dit - hoe enforcen jullie dit? ;) Gewoon, uit nieuwsgierigheid.

Naar aanleiding van het account delete request in Schop 'n modje - wat wordt er precies verstaan onder anonimisering? Hoe ver rijkt deze? Spreken we over account naam, gegevens in account, email adres in account, etc?

Ook dit uit nieuwsgierigheid. Zoals ik al eerder een mod vertelde via een DM - ik neem mij nooit een blad voor de mond. Dus, toen ik de vragen zo in mijn hoofd kreeg moest ik ze wel stellen. ;) (8>

• ACM
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Kharay1977 schreef op maandag 15 november 2010 @ 02:45:
Lieve Adjes (ook wat, iedereen heet Ad... en dat rijmt!),

Even twee dingen waar ik mee zit/vraagje over heb:

AV 4.2.xii - "xii.geen gebruik maken van adblockers of op andere wijze reclame-uitingen weren, anders dan de optie die Tweakers.net het Lid biedt indien hij een betaald abonnement heeft afgesloten."

Commercieel begrijp ik hem, intellectueel begrijp ik hem. Maar, even dit - hoe enforcen jullie dit? ;) Gewoon, uit nieuwsgierigheid.
De belangrijkste reden dat het er in staat is om als handvast te dienen voor als iemand op onze site roept dat hij banners blokkeert. Het is niet ongebruikelijk dat dat met een zekere dosis arrogantie gepaard gaat. Dus 'dat soort lui' kunnen we dan mooi bannen en als ze klagen op de AV wijzen.

Actief enforcen doen we verder niet, wellicht dat we ooit nog techniek inzetten om mensen met bannerblockers erop te wijzen dat we liever hebben dat ze dat niet doen. Maar we zullen niet zo gauw bezoekers automatisch bannen ofzo. Simpelweg omdat 'geen banners zien' lang niet voor iedereen een keuze is en de meesten met bannerblockers er waarschijnlijk niet echt meer stil bij staan dat ze ook de banners van tweakers.net blokkeren.
Naar aanleiding van het account delete request in Schop 'n modje - wat wordt er precies verstaan onder anonimisering? Hoe ver rijkt deze? Spreken we over account naam, gegevens in account, email adres in account, etc?
Er zijn een aantal zaken die tot persoonsgegevens worden gerekend. Prive-gegevens (naam, etc), maar ook accountnaam en emailadres. Ik weet niet zeker of het emailadres wordt verwijderd (of enkel onzichtbaar gemarkeerd), maar de rest wordt inderdaad verwijdert en de accountnaam wordt vervangen door een getal. Een en ander dus in ieder geval om ervoor te zorgen dat voor gewone bezoekers je persoonsgegevens niet meer te zien zijn.

Saai uitzicht in je tuin? Hang er een foto voor!

• Frank Martin
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 05-08-2012

Frank Martin

Vervoert alles

ACM schreef op maandag 15 november 2010 @ 07:56:
[...]

Er zijn een aantal zaken die tot persoonsgegevens worden gerekend. Prive-gegevens (naam, etc), maar ook accountnaam en emailadres. Ik weet niet zeker of het emailadres wordt verwijderd (of enkel onzichtbaar gemarkeerd), maar de rest wordt inderdaad verwijdert en de accountnaam wordt vervangen door een getal. Een en ander dus in ieder geval om ervoor te zorgen dat voor gewone bezoekers je persoonsgegevens niet meer te zien zijn.
Geldt dat vervangen van de accountnaam door een getal ook in quotes of andere teksten?

• Reptile209
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:44

Reptile209

- gers -

Frank Martin schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:37:
[...]
Geldt dat vervangen van de accountnaam door een getal ook in quotes of andere teksten?
Dat is natuurlijk vrijwel onmogelijk. Hoe zou de anoninoanmiser een script het verschil moeten zien tussen jouw (user)naam in een quote zoals hierboven, mijn losse gebruik in een tekst zoals Frank Martin en ander gebruik zoals in het Grote Martini topic?
In voorkomende gevallen willen de modjes vast wel handmatig gevallen aanpassen die door jou aangegeven worden.

If you're not part of the solution, you're part of the precipitate.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Frank Martin schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:37:
[...]
Nope. Als ik jou quote dan is dat gewoon een stuk plaintext dat in mijn bericht staat.
Dat is hetzelfde als je een nickchange hebt, als jij straks pietje puk wil als nick, dan blijft hier Frank Martin staan.

30" monitor te koop

• MueR
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 01:04

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Reptile209 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:43:
Dat is natuurlijk vrijwel onmogelijk.
Dit.
In voorkomende gevallen willen de modjes vast wel handmatig gevallen aanpassen die door jou aangegeven worden.
Daar kan je beter niet van uit gaan. Als je een of twee specifieke posts kan aanwijzen zal er vast met de hand over het hart gestreken worden. Als je met een lijst aankomt van ~50+ posts, zal het betreffende crewlid vast minder geneigd zijn je te helpen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:39

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Terw_Dan schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:43:
[...]

Nope. Als ik jou quote dan is dat gewoon een stuk plaintext dat in mijn bericht staat.
Dat is hetzelfde als je een nickchange hebt, als jij straks pietje puk wil als nick, dan blijft hier Frank Martin staan.
Je zal maar "de" als nick hebben en vervolgens elke post waarin het lidwoord "de" staat gaan aanpassen. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Reptile209
  • Laatst online: 00:44

Reptile209

- gers -

MueR schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:46:
Als je met een lijst aankomt van ~50+ posts, zal het betreffende crewlid vast minder geneigd zijn je te helpen.
Daar zijn toch lite-mods voor :P. * Reptile209 duikt.

[Voor 23% gewijzigd door Reptile209 op 17-11-2010 14:48]

If you're not part of the solution, you're part of the precipitate.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

NMe schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:47:
[...]

Je zal maar "de" als nick hebben en vervolgens elke post waarin het lidwoord "de" staat gaan aanpassen. :+
Ik denk dat 't databeest dat niet zo heel tof gaat vinden :P
Reptile209 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:47:
[...]

Daar zijn toch lite-mods voor :P. * Reptile209 duikt.
Bestaan die nog dan?

[Voor 27% gewijzigd door TERW_DAN op 17-11-2010 14:49]

30" monitor te koop

• Frank Martin
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 05-08-2012

Frank Martin

Vervoert alles

Maar stel dat je een username hebt waarvan je 100% zeker weet dat ie zo apart is dat ie niet als normaal woord bestaat, dan is het zeker nog niet mogelijk om een complete select update blaat query te laten draaien

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:39

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Frank Martin schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:44:
Maar stel dat je een username hebt waarvan je 100% zeker weet dat ie zo apart is dat ie niet als normaal woord bestaat, dan is het zeker nog niet mogelijk om een complete select update blaat query te laten draaien
Nee, beginnen we niet aan. :)

[Voor 3% gewijzigd door NMe op 17-11-2010 15:45]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Kees
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 22-09 13:04

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
NMe schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:45:
[...]

Nee, beginnen we niet aan. :)
Nog even afgezien van het feit dat mysql niet tof gaat doen als je een "select.. where text like '%nick%' " over een tabel met 30 miljoen posts doet.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee