Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenaCeNL
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-11-2024
beste tweakers,

ik heb sinds kort nieuwe laptop (HP 8540w) met Windows 7 (32 bit) en hiermee heb ik problemen met internetverbinding/netwerkverbinding.
Als ik de laptop opstart heb ik nog geen problemen maar na een tijdje geeft Windows aan dat er beperkte toegang is via de netwerkverbinding. Dit is getest met 4 verschillende netwerken(zowel onbeveiligd als beveiligd) en heeft bij alle 4 dit probleem. De laptop heeft dan geen internetverbinding meer en moet opnieuw worden gestart. Daarna werkt hij weer prima voor een tijdje.

Heb niet echte bepaalde situaties gevonden waarbij het voorkomt maar vaak als ik even game speelde of VPN verbinding wou connecten vloog hij er vrij snel daarna uit. Het vreemde hieraan is dat ook deze keer de tijd nadat het gebeurd heel wisselend is.

Ik denk zelf dat het ergens bij de software ligt (allemaal vooraf geïnstalleerde programma's van HP en Intel misschien?) en daarom heb ik al bepaalde programma's eraf gegooid maar geen verbetering.
Ook firewall aan of uit maakt niets uit.

Kunnen jullie me helpen?

mvg,

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-welk programma gebruik je om te verbinden met "zerowire auto-config van MS' moet je alles kunnen regelen
-heb je al een lagere verbindings snelheid geprobeerd?
-een NIC driver + router firmware upgrade
-gebruik je het apparaat aleen op je schoot dit kan mogelijk extra storing veroorzaken probeer het is vanaf een tafel.
-heb je de power save opties aan staan? de kunnen ook van invloed zijn op het uischakelen van het netwerk na een tijdje.
-welke router gebruik je?
-Zit er geen betonen muur tussen jouw en de router?

suces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenaCeNL
Er stond volgens mij Intel Management and services op?? Hij vroeg in ieder geval om synchroniseren van de netwerken.

Hoe bedoel je lagere verbindingssnelheid? Voor zover ik weet kan je dat toch niet instellen?

heb allerlaatste NIC drivers nu net geïnstalleerd en zal dit even aankijken.

ik heb hier ook last van op een tafel. (gebruik hem bijna altijd op tafel)

Ik had medium power savings en deze nu verandert in Low battery savings. Daarbij zal ik even opletten of het uitvallen bij batterijstroom of op stekkerstroom gebeurd, aangezien hij hij stekkerstroom op max performance staat.

Routers verschillen nogal.. van de 4 geprobeerde netwerken was er 1tje openbaar en de andere eduroam op faculteit van TU Delft dus dat is mij onbekend. Eentje weet ik wel namelijk Digiconnect (typenummer onbekend), de andere zou ik nog op kunnen zoeken van t weekend.

Zoals ik net al zei zat ik op 2 netwerken waarbij locatie/type router onbekend is.
Bij de ene zit er wel betonnen muur tussen en bij de andere soms wel soms niet. maar bij de laatste is het probleem zover bekend nog niet (vaak) voorgekomen aangezien ik daar niet zo vaak ben.

Het lijkt mij zelf beetje stug dat het aan de router ligt aangezien het op verschillende netwerken voorkomt.

mvg,

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenaCeNL
Helaas met laptop aan de stroom valt nogsteeds het internet zomaar uit. Begon met downloaden en 5 min later lag hij er uit. Probleem ligt dus niet bij:

-power saving instellingen
-drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenaCeNL
Probleem even aangekeken maar het lijkt grotendeels over te zijn.
Alleen de internetverbinding vliegt er nu nog steeds uit bij verbinding met VPN netwerk.

ALs ik bijvoorbeeld liedje aan het afspelen ben vanaf mijn VPN netwerk thuis, en ik wil ondertussen een mailtje versturen of iets anders doen wat het internet belast(zelfs bij lichte belasting), verliest hij VPN verbinding en de internetverbinding.
Getest bij 2 verschillende netwerken (eduroam en een thuisnetwerk).