Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Banaan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-03 12:18
Ik heb een vaag probleem met mijn DLink DWA-140 wlanadapter in combinatie met CoD games (zowel MW2 als BO) in Windows 7 Ultimate X64.

Mijn internetverbinding is prima, nooit problemen mee, behalve wanneer ik CoD ga spelen. Het gaat goed t/m het laden van de serverslist, vervolgens krijg ik (erg vaak) de melding "Notice: connection to host lost" wanneer ik probeer te joinen. Hierna werkt er dus niets meer in het spel en ga ik terug naar Windows, waar vervolgens mijn netwerkconnectie niet meer werkt, ik ben verbonden met mijn wlan router maar heb geen internet meer totdat ik mijn adapter uitschakel en weer inschakel.

Op het net kom ik meer mensen tegen met dit probleem, zie bijvoorbeeld deze meneer, maar ik heb nog geen oplossing kunnen vinden.

Spellen als ETQW hebben hier totaal geen last van, dus ik vraag me af waarom het wel bij CoD games is.
Zojuist heb ik geprobeerd de laatste RaLink drivers te installeren maar dit had helaas geen effect.

Zou het laden van de serverslist zo enorm belastend zijn voor mijn connectie? Zo ja, is dit niet te filteren zodat ik alleen de eerste 100 servers krijg ofzo, servers buiten Nederland, Belgie en Duitsland boeien toch niet.

Een beetje hulp zou zeer gewaardeerd worden.
Met een bedraad netwerk is het waarschijnlijk opgelost, maar dat is helaas geen optie voor me.

Meer info over mijn setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-03 21:00
Wat je kunt doen is een andere draadloze beveiliging proberen.
Mocht dat geen verschil maken, probeer dan eens een andere MTU waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Banaan
Het probleem heeft zich niet meer voorgedaan na het posten van dit bericht, dus hopelijk heeft het zichzelf opgelost.

Wel een vraag mbt Burner NL zijn reactie. Waar en hoe zou je de MTU waarde dan moeten aanpassen? Ik heb begrepen dat dit de grootte is van de pakketjes die verstuurd worden, maar ik lees dat bij zowel te grote als te kleine pakketjes dat je performance verlies krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burner NL
Gezien het probleem weg is kun je de MTU waardes laten staan zoals het is.

In sommige uitzonderlijke gevallen kun je bij performance problemen oplossen door de MTU waarde aan te passen.
Onder Windows NT / 2000 / XP kun je de MTU waarde in het register aanpassen.
Voor Windows Vista en Windows 7 doe je dat via de commando netsh.
Voorbeeld:

netsh interface ipv4 set subinterface "naam van je netwerkverbinding" mtu=1430 store=persistent

• Sjaak_Banaan
Bedankt voor de hulp!

Helaas is het probleem toch niet verholpen, zojuist bij het laden van de servers weer eruit gekickt... :(

Ik heb geprobeerd DMZ aan te zetten in mijn router voor mijn vast ip, de laatste RaLink drivers gedownload en geïnstalleerd. Ook heb ik mijn draadloze beveiliging helemaal eraf gehad, maakte ook geen verschil.

Hoe weet ik was mijn default waarde is, voor het geval het slechter wordt en ik het weer zou willen herstellen?
De waardes zeggen me namelijk helemaal niets, zou niet weten welke waardes is kan proberen...

Komende week even met de adapter van mijn zusje proberen, die heeft de versie B2 (ik B1), mogelijk is er iets verbeterd.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjaak_Banaan op 18-11-2010 00:17 ]

• Burner NL
Het is wel handig om te vermelden welke router je gebruikt en hoe goed het signaal ontvangst is op je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Banaan
Ik heb de Linksys WAG325N en het signaal is uitstekend (Excellent). Zie ook mijn inventaris ;)
Vandaag de adapter van mijn zusje gekregen en nog geen problemen gehad, na het weekend zal ik nog wat meer testen.
Pagina: 1