Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Op dit moment heb ik een Rabobank Studentenpakket.

Onderdeel van dit pakket;
  • Europas (debet)
  • Rabocard (credit, Mastercard)
Gister voor het stappen slikte een pinautomaat mijn pas in. Dat zette me aan het denken. In februari ga ik een 20 weken stage lopen in Maleisië. Dan wil ik me indekken voor zulke grappen.

Nu zit ik er aan te denken om een tweede betaalrekening te openen bij of de ING (15 euro pj) of ABN Amro (11 euro pj) en een 2e CC aan te vragen bij American Express (Blue, 50 euro pj of Green, 65 euro pj?). Dit alles niet om meer krediet op te kunnen nemen maar meer om niet voor verassingen komen te staan, tien uur vliegen van thuis.

Wat zouden jullie in deze situatie doen? Een betaalrekening waar mijn geld opstaat zonder pas, is ook onbruikbaar dan kan ik het nog niet overboeken naar die tweede rekening. De kostten voor een 2e CC en of 2e rekening zijn wel te dragen alleen het moet wel zin hebben.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik zou inderdaad een 2de betaalrekening openen. Dat is inderdaad veel veiliger en makkelijker als je 1e kaart in het buitenland wordt ingeslikt. Dus gewoon doen. 15 euro voor deze extra zekerheid is een schijntje. Daar komt bij dat je bijvoorbeeld deze rekening ook kan gebruiken als je bijvoorbeeld gaat stappen.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik weet niet in hoeverre debet kaarten geaccepteerd worden in Maleisië, maar met mijn ING pas met Maestro kwam ik buiten Europa niet altijd even ver als ik zou willen... Een creditcard daarentegen wordt bijna altijd wel geaccepteerd.

Ik zou daarom een tweede cc er bij nemen welke niet gelijk is aan Mastercard. Je hebt namelijk ook nog het risico dat de Mastercard niet wordt geaccepteerd, net nadat je met al je nieuwe spullen bij de kassa staat ;)

Het voordeel van een creditcard als American Express is dat deze aan je eigen bankrekening kan worden gekoppeld, je hoeft daarvoor niet een nieuwe betaalrekening bij een andere bank te openen. Je kan vaak ook nog eens zo regelen dat er een automatisch incasso loopt naar je eigen betaalrekening en dus geen krediet opbouwt op de creditcard.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• traaymakers
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-11 14:27
Ik loop op het moment stage in Australië voor ongeveer 30 weken. Ik heb hetzelfde pakket bij de Rabobank en had dus alleen mijn cc en wereldpas bij me. Verder heb ik wel mijn ouders volmacht gegeven over mijn rekening mocht er iets zijn wat ik absoluut niet vanuit Australië kan regelen via internet.

In de eerste week heb ik hier een rekening geopend. Ik weet niet hoe makkelijk dat in Maleisië gaat maar het bespaart me hier in ieder geval ook aardig wat geld aangezien overmaken al gauw op minimaal 10euro uitkomt en je moet vaak ook wat bijbetalen voor pinnen. Nu pin ik gewoon een groot bedrag ineens en stort dat dan op mijn Australische rekening.

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Het is betaalpassen, één woord ;-)

Ik zou inderdaad ook nog een Visa of American Express aanvragen, dat verminderd de kans op problemen aanzienlijk naar mijn mening.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

• Bartjeee
  • Niet online
Bedankt voor de snelle reacties. Die 2e CC, anders dan een Mastercard gaat er wel komen. Mijn ervaring in het buitenland is dat een CC meer geaccepteerd is.

Alleen moet het een Visa of een American Express worden? In kosten maak dat niet veel uit. Wel zag ik dat American Express meerdere varianten aanbied een Blue en een Green. Volgens mij maakt het niet zo heel veel uit. Ook lijkt het erop dat een American Express niet echt een creditcard is, je betaalt alles per maand terug zonder mogelijkheid tot lenen. Dat is alleen maar mooi.

Vervolgens open ik ook een 2e rekening bij de ABN Amro. Ik geef mijn ouders die ook Rabobank hebben een volmacht van mijn Rabobank rekening. Mocht mijn Rabobank pas onbruikbaar worden heb ik nog twee CC's en een ABN Amro pas. Zei kunnen dan thuis geld op die ABN Amro rekening zetten.

Het moet dan wel heel gek lopen mocht ik iets niet betaalt krijgen.

[ Voor 28% gewijzigd door Bartjeee op 14-11-2010 23:51 ]

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:28
Volgens mij wordt een Visa op meer plekken ter wereld geaccepteerd dan American Express of Mastercard, maar je kan even google gebruiken om te checken hoe het zit in Maleisie. Vorig jaar in Zambia en Botswana was Visa eigenlijk het enige wat geaccepteerd werd (bij pinautomaat bij bank). In Namibie en Zuid-Africa was mastercard ook geen probleem.

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04:07
Kijk ook eens naar de ASN bank, geeft 1% rente op je rekening courant en als je voor 1 januari afsluit ook nog 50% korting op je bank en op je CC kosten (visacard)
Dus € 0,75 /mnd voor de bankrekening en € 10 voor je CC voor een jaar, ben je voor € 19 klaar.
Creditcard is overigens ook los verkrijgbaar.

~KLIK~

(en nee ik werk er niet, wel m'n rekeningen daar lopen)

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:52
Ik geloof dat American Express sowieso het niet heeft op creditcards verstrekken aan studenten. Ik kan het verkeerd hebben natuurlijk :)

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:12
Backpacker schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:41:
Het is betaalpassen, één woord ;-)

Ik zou inderdaad ook nog een Visa of American Express aanvragen, dat verminderd de kans op problemen aanzienlijk naar mijn mening.
Zorg er dan op z'n minst voor dat je zelf geen stomme fouten maakt wanneer je die van iemand anders verbetert :z .

OT:

Mijn ervaring is ook dat je aan betaalpassen niet altijd evenveel hebt, met een credictcard kom je meestal een stuk verder. En inderdaad, wanneeer je voor langere tijd in een land verblijft is het wel zo handig om daar een rekening te openen.

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
traaymakers schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:37:
In de eerste week heb ik hier een rekening geopend. Ik weet niet hoe makkelijk dat in Maleisië gaat maar het bespaart me hier in ieder geval ook aardig wat geld aangezien overmaken al gauw op minimaal 10euro uitkomt en je moet vaak ook wat bijbetalen voor pinnen. Nu pin ik gewoon een groot bedrag ineens en stort dat dan op mijn Australische rekening.
Wereldpas is wereldwijd gratis pinnen, tenminste 2 jaar geleden is er bij mij ook niets extra afgeschreven voor het pinnen in australie. Pinautomaten kunnen wel wat rekenen maar dat hangt niet af van de bank waar jij bij bent maar meer van de automaat, is een soort van servicekosten.

CC wordt meestal wel geaccepteerd, zorg dat je je CC en betaalpas +geld niet in 1 plaats bijhoud maar gewoon op 2 plaatsen, moneybelt + "wallet" werkt best aardig dan ben je als je gerolt wordt tenminste maar 1 van de 2 kwijt ipv beiden.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
American Express wordt niet overal geaccepteerd, houdt daar rekening mee ;)

Hotels en dergelijke pakken ze bijna allemaal, alleen hoor ik van collega's dat sommige restaurants in het buitenland moeilijk doen.

K to the KillaZ

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:46

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ik zou eerder voor VISA gaan ipv AE,Met visa ben je gewoon wat zekerder dat deze geaccepteerd wordt.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:09

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Met AE is er inderdaad nog weleens een uitdaging, maar nog nooit problemen gehad bij PIN automaten in het buitenland.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Yodah
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:08
In Maleisie zou ik sowieso weinig problemen verwachten. De financiele infrastructuur is daar prima op orde (ook buiten Kuala Lumbur wel redelijk), heb nooit problemen gehad met pinnen en Mastercard werd ook overal geaccepteerd. Als je toch een backup wilt dan zou ik inderdaad ook VISA boven AE verkiezen, in Maleisie zijn ze niet altijd blij met AE.

• traaymakers
Shadowhawk00 schreef op maandag 15 november 2010 @ 09:37:
[...]

Wereldpas is wereldwijd gratis pinnen, tenminste 2 jaar geleden is er bij mij ook niets extra afgeschreven voor het pinnen in australie. Pinautomaten kunnen wel wat rekenen maar dat hangt niet af van de bank waar jij bij bent maar meer van de automaat, is een soort van servicekosten.

CC wordt meestal wel geaccepteerd, zorg dat je je CC en betaalpas +geld niet in 1 plaats bijhoud maar gewoon op 2 plaatsen, moneybelt + "wallet" werkt best aardig dan ben je als je gerolt wordt tenminste maar 1 van de 2 kwijt ipv beiden.
Ja klopt pinnen kan gratis hoewel de meeste banken toch wat extra vragen. Er staat een pinautomaat bij het bedrijf waar ik stage loop en er is ook een bank gevestigd. Ik pin meestal iets van 700 AUD (om dan meteen te storten op mijn Australische rekening) en moet dan 1,50 per transactie bijbetalen maar dat zouden Australiers die niet bij die bank zitten ook moeten. Deze kosten worden in de nabije toekomst waarschijnlijk afgeschaft: http://www.theaustralian....ry-fn59niix-1225953825717

• swtimmer
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Shadowhawk00 schreef op maandag 15 november 2010 @ 09:37:
[...]

Het pinnen in vreemde valuta kost wel geld. Zo betaal ik hier in de UK altijd 2 euro als ik ponden uit de muur haal met mijn studenten wereldpas. Ik gok dan dat dit niet alleen met ponden is....

edit ik zie het volgende onder studenten zijn:
http://www.rabobank.nl/pa...n/betalen/voor_studenten/

[ Voor 6% gewijzigd door swtimmer op 15-11-2010 12:08 ]

• traaymakers
Betalen met uw Europas gratis 1% koersopslag

Ik zie het nu ook, nog niets van gemerkt :) zal wel verrekend worden bij het pinnen maar moet zeggen dat ik mijn saldo niet zoveel bekeken heb hier.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 16:13
Of je vraagt een extra Europas (tegenwoordig Wereldpas?) aan op je Studentenrekening; stuk goedkoper dan een 2e rekening en je hoeft niet te knoeien met geld op rekening A en rekening B?

[ Voor 7% gewijzigd door Uberprutser op 15-11-2010 12:32 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:00

Stewie!

Keen must die!

Opletten met AMEX: ze hebben alleen ondersteuning tijdens kantooruren. Dus als op vrijdag na 6 uur iets gebeurd, dan kan je het hele weekend geen gebruik maken van de kaart. In het buitenland wilt AMEX nog wel eens vaker gek doen met de kaart blokkeren.

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:28
Een kleine opmerking over de ING. Een ING rekening voor studenten is gewoon gratis ;) Heb alleen geen idee of de CC bij hun van Mastercard of Visa is. Heb zelf namelijk een MC van de ANWB.

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• Bartjeee
  • Niet online
Ophidian schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:47:
Een kleine opmerking over de ING. Een ING rekening voor studenten is gewoon gratis ;) Heb alleen geen idee of de CC bij hun van Mastercard of Visa is. Heb zelf namelijk een MC van de ANWB.
Om in aanmerking te komen voor een studentenrekening moet ik mijn stufi daar laten storen. Ik betaal liever 15 euro per jaar, dan met de IB-groep contact op te nemen.

Ik denk dat ik via ICS een Visa kaart regel en bij de ABN Amro een 2e rekening open. Waarom ik de ABN Amro boven de ING verkies weet ik niet. Heb vroeger bij de Postbank gezeten en dat was toen allemaal niet geweldig geregeld.

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Juist vanuit het buitenland gebruik je liever de ING dan de ABN! :)
Wel wat minder veilig, maar daarentegen wel betere toegang.

[ Voor 31% gewijzigd door Stewie! op 15-11-2010 17:56 ]

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Stewie! schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:39:
Opletten met AMEX: ze hebben alleen ondersteuning tijdens kantooruren. Dus als op vrijdag na 6 uur iets gebeurd, dan kan je het hele weekend geen gebruik maken van de kaart. In het buitenland wilt AMEX nog wel eens vaker gek doen met de kaart blokkeren.
Weet je dit zeker? Ik zelf zit bij AMEX UK (MBNA) en die hebben gewoon een 24/7 nummer. Kan me niet voorstellen dat AMEX NL geen telefoonnummer heeft waarop je diefstal of vermoede van fraude kan vermelden.

/edit, AMEX levert trouwens bij verlies/diefstal binnen 24uur een nieuwe kaart, waar ook te wereld.

[ Voor 8% gewijzigd door swtimmer op 15-11-2010 18:38 ]

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

swtimmer schreef op maandag 15 november 2010 @ 18:30:
[...]

Weet je dit zeker? Ik zelf zit bij AMEX UK (MBNA) en die hebben gewoon een 24/7 nummer. Kan me niet voorstellen dat AMEX NL geen telefoonnummer heeft waarop je diefstal of vermoede van fraude kan vermelden.
Bij AMEX kan je zeker 24x7 je kaart uitzetten. Je kan echter niet 24x7 hun fouten laten herstellen.

Praktijk voorbeeld: je bent op reis en AMEX vind het niet fijn dat jij in de Apple winkel een oplader voor je iPad koopt op vrijdag middag. Vervolgens zetten zij ongevraagd jouw kaart uit (blokkade om jou te beschermen) waardoor je je hotel, huurauto, benzine, eten, vaste leveranciers, shoppen niet meer kan betalen. Om jou te helpen doen ze dat, maar maandagochtend 10:00 mag je ze weer bellen hoor, en dan na enkele malen doorverbonden te worden zeggen ze dat de kaart weer werkt. Wat die natuurlijk niet doet tot je derde belletje.

Om je extra van dienst te zijn sluiten ze om 18:00, dus als je aan de andere kant van de wereld bent mag je 's nachts opstaan om met ze te bellen. AMEX NL heeft een slechte ondersteuning dus.
Verder ben ik tevreden over hun product, puur de service is buitengewoon restrictief. Om een indruk te geven, de kaart krijgt elke maand 200 000 membership reward punten er bij, en die punten zijn de enige reden dat ik AMEX gebruik.

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Dan is AMEX NL duidelijk een stuk slechter (waarschijnlijk kleiner) dan AMEX UK. Ik heb gewoon kunnen bellen (activeren) op een zondag morgen. Met het grootste verschil dat als ik normaal mijn bank bel ik iemand uit India aan de lijn krijg maar bij AMEX gewoon een engelsman en ik dus gewoon duidelijk kon verstaan wat de vragen waren. Wel viel me op dat AMEX veel vrijer is qua krediet geven (ik kreeg standaard bijna 2x mijn maandsalaris) en er direct tijdens het eerste gesprek werd vermeld dat dit krediet makkelijk omhoog kon als ik een keer wat groots moest kopen of wat langer op vakantie ging. Moet zeggen dat ik tot op heden erg tevreden ben met hun service en manier van dingen afhandelen. Maar blijkbaar is dat per land verschillend...

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

De NL organisatie is inderdaad kleiner.
Overigens is kredit ook per land verschillend. In de US kreeg je tot 2 jaar terug een krediet van ~80 000 USD per kaart (max 5), nu is dat standaard ~2000 per persoon. Groot verschil dus!

• Bartjeee
  • Niet online
Stewie! schreef op maandag 15 november 2010 @ 18:45:
[...]
Om een indruk te geven, de kaart krijgt elke maand 200 000 membership reward punten er bij, en die punten zijn de enige reden dat ik AMEX gebruik.
Voor iedere bestede euro krijg je punten? Waar kun je die punten op inwisselen?

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

• franssie
  • Laatst online: 10:52

franssie

Save the albatross

punten kan je inwisselen voor gadets, het gebruikelijke reisspul en zo - stel je er niet heel van voor, het is voornamelijk pas interessant als je zakelijk gebruik maakt van de kaart en er veel op uitgeeft.

Ik heb zelf AE en VISA en ik zou ook adviseren om voor de visa te gaan, al is het omdat een puur amerikaanse kaart niet overal geaccepteerd word (is in islamitische landen echt een overweging) of zelfs aangeboden mag worden (zoals in Cuba mag AE geen zaken doen, iig toen ik er was maar dat is al even terug, amerikanen hebben van die kromme wetten).
Daarnaast heb ik erg vervelende ervaringen met de AE, ding wordt om de raarste redenen en fouten van hun kant geblokkeerd, mag jij uitzoeken wat er aan de hand is (die gaat er binnenkort ook uit, komt een Mastercard voor in de plaats).

[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 15-11-2010 19:58 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:54

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ophidian schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:47:
ING = MasterCard

Nog een tip: mocht je een auto gaan huren, denk eraan dat je bestedingsruimte voldoende groot is. Stond bij mij paar jaar terug veel te krap (1000 euro), waardoor de borg van de auto niet op m'n kaart gezet kon worden..
Of je dan (als student) 2 CC's kunt regelen vraag ik me af, de bank moet je iig als kredietwaardig beoordelen.

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Bartjeee schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:33:
[...]

Om in aanmerking te komen voor een studentenrekening moet ik mijn stufi daar laten storen. Ik betaal liever 15 euro per jaar, dan met de IB-groep contact op te nemen.
Dat is niet waar, wanneer je kunt bewijzen dat je student bent (oftewel verklaring van inschrijven opsturen) is dit al voldoende.

• Falcon
  • Laatst online: 12:09

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Trouwens check ook even je reisverzekering. Hier zit vaak een regeling in die ervoor kan zorgen dat je toch contact geld kunt krijgen in geval van vermissing of diefstal van je pas.

Storten zij namelijk het geld naar de bank in het plaatsje waar je bent en daarna kan jij geld ophalen bij deze bank. Wel tegen een bepaalde rentepercentage overigens ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 21:27
Ik heb zelf geen problemen gehad om in Maleisie geld op te nemen met zowel een Mastercard en een Maestro kaart. Volgens mij kun je bij alle geldautomaten terecht met een Maestro en is is pinnen in Maleisie gewoon veilig.

Ik had alleen een CC en een bankpas mee maar was maar 4 weken weg, wat het risico aanzienlijk verkleint.

Als ik jou was zou ik in ieder geval even contact opnemen met je bank zodat ze kunnen vertellen in hoeverre het mogelijk is om een nieuwe CC of bankpas naar het buitenland op te sturen en wat de mogelijkheden zijn voor "noodopnames", meestal zijn noodopnames vanuit de reisverzekering en vanuit de bank mogelijk.

Kortom: Ik denk dat een extra betaalrekening niet nodig zal blijken, over het algemeen kun je ook met de middelen die je nu hebt zorgen dat je niet zonder geld komt te zitten.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:56

Reptile209

- gers -

Ook nog even iets om in je achterhoofd te houden: met meer passen loop je (iets) meer risico bij diefstal/overval/enz. Je hebt eigenlijk twee opties voor je extra passen: bij je houden (dus ook kwijt bij overval/zakkenrollen e.d.) of in je hotel laten. Bij de laatste optie loop je weer het risico dat je een vermissing pas laat opmerkt, met alle gevolgen vandien. Bij problemen moet je meer moeite doen om de hele zwik te blokkeren.

Volgens mij is het nuttiger om het adres en telefoonnummer van de Nederlandse ambassade/consul ter plaatse bij je te hebben. Die kunnen - dacht ik - ook zorgen voor eerste hulp bij geen geld. En anders zijn er altijd nog de WesternUnions van deze wereld waarmee familie geld naar je kan sturen.

Zo scherp als een voetbal!

• Bartjeee
  • Niet online
Zo even een update;
  • Rabobank Maestro check
  • ABN AMRO Maestro check
  • Rabobank Mastercard check
  • ICS Visacard fail
Kreeg een brief van ICS dat ik minimaal 1100 euro had moeten verdienen de afgelopen drie maanden om in aanmerking te komen. Heel begrijpelijk natuurlijk. Volgens de brief heb ik dat de afgelopen maanden niet gedaan. Toevallig heb ik afgelopen maanden veel kunnen werken en die grens wel gehaald maar wel met over uren (parttime studenten contract) dus snap dat ze dat niet meetellen. Wat ik wel raar vind is dat ze me geen pas aanbieden met een lager krediet, dan hebben ze me alvast als wellicht levenslange klant. Mocht ik in een gebied in de wereld komen waar de Visa veel gebruikt wordt dat stort ik er toch geld op? Zal er eens achteraan bellen.

Verwijderd

Ik ben heel tevreden met betaalpakket van de ING waar ik ook een credit card bij heb en pinnen in buitenland is gratis, maar je betaald wel die koersopslag van 1%, dus kan denk ik wel lonen om wat euro's vanuit NL mee te nemen en daar wisselen.

Bij ING kon ik trouwens gewoon credit card krijgen met limiet van € 500, hiervoor had ik geprobeerd een visa card via mijn oude zorgverzekering te krijgen maar dat werd niet goed gekeurd en heb ik maar betaal pakket bij de ING genomen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 14:36 ]

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:31

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Licht wel je bank in dat je daar heen gaat. Hoewel je nu redelijk ingedekt zit, zouden ze achterdochtig kunnen worden bij opnames van grote bedragen in het buitenland.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1