Verzet tegen bodyscanners groeit in VS: Foutieve informatie

Pagina: 1
Acties:

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-02 16:09
Beste,

het nieuwe nieuwsbericht over de bodyscanners (nieuws: Verzet tegen bodyscanners groeit in VS) is gebaseerd op wat onzinfeiten, maar het volgende wil ik graag even heel erg duidelijk maken, en dit zou dan ook zsm erbij moeten komen:

Schiphol maakt GEEN gebruik van Bodyscanners!

Ik ben zelf beveiligingsbeambte op Schiphol, en wat wij gebruiken zijn Securityscans, deze maakt gebruik van geluidsgolven die weerkaatsen op het lichaam en andere objecten, maar niet standaard kleding (leren broeken zijn dus niet echt geliefd bij ons) en kunnen daardoor objecten gevonden worden in de broekzakken.

Dat we naakte lichaamsdelen zien is IN NEDERLAND een leugen! wat wij zien, en de passagier zelf ook (!) is dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.nctb.nl/Images/ProVision%20Mannequinklein_tcm91-247666.jpg

Wegens het stukje:
"De bodyscanners zijn volgens de Amerikaanse autoriteiten bedoeld om aanslagen te voorkomen; in tegenstelling tot metaaldetectoren kunnen er bijvoorbeeld ook gevaarlijke vloeistoffen en explosieven van kunststof mee worden gedetecteerd. De scanners werden onder andere op Schiphol versneld ingevoerd na een mislukte aanslag aan boord van een vliegtuig, op eerste kerstdag vorig jaar. Op verzoek van de Verenigde Staten moeten reizigers die naar de VS wilden vliegen door een bodyscanner, maar ook op sommige vluchten naar het Verenigd Koninkrijk kan vrijwillig worden gekozen voor een scanner. Een reiziger die dat niet wil zal gefouilleerd worden."
zou ik willen wensen dat dit wordt aangepast, dit creëert onnodig angst en paniek over een totaal niet gebruikte machine! Dit is het vergelijken van een vrachtwagen met een bus, omdat er een andere vorm van straling gebruikt wordt, een ander beeld en een andere werkwijze.

MVG
Marvin Jansen
G4S Aviation Security werknemer.

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Zover ik het nu weet heb je eigenlijk alleen een mogelijk steekhoudend argument wat betreft de beelden die beambten zien. Daar wordt echter eigenlijk helemaal niet over gesproken in het artikel, dus dat zou mogelijk een 'leugen' kunnen zijn, maar niet iets wat in dit artikel wordt beweerd.

De woorden 'bodyscanner' en 'securityscanner' zijn volgens mij gewoon synoniemen, dus die kunnen gewoon door elkaar gebruikt worden. De straling is ook niet wezelijk anders, het zijn radiogolven (populair: geluidsgolven) en dan specifieker (bij de meeste scanners; ook die op Schiphol) millimetergolf-straling (EHF).

Ik zie dus eigenlijk niet zo veel problemen met dit artikel.

[ Voor 22% gewijzigd door Cadezo op 15-11-2010 00:02 ]

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 14:56
Crazy-Al schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:29:
Schiphol maakt GEEN gebruik van Bodyscanners!

(...)
zou ik willen wensen dat dit wordt aangepast, dit creëert onnodig angst en paniek over een totaal niet gebruikte machine! Dit is het vergelijken van een vrachtwagen met een bus, omdat er een andere vorm van straling gebruikt wordt, een ander beeld en een andere werkwijze.
Is precies dezelfde techniek (ehf)...

Ik ben helemaal geen stagiair

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 08:49
Nouja zelfde techniek, maar hij krijgt toch wel heel wat anders te zien dan die bodyscanners uit de V.S. Uit deze afbeelding kan ik niet eens afleiden of het een vrouw of man was.

~ Mijn prog blog!