Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoeiWoei
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08-2023
Goede avond,

Na lang op google te hebben gezocht kan ik niks vinden over het probleem wat ik heb en ik vroeg mij af of de tweakers hier misschien een antwoord hebben voor mij?

het probleem is het volgende:
Een kennis van mij kwam met de vraag over hoe hij .lay bestanden kan openen in photosop en/of indesign omdat hij dit aangeleverd krijgt van een klant en hij er niet achter kan komen.
Volgens deze klant moet dit kunnen omdat een vorige designer dit wel gedaan.

Nu heb ik een kleine 3 uur google afgezocht maar kan totaal geen handige informatie vinden op het feit dat het iets met tiff bestanden te maken heeft.

Nu heb ik het bestand hernoemd naar .tiff en dan opent hij deze prima maar hij gaf aan dat dit bij de klant problemen oplevert omdat ze dan niet meer met gemak een low res plaatje kunnen vervangen met een high res plaatje. Zo heb ik dit tenminste begrepen, ben zelf programmeur en niet handig met grafische soort dingen :+

Heeft iemand hier misschien een idee hoe deze bestanden geopend kunnen worden in photoshop/indesign ? :)

Bij voorbaat alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-06 21:48

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Je hebt zelf al uitgevonden hoe ze te openen in photoshop. Het probleem zit hem dat de klant hem achteraf weer wilt kunnen bewerken in het programma waar het oorspronkelijk uit is gegenereerd.

Ik zou zelf beginnen met meer wat informatie op te vragen bij de klant. Uit welk programma komt het .lay bestand, hoe deed de vorige designer dit en misschien zijn er converters om het origineel in tact te laten.

Ook interessant om te weten wat de kennis doet met het bestand en waarom de klant het dan weer in exact hetzelfde formaat terug wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-06 08:55
op http://filext.com/file-extension/lay staat een lijstje met welke programma's die extensie gebruiken...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoeiWoei
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08-2023
Bedankt voor jullie reacties.

Mijn kennis heeft gezien de moeite besloten bij de klant aan te geven niet te kunnen werken met .lay bestanden en dat ze maar .tiff bestanden moeten aanleveren omdat dit gangbaarder is.

Wel ben ik er achter gekomen dat het gaat om photoshos cs3 voor apple bestanden. Tenminste dat is wat adobe bridge aangeeft :)