Goedkoopste manier persoonlijk mailadres

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsql
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:23
Beste tweakers,

Om bepaalde zaken te scheiden zou ik graag een "net" mail adres willen aanmaken. Momenteel gebruikt ik nickname@hotmail.com en dit staat simpelweg niet mooi op bijvoorbeeld grote rapporten. Vandaar dat ik graag iets als Voornaam@achternaam zou willen gebruiken. Om iets dergelijks te realiseren neem ik aan dat ik een domeinnaam zou moeten registreren. ik heb al bij verschillende hosts gekeken en het gemakkelijkste lijkt mij het goedkoopste pakket op freehostia.com. De enige kosten die ik dan zou moeten maken zijn 10dollar per jaar voor het domein. Mijn vraag is dan ook of ik juist redeneer en of er misschien een makkelijkere/goedkopere manier is om dit te realiseren?

P.S ik denk dat ik dan inlog bij freehostia om mijn mail te checken, maar ik neem aan dat dit automatisch doorgestuurd kan worden naar bijvoorbeeld Mail op mijn mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-06 07:03

Nik

En een zakelijk e-mailadres is niet mogelijk? Schrijf je die rapporten voor een bedrijf? Wellicht kan je werkgever iets voor je betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:38
Hier zou ik het doen. Krijg je een mooie Google Apps for Your Domain account, Exchange en de uptime van Gmail (en die is zoals we allemaal weten, flink hoog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon een domeintje regelen waarbij je een mailbox hebt. Die host die je aanhaalt heeft op dat abo geen SMTPserver voor zover ik zie, maar meestal kun je die van je ISP wel gebruiken.

Op die manier heb ik ook gewoon voornaam@achternaam.be in gebruik en dat gaat prima, en staat imho beter dan iets als nick @ hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsql
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:23
Allereerst dank voor de snelle reacties,
Nik schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:22:
En een zakelijk e-mailadres is niet mogelijk? Schrijf je die rapporten voor een bedrijf? Wellicht kan je werkgever iets voor je betekenen?
Wellicht, alleen zou ik graag ook niet-werk gerelateerde mails hiermee versturen, gewoon een net e-mail adres.
thaan schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:23:
Hier zou ik het doen. Krijg je een mooie Google Apps for Your Domain account, Exchange en de uptime van Gmail (en die is zoals we allemaal weten, flink hoog).
Ga ik een even bekijken, dank.
Terw_Dan schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:23:
Gewoon een domeintje regelen waarbij je een mailbox hebt. Die host die je aanhaalt heeft op dat abo geen SMTPserver voor zover ik zie, maar meestal kun je die van je ISP wel gebruiken.

Op die manier heb ik ook gewoon voornaam@achternaam.be in gebruik en dat gaat prima, en staat imho beter dan iets als nick @ hotmail.com
Dank voor de reactie, maar ik denk dat ik toch voor iets simpels ga als een online host waar ik gewoon 10 euro per maand betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:47
Zelf heb ik een abonnement bij one.com, hosting en email, voor 1,25 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb zelf ook wel eens over one.com lopen denken. Hoe bevalt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb er al een aantal jaren mijn hosting en ookal gebruik ik het niet heel druk heb ik nog nooit problemen gehad :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-07 11:20

Sorbo

Uw hulp in huis!

Versio.nl. Ik win :)

50 cent per maand voor de hosting, + een euro of 4 per jaar voor een domeinnaam.

Heb 'm zellef ook, bevalt prima :)

Edit: Ik wil toch winnen, dus maar even uitbreiden:

Versio heeft standaard al Roundcube voor je geinstalleerd staan, welke mij erg goed bevalt (samen met een hoop andere lui, volgens mij is t een van de meest gebruikte webmailclients ;))

[ Voor 40% gewijzigd door Sorbo op 14-11-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Freehostia is gratis en je hoeft je domein daar niet te registreren. Wel is het regelmatig langzaam en down (de webhosting, mail heb ik nooit gebruikt). Persoonlijk zou ik gewoon een domeintje regelen waar het goedkoop is (transip bijvoorbeeld) en Google Apps nemen. Dan heb je gmail met een persoonlijk e-mailadres.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wat is er mis met voornaamachternaam@gmail.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Als het niks mag kosten: is voorletter(punt)achternaam@gmail.com nog vrij? :)

Sander! :(

[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 14-11-2010 22:45 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379651

Sorbo schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:42:
Versio.nl. Ik win :)

50 cent per maand voor de hosting, + een euro of 4 per jaar voor een domeinnaam.

Heb 'm zellef ook, bevalt prima :)
Wij hosten 75,194 websites van 7,371 klanten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wat is het verschil met hotmail? Een domeintje kost 6 euro per jaar en met Google Apps kun je daar gmail op krijgen. Lijkt me beter omdat als Gmail ooit slechter of duur wordt je dan op kunt stappen wat met een gmailadres niet kan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Kun je bij one.com of versio ook een eigen mailserver draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

Google Apps is ideaal! Zeker eens een kijkje nemen, oldsql!

See you in another life, brother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:47
Je kunt bij one.com je eigen server draaien, dan forward je je mail naar een ip adres (uitleg technisch niet correct). Ik heb 2 one.com domeinen, 1 zakelijk, die is alleen een domeinnaam, en onze exchange server doet de mail. Op mijn privé account gebruik ik de one.com mail, via IMAP. Oja, heb trouwens nog een derde one.com domein, en die heb ik ingesteld als google apps, maar die gebruik ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372687

@Kharay1977
1000+ websites per klant. Zelfs als je telt als famjansen.nl, papa.famjansen.nl, mama.famjansen.nl, zoonlief.famjansen.nl, parkiet.famjansen.nl, etc, dan wordt dat nogal krap. Krijg dan een beetje een verkeerd gevoel bij zo'n host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-07 20:37

T.C

Misschien is een mail domain van strato ook een optie.

Zelf gebruik ik die al een jaar of 4, toen kostte het nog €0,50/maand.
Bij dit pakket wordt zowel IMAP, POP3 en webmail voor onderweg ondersteund.

Bij dit maand bedrag zit de domein naam inbegrepen, en voor zover ik weet op eigen naam geregistreerd.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Sander schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:44:
Wat is er mis met voornaamachternaam@gmail.com?
Staat zo enorm onprofessioneel. Als student kan dat nog wel hoewel ik het daar ook ten zeerste af zou raden. Een eigen domeinnaam staat gewoon echt vele malen beter. Zeker als het minder dan 10 euro per jaar kost. Zelf heb ik voornaamachternaam.nl geregistreerd bij mijndomein.nl, kost me net iets minder dan 10 euro per maand en via daar Google Apps ingesteld. Tot 50 mail adressen op mijn domein en op elk mail adres gewoon eigen agenda en contacten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Forwarden naar IP adres? Ik bedoel gewoon een mailserver als bijv. hMailServer waar je met een gewone POP-client je mail kunt ophalen en er evt. ook een eigen Webmail front-end als SquirrelMail aan kunt plakken. Dat heb ik thuis om mijn test/pruts WAMP-servertje ook draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb zelf @voornaam.name via DirectNIC (iets van $20/jaar) en draai thuis een Exchange server voor dat domein. Intussen heb ik voor mijn mobieltjes ook gambieter at gmail, en heb er nu ook een mooi engelstalig woord omdat die Nederlandse woorden zo slecht gespeld worden door buitenlanders ;) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Tsurany schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:00:
[...]

Staat zo enorm onprofessioneel. Als student kan dat nog wel hoewel ik het daar ook ten zeerste af zou raden. Een eigen domeinnaam staat gewoon echt vele malen beter. Zeker als het minder dan 10 euro per jaar kost. Zelf heb ik voornaamachternaam.nl geregistreerd bij mijndomein.nl, kost me net iets minder dan 10 euro per maand en via daar Google Apps ingesteld. Tot 50 mail adressen op mijn domein en op elk mail adres gewoon eigen agenda en contacten.
Ongeloofelijk wat een blaat argument. Gmail is volledig ingeburgerd en in de wereld met zakelijke proffesionals waar ik werk wordt zeer veel gebruik gemaakt van @me.com en gmail adressen. Het gaat om functionaliteit niet om uitstraling. Als zzp'er kan je daar prima mee uit de voeten, mensen huren in je in voor jou als persoon en je bedrijfsnaam of domeintje intresseert ze niet. Uiterlijk schoon is slechts vertoon... Ikheb ook een persoonlijke domeinnaam, maar gebruik hem nooit, gewoon gmail en heb er nog nooit commentaar op gehad. Als ik jouw redenatie volg moet ik ook een eigen website opzetten ipv linkedin te gebruiken als online cv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sander schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:07:
Ongeloofelijk wat een blaat argument. Gmail is volledig ingeburgerd en in de wereld met zakelijke proffesionals waar ik werk wordt zeer veel gebruik gemaakt van @me.com en gmail adressen. Het gaat om functionaliteit niet om uitstraling.
Je maakt dezelfde fout als degene waar je op reageert, door alleen zwart en wit te zien. In sommige gebieden is Gmail geen bezwaar, in andere gebieden is het een no-go area. In mijn vakgebied suggereert het dat je niet meer aan een onderzoeksinstelling bent verbonden of dat collega's niet mogen weten dat je een artikel verstuurd hebt.

Ik gebruik gmail als forwarder voor als ik weg ben van werk, maar niet als officieel adres.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Ongeloofelijk wat een blaat argument. Gmail is volledig ingeburgerd en in de wereld met zakelijke proffesionals waar ik werk wordt zeer veel gebruik gemaakt van @me.com en gmail adressen. Het gaat om functionaliteit niet om uitstraling. Als zzp'er kan je daar prima mee uit de voeten, mensen huren in je in voor jou als persoon en je bedrijfsnaam of domeintje intresseert ze niet. Uiterlijk schoon is slechts vertoon... Ikheb ook een persoonlijke domeinnaam, maar gebruik hem nooit, gewoon gmail en heb er nog nooit commentaar op gehad.
Dat het volledig ingeburgerd is betekent nog niet dat het een stuk minder professioneel staat. Ik zou het belachelijk vinden als iemand mij voor iets zakelijks vanaf een gmail adres e-mailt, zeker als ze zelf een eigen domeinnaam hebben. Je zal er inderdaad geen commentaar bij krijgen maar veel mensen zullen er toch gedachtes bij hebben. Als iemand niet eens een goed mail adres regelt wat zal er dan nog meer zijn wat niet goed geregeld is?
Als ik jouw redenatie volg moet ik ook een eigen website opzetten ipv linkedin te gebruiken als online cv?
Wat een stupide argument, snap je zelf hopelijk ook wel?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat het volledig ingeburgerd is betekent nog niet dat het een stuk minder professioneel staat.
Alhoewel het uiteraard iets professioneler staat om een eigen domeinnaam te gebruiken, zeker als dit je achternaam is moet je het ook weer niet overschatten.

Niet zo bijzonder veel mensen slaan echt extreem veel acht op het exacte email adres dat je gebruikt, voegen het gewoon domweg toe aan hun adresboek en klikken het vanuit daar als ze je een mailtje willen sturen.

Ja, het is iets professioneler, maar, het is zeker niet belangrijk genoeg om er nou echt veel geld aan uit te geven. Tenzij email aan je persoonlijke adres (waar het hier om ging dus) betrokken is bij je inkomsten of iets dergelijks. Als ZZP-er oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 16:52

E-Rick

I love it :7

Simpel. Domeinnaam registreren, de goedkoopste die je kan vinden. Wel zorgen dat je zelf DNS-servers in kan stellen. Vervolgens mailforward instellen via zoneedit.com (gratis) en laten forwarden naar gmail. Tenslotte in gmail "send as" instellen als je ook wil versturen vanuit je eigen adres. Enige minpuntje is dat het niet een echte "send as" is maar een "send on behalf", je gmailadres zit dus wel in de headers en is in sommige mailclients ook zichtbaar.

Choose life - Shapeways shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook een leuke aanpak inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

E-Rick schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:33:
Simpel. Domeinnaam registreren, de goedkoopste die je kan vinden. Wel zorgen dat je zelf DNS-servers in kan stellen. Vervolgens mailforward instellen via zoneedit.com (gratis) en laten forwarden naar gmail. Tenslotte in gmail "send as" instellen als je ook wil versturen vanuit je eigen adres. Enige minpuntje is dat het niet een echte "send as" is maar een "send on behalf", je gmailadres zit dus wel in de headers en is in sommige mailclients ook zichtbaar.
Dus Google Apps gebruiken, dan heb je dat minpuntje niet en heb je ook geen extra schakel waar storingen en vertragingen in kunnen gaan zitten (die forward)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Tsurany schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:00:
[...]

Onzin. Voor een persoonlijk e-mailadres is een dergelijk adres prima acceptabel om te gebruiken in een professionele setting (zoals je CV). Inderdaad is het gebruik van een dergelijk adres als bedrijf imo not done. Maar als persoonlijk adres is het prima. En de TS wil een persoonlijk adres. Let wel: voornaam(achternaam)@, niet een willekeurige nickname. Dat kan natuurlijk soms ook wel maar dat ligt heel sterk aan wat je aan 't doen bent.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
E-Rick schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:33:
[...]
Tenslotte in gmail "send as" instellen als je ook wil versturen vanuit je eigen adres. Enige minpuntje is dat het niet een echte "send as" is maar een "send on behalf", je gmailadres zit dus wel in de headers en is in sommige mailclients ook zichtbaar.
Dit hoeft sinds ongeveer anderhalf jaar (!) al geen probleem meer te zijn, je kunt gewoon je instellen dat mails via je eigen smtp-server worden verstuurd: http://gmailblog.blogspot...ther-address-without.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:00

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik wil een eigen domein hebben omdat ik dan de rest van mijn leven hetzelfde e-mailadres kan blijven gebruiken. Misschien is google over 20 jaar wel failliet en gmail.com eigendom van al-qaida, als je dan $10.000.000 erft van een afrikaans prins dan krijgen zij de e-mail.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 15 november 2010 @ 01:11:
Ik wil een eigen domein hebben omdat ik dan de rest van mijn leven hetzelfde e-mailadres kan blijven gebruiken. Misschien is google over 20 jaar wel failliet en gmail.com eigendom van al-qaida, als je dan $10.000.000 erft van een afrikaans prins dan krijgen zij de e-mail.
Dat is ook een overweging. Mijn moeder heeft van mij @roepnaammeisjesnaam.nl gekregen (roepnaamaangetrouwdeachternaam was al bezet door een kunstenares ;) ), mijn broertje heeft @roepnaamachternaam.nl, en ik heb ook @roepnaamachternaam.nl naast de @roepnaam.name. Daar heb ik graag geld voor over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 15 november 2010 @ 01:11:
omdat ik dan de rest van mijn leven hetzelfde e-mailadres kan blijven gebruiken
Klinkt leuk op papier, maar, tenzij je verwacht binnen nu en 20 jaar dood te zijn - het Internet is echt niet een eeuwig leven beschoren in zijn huidige vorm.

Daarmee is ook het concept email adres echt geen eeuwig leven beschoren.

Trust me, tegen de tijd dat je echt kunt spreken over het einde van je leven hebben we daar toch iets iets anders voor in de plaats gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:00

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Anoniem: 379651 schreef op maandag 15 november 2010 @ 01:29:
[...]

Klinkt leuk op papier, maar, tenzij je verwacht binnen nu en 20 jaar dood te zijn - het Internet is echt niet een eeuwig leven beschoren in zijn huidige vorm.

Trust me, tegen de tijd dat je echt kunt spreken over het einde van je leven hebben we daar toch iets iets anders voor in de plaats gekregen.
Ik hoef dat domein niet aan te houden, maar als ik wil kan het. Ook als ik er "maar" 20 jaar van kan profiteren vind ik dat al de moeite waard.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 17:32
Waarom risico nemen met elcheapo oplossingen? Bij de meeste betrouwbare partijden ben je voor 25-30 euro per jaar wel klaar.

Zal je net zien dat je mail het niet doet als het echt niet uitkomt... Heb je gauw meer 'schade' dan die 15 euro die je jaarlijks kan besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 18:15
[...]

Ongeloofelijk wat een blaat argument. Gmail is volledig ingeburgerd en in de wereld met zakelijke proffesionals waar ik werk wordt zeer veel gebruik gemaakt van @me.com en gmail adressen. Het gaat om functionaliteit niet om uitstraling. Als zzp'er kan je daar prima mee uit de voeten, mensen huren in je in voor jou als persoon en je bedrijfsnaam of domeintje intresseert ze niet. Uiterlijk schoon is slechts vertoon... Ikheb ook een persoonlijke domeinnaam, maar gebruik hem nooit, gewoon gmail en heb er nog nooit commentaar op gehad. Als ik jouw redenatie volg moet ik ook een eigen website opzetten ipv linkedin te gebruiken als online cv?
Sterker nog, ik neem zakelijk email vanaf een gmail adres gewoon niet serieus. Als mensen mij een serieus aanbod willen doen over internet en verder geen banden met mij hebben mogen ze eerst eens bewijzen / laten zien welk bedrijf ze echt vertegenwoordigen.

Overigens kom ik nog regelmatig busjes / reclame materiaal tegen waar netjes een website op is vermeld, waarna bij contact gegevens vrolijk een *@hetnet.nl adres gebruikt wordt. Dit komt dus totaal onprofessioneel over. Ze hebben de klok wel horen luiden maar weten de klepel niet te vinden (oid).

Overigens (zonder verder reclame te maken, gewoon goede ervaring) gebruik ik zelf voor mijn prive domein (voornaamachternaam.nl) als mijn zakelijke domein hosting van Foxxl Solutions. Klein internetbedrijfje bij mij in de regio. Domein kost me volgens mij iets van 12 - 15 euro per jaar ofzo?

[ Voor 10% gewijzigd door Supermario16 op 15-11-2010 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-07 19:08
CyBeR schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:58:
[...]

Onzin. Voor een persoonlijk e-mailadres is een dergelijk adres prima acceptabel om te gebruiken in een professionele setting (zoals je CV). Inderdaad is het gebruik van een dergelijk adres als bedrijf imo not done. Maar als persoonlijk adres is het prima.
Eens. Simpel toch?

Edit: ik zie het alweer, te laat.

In de context van een bedrijf (of instelling) gebruik je simpelweg een relevant domein, anders maakt het geen donder uit (zolang je geen silentkiller999@gmail.com gebruikt).

Wat ik wel altijd weer jammer vind zijn (vaak) eenmanszaken die een website hebben laten knutselen door een handig neefje (bijv. henksrijschool.tld), maar dan als mailadres henksrijschool@isp.tld hebben.

(Al betwijfel ik of de gemiddelde Nederlander daar enig waardeoordeel aanhangt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

Supermario16 schreef op maandag 15 november 2010 @ 01:50:
[...]

Sterker nog, ik neem zakelijk email vanaf een gmail adres gewoon niet serieus. Als mensen mij een serieus aanbod willen doen over internet en verder geen banden met mij hebben mogen ze eerst eens bewijzen / laten zien welk bedrijf ze echt vertegenwoordigen.

Overigens kom ik nog regelmatig busjes / reclame materiaal tegen waar netjes een website op is vermeld, waarna bij contact gegevens vrolijk een *@hetnet.nl adres gebruikt wordt. Dit komt dus totaal onprofessioneel over. Ze hebben de klok wel horen luiden maar weten de klepel niet te vinden (oid).

Overigens (zonder verder reclame te maken, gewoon goede ervaring) gebruik ik zelf voor mijn prive domein (voornaamachternaam.nl) als mijn zakelijke domein hosting van Foxxl Solutions. Klein internetbedrijfje bij mij in de regio. Domein kost me volgens mij iets van 12 - 15 euro per jaar ofzo?
Neem je @achternaam.nl dan wél serieus? M.i. mag je van iemand die zakelijk handelt gewoon verwachten dat hij een e-mail adres hanteert die bij het domein hoort waaronder gehandeld wordt. Daarbuiten maakt het weinig uit wat voor email adres gebruikt wordt. gmail komt van de gratis e-mail adressen wellicht het meest 'formeel' over. In tegenstelling tot bijvoorbeeld het hotmail adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Op een 1 of andere manier vind ik voornaam.achternaam@gmail.com betrouwbaarder overkomen dan een voornaam.achternaam@isp.nl

Zal bij mij denk ik komen dat iedereen met een @isp dat zonder veel moeite kan gebruiken. De onervaren gebruiker op het internet/email gebied idee. Weinig zin om daar dan zaken mee te doen.

Om dezelfde reden voor mensen met een @hotmail/@live/hoe het tegenwoordig daaro ook heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De onervaren gebruiker op het internet/email gebied idee. Weinig zin om daar dan zaken mee te doen.
En dan te bedenken dat het dus Google's insteek is om met GMail de boel nog simpeler te maken.

En, dat komt ook uit ook. Want nu zit ook mijn schoonmoeder te spelen met GMail. En die heeft dus echt 0 verstand van PCs. Maar dan ook echt 0. Voor zover zij weet is het ding inderdaad magisch. ;)

En toch, GMail-en gaat haar prima af. Omdat Google er inderdaad in is geslaagd GMail aardig simpel in het gebruik te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Mijn mening: zakelijk vind ik @hetnet of @kpn of @ziggo gewoon niet kunnen. Ik zou z'n adres gebruiken voor familie en kennisen. @live/@hotmail moet je lekker voor msn gebruiken en prive zou het ook nog kunnen maar zelf vind ik dan @ziggo beter.

Zakelijk, ja persoonlijk vind ik @gmail prima ook zakelijk maar ik vind het zelf mooier staan als er staat voorletters@achternaam.nl ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 379651 schreef op maandag 15 november 2010 @ 01:29:
[...]

Als e-mail verdwijnt wil dat niet zeggen dat je domein onbruikbaar wordt of verdwijnt. Elke internet service kun je wel aan een domein hangen (sip bijvoorbeeld wat nu veel gebruikt wordt voor voip maar wat je ook voor instant messaging zou kunnen gebruiken).

En voorlopig heeft mijn e-mailadres al een naamsverandering van Casema en een opzegging bij Ziggo overleeft waar ik anders mijn adres al twee keer had moeten veranderen. Misschien wel meer want ik heb het al een aantal jaren en ik heb al heel wat isp's gehad en heel wat aanbieders zien komen en verdwijnen (Hotmail was een tijdje behoorlijk kreupel tot Gmail kwam)

[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 15-11-2010 08:21 ]

/▌

Pagina: 1